Beantwoord

Hoe breng ik een VPN verbinding tot stand met mijn Experia Box V10 ?

  • 26 September 2019
  • 16 reacties
  • 2317 keer bekeken

Hoe breng ik een VPN verbinding tot stand met mijn Experia Box V10 zodat thuiswerken wel mogelijk word? Ik las eerder al iets over een firmware update, ga er van uit dat dit de manier is om als nog een VPN verbinding tot stand te brengen.
icon

Beste antwoord door wjb 30 September 2019, 09:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Heb je een V10 (zonder a) of een V10a?
Welk type VPN verbinding wil je kunnen opzetten?
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Willem, welkom bij ons op het forum.

Ik zie dat jij de V10 hebt, zonder a. Dat hoort gewoon te werken.

Welk type VPN verbinding wil je kunnen opzetten?
Hallo @willem9090 , bij de afdeling systeembeheer van je werkgever kun je vragen om de inlogcodes en hulp bij installatie.
wjb: ik heb een V10, het gaat om het tot stand brengen van een beveiligde verbinding van mijn modem naar een remote access point (dus werken vanuit huis voor een werkgever). Alles is correct aangesloten alleen ben ik niet zichtbaar voor mijn werkgever terwijl dit wel zo zou moeten zijn.
Reputatie 7
Welk type VPN hebben we het dan over (PPTP, OpenVPN, L2TP/IPSec, ...)?
Welke VPN software gebruik je?
Als ik mezelf inlog op m'n router is het access point zichtbaar alleen is het ip dat er bij staat vermeld niet correct.

Er is geen sprake van VPN sofware, t gaat om een Remote 802.11ac access point voor thuis en klein kantoor

en na het aansluiten ervan ben ik niet zichtbaar bij de werkgever.
Reputatie 7
De titel van dit topic is "Hoe breng ik een VPN verbinding tot stand met mijn Experia Box V10?
VPN verbindingen zijn van een bepaald type (PPTP, OpenVPN of bijvoorbeeld L2TP/IPSec). Mijn vraag is welk type gebruik jij?
Ook vraag ik welke VPN software je gebruikt. Dat kan natuurlijk de standaard in Windows ingebouwde VPN software zijn, maar er zal VPN cliënt software gebruikt worden om een VPN verbinding op te zetten.

Je kunt geen verbinding opzetten met een remote accesspoint, dat zal dan de router van jouw werkgever zijn.

Als ik mezelf inlog op m'n router is het access point zichtbaar alleen is het ip dat er bij staat vermeld niet correct.
Bedoel je hiermee dat je dat accesspoint ziet met een 192.168.2.x adres?
Bedoel je hiermee dat je dat accesspoint ziet met een 192.168.2.x adres?


Ja, inderdaad!
VPN verbindingen zijn van een bepaald type (PPTP, OpenVPN of bijvoorbeeld L2TP/IPSec). Mijn vraag is welk type gebruik jij?
Ook vraag ik welke VPN software je gebruikt. Dat kan natuurlijk de standaard in Windows ingebouwde VPN software zijn, maar er zal VPN cliënt software gebruikt worden om een VPN verbinding op te zetten.


Het gaat om een imac, dus geen windows. Normaal gesproken zou het verbinding maken vanzelf moeten gaan volgens de it afdeling.
Reputatie 7
Bedoel je hiermee dat je dat accesspoint ziet met een 192.168.2.x adres?
Ja, inderdaad!

Dan staat dat accesspoint dus bij jou thuis.
Reputatie 7
Het gaat om een imac, dus geen windows. Normaal gesproken zou het verbinding maken vanzelf moeten gaan volgens de it afdeling.
Is die imac dan van de zaak?
Als dat zo is, dan zullen zij ook met een oplossing moeten komen.
Ik weet nu nog steeds niet welk type VPN gebruikt wordt en welke VPN software.
Zonder die info is het onmogelijk om iets zinnigs te kunnen zeggen over een mogelijke oorzaak.
Is die imac dan van de zaak?
Als dat zo is, dan zullen zij ook met een oplossing moeten komen.
Ik weet nu nog steeds niet welk type VPN gebruikt wordt en welke VPN software.
Zonder die info is het onmogelijk om iets zinnigs te kunnen zeggen over een mogelijke oorzaak.


Ja, dat klopt. Het is een aruba kastje
Het service lampje van m´n modem brand nu ook rood trouwens.....
Reputatie 7
Oké, een Aruba remote accesspoint.
Als jij verbinding maakt met de wifi van die Aruba dan zou je het kantiornetwerk moeten kunnen benaderen mits de ingebouwde VPN software juist geconfigureerd is.