Beantwoord

Hoe kan ik inloggen op de Experia Box?

  • 8 March 2019
  • 55 reacties
  • 578113 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

55 reacties

Hallo,

 

Ik probeer al vaker in te loggen op mijn router i.v.m. portforwarding.

Helaas kom ik er na het resetten van de kpn router er nog steeds niet in, ook al gebruik ik geen wachtwoord of het admin wachtwoord wat op de router zelf staat.

Er zit wel een wifi versterker tussen van Kpn, die een monteur vroeger geplaats heeft. Hier heb ik ook het web wachtwoord van geprobeerd om mee in te loggen. Helaas lukt het hier ook niet mee.

Wij hebben een Kpn box 12.

 

Mvg Dean

Reputatie 7
Badge +24

Hallo,

 

Ik probeer al vaker in te loggen op mijn router i.v.m. portforwarding.

Helaas kom ik er na het resetten van de kpn router er nog steeds niet in, ook al gebruik ik geen wachtwoord of het admin wachtwoord wat op de router zelf staat.

Er zit wel een wifi versterker tussen van Kpn, die een monteur vroeger geplaats heeft. Hier heb ik ook het web wachtwoord van geprobeerd om mee in te loggen. Helaas lukt het hier ook niet mee.

Wij hebben een Kpn box 12.

 

Mvg Dean

Uit hoeveel tekens bestaat het wachtwoord achterop de KPN Box? Kunt u eens een foto plaatsen van dat wachtwoord? Alleen dat Admin password, rest weg poetsen.

Hallo,

 

Ik probeer al vaker in te loggen op mijn router i.v.m. portforwarding.

Helaas kom ik er na het resetten van de kpn router er nog steeds niet in, ook al gebruik ik geen wachtwoord of het admin wachtwoord wat op de router zelf staat.

Er zit wel een wifi versterker tussen van Kpn, die een monteur vroeger geplaats heeft. Hier heb ik ook het web wachtwoord van geprobeerd om mee in te loggen. Helaas lukt het hier ook niet mee.

Wij hebben een Kpn box 12.

 

Mvg Dean

Uit hoeveel tekens bestaat het wachtwoord achterop de KPN Box? Kunt u eens een foto plaatsen van dat wachtwoord? Alleen dat Admin password, rest weg poetsen.

 

Geachte Nick,

Het admin wachtwoord bestaat uit een combinatie van 10 letters, cijfers en speciale tekens.

Hier ziet u het admin password, helaas weet ik ook niet zeker als de letter na de x een l is of een hoofdletter i.

 

Mvg Dean

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @God Takeda, welkom! Heb je zowel kleine letter ‘l’ als hoofdletter ‘i’ geprobeerd? Als die het beide niet zijn, dan vermoed ik dat het teken het rechte streepje ‘|’ is. Die krijg je met Shift + \ (op je toetsenbord boven de enterknop).

Hoi @God Takeda, welkom! Heb je zowel kleine letter ‘l’ als hoofdletter ‘i’ geprobeerd? Als die het beide niet zijn, dan vermoed ik dat het teken het rechte streepje ‘|’ is. Die krijg je met Shift + \ (op je toetsenbord boven de enterknop).

Hallo Erik,

Ik heb net kleine letter l geprobeerd en de andere 2 ook.

Helaas kom ik er nog steeds niet in, kan het niet zijn dat ik de admin wachtwoord van de oude router moet proberen?

Ook zit er een versterker tussen met de kpn stroom plugs.

Op de versterker staat wel een web password 130633.

Dit web password heb ik ook al geprobeerd.

 

Mvg Dean

Reputatie 7
Badge +24

Het wachtwoord van de versterker moet je niet op de KPN Box (http://192.168.2.254) proberen, dat werkt niet.

Misschien kunt u in een tekstverwerker even de het wachtwoord proberen in te voeren. Dan ziet u wat u intikt. Het 8ste teken is duidelijk geen letter, maar een pipe.

 https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sluisteken

Volgens mij moet je de shift vasthouden om dat teken op scherm te krijgen.

En die x die daar staat? Is dat wel een x? Is dat geen kruis? Deze dus: ×

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Multiplication_sign

Ik kijk nergens meer van op bij die wachtwoorden op de KPN Box...

Het wachtwoord van de versterker moet je niet op de KPN Box (http://192.168.2.254) proberen, dat werkt niet.

Misschien kunt u in een tekstverwerker even de het wachtwoord proberen in te voeren. Dan ziet u wat u intikt. Het 8ste teken is duidelijk geen letter, maar een pipe.

 https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sluisteken

Volgens mij moet je de shift vasthouden om dat teken op scherm te krijgen.

En die x die daar staat? Is dat wel een x? Is dat geen kruis? Deze dus: ×

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Multiplication_sign

Ik kijk nergens meer van op bij die wachtwoorden op de KPN Box...

 

Hallo Nick,

 

Bedankt voor de hulp!

Het was een normale x maar het streepje was toch een pipe..

Ik ben er gelukkig nu in :D

 

Bedankt voor de hulp!

 

Mvg Dean

Ik heb nog een v8 heb deze gereset...maar kom.met ADMIN of KPN niet binnen.....help.

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Ikk5, de V8 heeft Admin als standaardgebruikersnaam. Als het inloggen dan alsnog niet lukt, controleer of je het wachtwoord wel precies zo invult als op de sticker staat. Typ hem eventueel eerst in kladblok om te testen of je inderdaad de goede tekens gebruikt

Reputatie 4
Badge +2

De webpagina (link) geeft aan ongeldig te zijn. Ik heb dit probleem nu al een paar weken en heb van alles geprobeerd wij mij is aangeraden door de KPN helpdesk. Heeft iemand hier toevallig een oplossing waar ik nog niet aan gedacht heb?

 

Wanneer de monteur de deur uit is werkt het allemaal niet meer of slecht. Zelfs de monteur weet niet waar het aan kan liggen.

Reputatie 7
Badge +30

Hoe benader jij de inlogpagina, @NielsO? Via de IP link https://192.168.2.254 of via mijnmodem.kpn? Als je het alleen met de ene manier hebt geprobeerd, test of het met de ander manier wel lukt. Welke Experia Box heb je?

Ik maak uit je bericht op dat je ook andere problemen ervaart. Als dat inderdaad zo is, dan is het handiger om een eigen, los, topic aan te maken om alles in een keer in te kunnen behandelen.

Ik heb tijd geleden nieuwe Experiabox ontvangen maar kan hierop niet inloggen http://192.168.2.254 , gevraagd wordt een username en password?
 

Het lukt mij niet in te loggen via de Http//192.168.2.254 Ik krijg de melding 

Logo_EZ__.pngLogo_LNV__.png
Kan niet verbinden

De proxy kon niet op tijd verbinden met de server.

Ik wil heel graag mijn wifi wachtwoord wijzigen. 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Kimster74, welkom op het forum! Ik zag in jou bericht dat er boven die melding die je krijgt twee afbeeldingen worden weergegeven. Nu willen die plaatjes hier niet (meer) laden, maar ik kan aan de naam van de afbeeldingen, en de link waar ze heen leiden zien dat het gaat om het ministerie van economische zaken, en het ministerie van landbouw. Dat zijn geen afbeeldingen die je te zien krijgt als je inlogt op onze Experia Box. Ik vermoed dan ook dat je probeert in te loggen terwijl je niet thuis bent, of terwijl je een VPN aan hebt staan.

Je kunt alleen inloggen op de Experia Box via je eigen KPN internetverbinding, zonder VPN actief. 

Hallo,

 

Vandaag is de monteur geweest wen ik het KPN!

Ik zie dat het geen nieuwe vraag is, maar ik zie oook geen antwoord dat me helpt: Hoe log ik in op het modem??????

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Erikdetrainer probeer dit http://192.168.2.254/ 

Met .245 aan het einde werkt het niet.

Dank je wel, RBxx

 

Ik maak wel eens type-foutjes…

Maar ook het goede IP adres doet het niet:

Grappig dat het modem het IP adres verandert in een naam en vervolgens die naam niet kan vinden..

Hallo allemaal,

 

Inmiddels heb ik al veel draadjes op dit forum gevonden, met hetzelfde probleem. Al jaren lang…..

Ik ben blij dat ik niet de enige ben. Maar ik vind het wel jammer dat ik nergens een goede oplossing vind…….

Misschien toch tijd dat de KPN dit zich aantrekt.

 

Groet van een toch nog hoopvolle Erik

Reputatie 7
Badge +24

Dank je wel, RBxx

 

Ik maak wel eens type-foutjes…

Maar ook het goede IP adres doet het niet:

Grappig dat het modem het IP adres verandert in een naam en vervolgens die naam niet kan vinden..

Dit komt omdat u kennelijk een andere dns server ingesteld heeft.

Reputatie 7
Badge +24

Open eens een opdrachtprompt en type eens:

ipconfig /all

Dan krijgt u:

De op 1 na onderste regel, waar bij mij staat "172.17.0.1", daar moet bij u staan: 192.168.2.254.

Nou, daar komt ie dan. De oplossing die voor mij werkt. Ik heb geprobeerd het zo toegenkelijk mogelijk op te schrijven:

De Host file aanpassen, stap 1, 2 en 3

De DNS “flushen”, stap 4

Stap 1: Open "kladblok” of "notepad” als Administrator (klik op het windows start icoon; typ kladblok, dan verschijnt er een "knop” naar het programma. Hier RECHTS op klikken en dan krijg je een menu met de opie “als administrator uitvoeren”. Dat doen dus…

Een beveiligings popup verschijnt en klik op ja.

 

Stap 2:Kies Bestand->Openen en zoek naar: C:\Windows\System32\drivers\etc\Host. Dit bestand heeft geen extensie (.txt of zo), dus je moet zoeken naar alle bestanden (*.*) en niet naar (.txt) dus..

 

Stap 3: Onder in deze file voeg je een nieuwe regel toe: 192.168.2.254 mijnmodem.kpn

Zorg ervoor dat er geen # aan het begin van de regel staat!

 

Sla het bestand weer op. (doe dit met “Opslaan”, en niet met “Opslaan als”

Soms kan je een popup van je security programma krijgen verander dan de instelling van dit programma, Bijvoorbeeld:

 

Als het bestand weer opgeslagen is, kan je verder met het verschonen van de DNS cache (dat is een lijstje in je computer dat nu even leeg gemaakt moet worden. Die heeft geen invloed op het functioneren van je computer:

Stap 4: Klik op het windows start icoon; typ CMD

Er verschijnt nu een zwart scherm met een korte tekst. Typ ipconfig /flushdns en enter

Nu ben je klaar. Open je browser en typ 192.168.2.254 in de URL regel en warempel, de login pagina verschijnt.

 

Dank aan ALLE eerdere posts over dit onderwerp. Zonder jullie en een beetje van mezelf was dit nooit gelukt.

Succes.

Potverdikkie, toch weer een typfoutje:

Stap 2 C:\Windows\System32\drivers\etc\Host

moet zijn:

C:\Windows\System32\drivers\etc\Hosts

 

Toch veel succes,

groetjes Erikdetrainer

Hoi @vanessamichel2, ik begrijp dat het niet lukt om in te loggen op de Experia Box. Welk model Experia Box heb je? 

 

kpn box 12

Dank je wel, RBxx

 

Ik maak wel eens type-foutjes…

Maar ook het goede IP adres doet het niet:

Grappig dat het modem het IP adres verandert in een naam en vervolgens die naam niet kan vinden..

Dit komt omdat u kennelijk een andere dns server ingesteld heeft.

Dit is niet juist. De DNS server is de KPN box (192.168.2.254). Dat is georganiseerd door het DHCP protocol. De DNS in de KPN box kent zijn eigen IP adres niet. Dit is laksheid of domheid (van de KPN). 

Reputatie 7
Badge +24

Dit komt omdat u kennelijk een andere dns server ingesteld heeft.

Dit is niet juist. De DNS server is de KPN box (192.168.2.254). Dat is georganiseerd door het DHCP protocol. De DNS in de KPN box kent zijn eigen IP adres niet. Dit is laksheid of domheid (van de KPN). 

Kunt u dat onderbouwen met een schermafdruk? Hoe ziet dit er bij u uit?

 

Hoi @vanessamichel2, ik begrijp dat het niet lukt om in te loggen op de Experia Box. Welk model Experia Box heb je? 

Hier hetzelfde probleem. Ik kom ook niet ingelogd op de Experioa Box. Ik heb een Experia box v10. Wanneer ik geen wachtwoord intoets dan kom ik niet ingelogd en wanneer ik de WPA2 Wireless Key intoets kom ik er ook niet in….