Beantwoord

Hoe instellen dat mijn apparaat niet steeds naar andere wifi springt

  • 28 August 2019
  • 9 reacties
  • 961 keer bekeken

L.S. Regelmatig pakt mijn WiFi het signaal van de buren. Hun Vodafone signaal is blijkbaar sterker dan mijn eigen KPN wifi. Moet steeds naar instellingen om mijn eigen WiFi in te stellen. Hoe kan dit en wat kan ik eraan doen. BVD voor je reactie Gr Piep

Admin: titel aangepast ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Ward_ 29 August 2019, 19:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19
Heb je het dan over wifi op je mobiel of tablet?
Reputatie 7
Badge +24
Hebben de buren een open netwerk dan? Waar je zonder inloggen gebruik van kunt maken? En Vodafone? Dat is een mobiele provider, die doet niets met wifi.
Mobiel en iPad. Ze hebben geen open netwerk want er is een ww nodig. Het WiFi wat het overneemt begint met VFNL. Volgens mij is dat van vodaphone
Reputatie 7
Badge +24
En u kent dat wachtwoord? Bijzonder... het beste kun je dat wifi netwerk uit uw apparaten verwijderen.
De buren zijn ook vrienden en als ik hun WiFi eruit haal heb ik ook geen WiFi meer als ik daar ben.
Reputatie 7
Badge +24
Maar zolang je hun wifi in je apparaten laat staan, springt het soms heen en weer. Daar is niets aan te doen. Als je zelf 2 verschillende wifi netwerken in je eigen huis hebt, dan springt het ook soms heen en weer. Zo werkt dat nu 1maal.
Reputatie 7
Badge +21
Voor de geïnteresseerden: Vodafone Thuis was de "vaste netwerkdienst" van Vodafone.
I.v.m. de fusie Vodafone Ziggo moest "Thuis" van de Europese Commissie in de verkoop gezet worden. Eind 2016 is deze dienst door T-Mobile overgenomen: Overname door T-Mobile
Reputatie 7
Badge +24
Ow... interessant...
Reputatie 7
Badge +10
Op de iPad en iPhones kan je het netwerk van de buren zoeken en mee verbinden. Dan kies je onderin het scherm voor "vraag om verbinding" (dus dat moet aan staan).
Daarna kan je weer kiezen voor je eigen netwerk en daar hoef je niks mee te doen.
Nu zal je apparaat niet meer automatisch verbinden met de buren. Alleen als jij het handmatig kiest. Wachtwoord wordt wel onthouden dus veel extra moeite is het niet als je bij de buren bent.

Bij android apparaten zit dezelfde optie bij de wifi netwerken maar daar moet je die schuifknop juist uitzetten en dat moet je doen voordat je verbinding maakt met het netwerk van de buren.