Hoe hangt mijn verbindingssnelheid af van de afstand tot de centrale?

• 18 maart 2015
  • 29 reacties
  • 1272 keer bekeken

Toon eerste bericht

29 reacties

Bij de woningcorporatie zeggen ze dat ze niet weten waar de telefoon het gebouw binnenkomt. Dat zou KPN moeten weten, want KPN heeft de telefoon aangelegd. Dat kan nog een probleem vormen, want als dat in een kelder van een andere bewoner is, weet ik niet of de monteur daar op 4 mei in kan komen. Tenzij ik van te voren weet welke kelder het precies is.

Het is niet die van mij, dat mag duidelijk zijn.

Overigens staat er op de wandcontactdoos PTT. Wil dat zeggen dat het al heel, heel lang geleden is aangelegd, of staat daar gewoon altijd nog PTT op?

En als ik het plaatje eraf haal, zit er een afgeknipt deel van een kabel in, waarvan ik geen idee heb waar die ooit voor gebruikt is geweest.

https://

Reputatie 7
Zo te zien heb je daar jouw ISRA punt wel te pakken.

De onderste doos bevat het ISRA punt waarop aan de onderzijde de telefoonlijn van KPN afgemonteerd is. Dat is de KPN zijde van het ISRA punt en wordt beheerd door KPN.

Aan de bovenzijde is de interne telefoonlijn afgemonteerd die naar de telefoon aansluiting in de bovenste doos gaat. Dat is de klant zijde van het ISRA punt.

De bovenste doos bevat (nog) een "U2" varkenssnuit. (Voor die ouderwetse vier polige telefoonpluggen.)

Verwijder hier in ieder geval dat losse kabeltje, dat kan voor behoorlijke storing zorgen op jouw verbinding.

Nog beter is het om KPN te vragen en ISRA punt te vervangen ISRA PB B, deze leveren een beduidend beter resultaat.

https://

De woningcorporatie weet dus niet waar de telefoonkabel het gebouw binnenkomt; waarschijnlijk in 1 van de garages ergens. Weet de monteur het wel? Of is dat niet nodig? Kan die bij mij in de woonkamer dat ISRA punt aanpassen en is het dan goed?

Reputatie 7
Zoals ik al aangaf is dat aansluitpunt jouw ISRA punt.

Dat is dus waar jouw telefoonlijn jouw woning "binnenkomt".

Dat is dus ook het punt voor de monteur.

Reageer