Vraag

Hoe kan ik de dhcp server van de box 12 aanpassen

  • 23 June 2021
  • 8 reacties
  • 2455 keer bekeken

Ivm meerdere apparaten binnen het netwerk moet de dhcp server een 20 range krijgen ipv 2 hoe moet dat?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat kan niet. Als het echt nodig is:

https://www.kpn.com/internet/fritzbox.htm

Oké jammer moeten de nassen dus aangepast wordenthxs voor je antwoord 

Reputatie 7
Badge +11

Sowieso raad ik aan om niet in apparatuur zelf een fixed-IP adres in te stellen maar altijd in het modem/router. Op deze manier loop je nooit tegen het probleem aan dat apparatuur niet bereikbaar is als je bijvoorbeeld overstapt naar een andere provider die in een ander intern IP-subnet werkt of zelf een andere router gaat gebruiken.

 

Het blijft dan ook wat duidelijker, stel nou je vergeet dat 192.168.2.10 al toegewezen is op het apparaat zelf en gaat deze in het modem ook nog ergens toewijzen dan gaat dit conflicteren met elkaar en voor problemen zorgen. Dat moeten we natuurlijk niet willen 😉

@NHendriks

Klopt helemaal (voor de normale gebruiker) 

Echter heb ik heel veel apparatuur een vast ip adres in het apparaat zelf

Bij een router wisseling heb ik zo veel minder werk 

En dat doe ik nog wel eens

@Criemie je kunt wat @Nick83 voorstelt voor een fritzbox gaan

Een fritzbox heeft veel meer mogelijkheden dan een experiabox 

Een vpn kun je ook bijvoorbeeld op de fritzbox gebruiken

 

Reputatie 7

Oké jammer moeten de nassen dus aangepast worden

Dat lijkt me niet zo spannend om die NASsen even hun IP adres via DHCP op te laten halen en deze op de V12 met een DHCP reservation vast te zetten.

Oké jammer moeten de nassen dus aangepast worden

Dat lijkt me niet zo spannend om die NASsen even hun IP adres via DHCP op te laten halen en deze op de V12 met een DHCP reservation vast te zetten.


nee dat is niet zo moeilijk als het om nassen gaat

wel jammer dat het bij een v12 niet te veranderen is de ip reeks dat was met de v10 wel mogelijk

Het viel inderdaad mee, alles is geregeld 

Het viel inderdaad mee, alles is geregeld 


mooi dat het gelukt is