Beantwoord

Hoe kan ik het beste mijn modem en de SuperWiFi's aansluiten?

  • 30 June 2022
  • 5 reacties
  • 46 keer bekeken

Reputatie 2

Hallo, heb box 12 met 528, 2 sw1 en 2 sw2 punten. Advies van de helpdesk was om 1 sw2 bekabeld naast de box 12 te laten staan en de rest draadloos aan te sluiten. Gaf minder problemen dan bekabeld….(?) ik kan ze wel allemaal met een kabel aansluiten. Het werkt, de box12 is primair. Ben vergeten te vragen of de sw2 die nu naast de box 12 staat op een andere plek kan zetten ook met een cat kabel en of alles bekabeld toch niet beter is.  Graag reactie wat wijs is.

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 2 July 2022, 14:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 2
Badge

Zelf heb ik beide punten draadloos staan en qua snelheid en latency werkt dat goed. Maar bekabeld is altijd beter.

Hallo @Whiffy die sw1/2 moet niet direct naast de modem staan, dan zitten de wifi's elkaar in de weg.

Die versterkers moet je al of niet draadloos, in ruimtes plaatsen waar de wifi vanaf de modem duidelijk minder is.

 

Reputatie 2
Badge

Hoi @JanD dat klopt, heb het niet helemaal duidelijk neergezet. Ik heb mijn modem beneden staan en een sw2 op de 1e verdieping en één op de 2e. 
Maar als je dat doet, inderdaad, dan niet dichtbij het modem zetten maar juist op plekken waar het WiFi signaal duidelijk minder is. 

Reputatie 7
Badge +24

Bekabeld is altijd beter.

Reputatie 7
Badge +17

Dank voor de hulp allen! Ik vat de tips hier even samen voor toekomstige meelezers. Wel zo overzichtelijk:

Hoi @JanD dat klopt, heb het niet helemaal duidelijk neergezet. Ik heb mijn modem beneden staan en een sw2 op de 1e verdieping en één op de 2e. 
Maar als je dat doet, inderdaad, dan niet dichtbij het modem zetten maar juist op plekken waar het WiFi signaal duidelijk minder is. 

Bekabeld is altijd beter.

Met die twee tips zit je vaak al snor wat de installatie betreft. Als extra toevoeging vanuit mij de tip om de KPN Thuis app te gebruiken bij het afstellen van de SuperWifi punten. 🙂