Beantwoord

Hoe kan ik inloggen op de Experia Box?

  • 8 March 2019
  • 55 reacties
  • 575290 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb tijd geleden nieuwe Experiabox ontvangen maar kan hierop niet inloggen http://192.168.2.254 , gevraagd wordt een username en password?
 

icon

Beste antwoord door Ward_ 8 March 2019, 13:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

55 reacties

Reputatie 7
Badge +10
  1. Start een browser zoals Internet Explorer, Chrome of Firefox en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
  3. Voor Experia Box V10: Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg. Je moet nu een nieuw wachtwoord aanmaken.
    Voor Experia Box V10A & Box 12: Gebruik het wachtwoord dat achterop staat, op de sticker die achter het kaartje met wifi gegevens zit.
  4. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen of het bestaande wachtwoord verandert vul dan dit eigen wachtwoord in.

Heb je zelf een wachtwoord ingesteld en ben je deze vergeten? Dan zit er niets anders op dan de Experia Box te resetten. Hiermee wordt het inlogwachtwoord teruggezet naar de fabrieksinstelling en kun je met bovenstaande stappen weer inloggen.

 

Kijk hier voor uitleg hoe je inlogt op de Box 12:

 

Reputatie 7
Badge +30
Hoi Tondij, welkom op het forum! Is het met de instructie van Ward gelukt om in te loggen?
Ik heb zojuist mijn installatiepakket ontvangen (juni 2019) en wil nu inloggen op de Experiabox om een tweede router in huis te connecten. Ik krijg echter met admin zonder wachtwoord of admin met wachtwoord van de Experiabox geen toegang. Heb ook al mijn Experiabox gereset, maar helaas nog steeds zonder resultaat geen toegang tot de router. Iemand een tip?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi extra router, welkom! Welke Experia Box heb je, de V10 of de V10A (staat op de voorkant)?
Heel dom, maar ik had het wachtwoord van de wifi ingetypt ipv de router zelf. Dus het probleem is opgelost. Ik heb om allerlei kabels te voorkomen, de tweede router geconnect via de 2e LAN poort op de Expedia, en op de Linksys geplugd in een van de LAN ports. Door gebruik te maken van een setje connector kastjes via het elektra netwerkj heb ik de tweede router geconnect. Het werkt helemaal prima en het bereik heb ik nu uitgebreid zodat zowel op de BG als de etage erboven het bereik optimaal is.
Reputatie 7
Badge +30
Ach, dat komt vaker voor 🙂 Goed om te horen dat het nu gelukt is!

Ik heb een experia box v10a

Op 28 januari is alles door een KPN monteur aangesloten. Prima!

Alleen daarbij heeft deze monteur blijkbaar het admin wachtwoord aangepast. Ik kan nu zelf dus niet inloggen op het modem. Erg onhandig en ik weet niet wat ik me op de hals haal als ik het modem volledig ga resetten. Gebruiken monteurs een standaard wachtwoord?

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Harrie, welkom! Er is, bij mijn weten, geen standaardwachtwoord dat de monteurs gebruiken. Heeft de monteur dit niet voor je genoteerd? Als dat niet zo is dan is een reset de enige optie. Dat heeft verder geen invloed op je diensten, het zet alleen de instellingen van de Experia Boxterug naar de fabrieksinstellingen. 

Mijn  experioabox 9  is onlangs vervangen door experiaboxV10A, deze heeft alle instellingen van de oude experiabox overgenomen. Helaas kan ik nu niet inloggen.

Hoe doe ik een reset en worden dan niet weer de oude gegevens overgenomen?

Dan kan ik nog niet inloggen,

Reputatie 7
Badge +30

Hallo Kees, welkom op het forum. De gegevens die de Experia Box overneemt zijn alleen de gegevens van de wifi. De V10A heeft zijn eigen vooraf ingestelde wachtwoord om in te loggen. Deze vindt je op de sticker onderop de Experia Box.

Ik heb de V10A maar op het kaartje staat alleen ssid en een wpa2 geen wachtwoord voor de login of is dat wat rechtsonderin staat die 19 karakters?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Gilbert Vos 

Als het goed is, kan je het kaartje eruit schuiven. Dan verschijnt een etiket met het Admin password.

Voorbeeld

 

Experia Box v10. Kan niet inloggen. Is “reset” de enig volgende oplossing?

Als er geen wifi versterkers aangesloten zitten op de router en het wachtwoord op het kaartje werkt niet, dan is een reset de enige oplossing. Bij de V10 is de eerste keer het wachtwoord leeg laten de bedoeling.

geprobeerd. maar login werkt niet

Welkom bij H369A. Log alsjeblieft in.

Wachtwoord vergeten?

Gebruikersnaam

 

Wachtwoord

 

Reputatie 7
Badge +30

Welkom bij H369A. Log alsjeblieft in.

Dit is een V10, @Richard de Grood.  Dus als je hem een reset hebt gegeven, dan laat je daarna bij het inloggen het wachtwoordveld leeg. Je moet dan vervolgens zelf een nieuw wachtwoord instellen voor de volgende keren. 

Reputatie 1
Badge

Hallo,

 

Klopt dit nog steeds?

http://192.168.2.254

 

Ik krijg een ‘niet bereikbaar’ bericht te zien..

Hallo,

 

Klopt dit nog steeds?

http://192.168.2.254

 

Ik krijg een ‘niet bereikbaar’ bericht te zien..

Hallo @Otto_Wouters , je moet natuurlijk wel binnen je thuisnetwerk inloggen en niet bijvoorbeeld met je smartphone via je mobiele netwerk.

Probeer eens alleen 192.168.2.254 zonder die http, sommige browsers kunnen niet met die combinatie overweg.

Reputatie 1
Badge

@JanD Dank voor je reactie.

Het is inmiddels https://192.168.2.2254 , dat werkt wel.

 

Mijn wachtwoord wat op de box staat werkt ook niet. Blijkbaar heeft de monteur dit aangepast. Welke consequenties heeft het als ik de box reset? Ik heb in het huis wel 2 wifi versterkers! Wifi wachtwoord wordt niet veranderd? Versterkers blijven ook gewoon werken?

Reputatie 7
Badge +30

@Stephan.Arienne, als je de Experia Box reset wordt die teruggezet naar zijn fabrieksinstellingen, inclusief wifi gegevens. Als jouw Wifi Versterker de zwarte Experia Wifi of ronde witte Superwifi is, dan kun je die ook het beste even resetten en opnieuw aansluiten. Dan weet je zeker dat deze weer alle gegevens allemaal goed van elkaar overnemen. Heb je een ouder model vierkante witte Versterker, dan is dit een los netwerk die verder z'n gegevens blijft houden.

Reputatie 1
Badge

Ik kan niet meer inloggen ook niet met dat wachtwoord en nu?.

Reputatie 1
Badge
  1. Start een browser zoals Internet Explorer, Chrome of Firefox en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
  3. Voor Experia Box V10: Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg. Je moet nu een nieuw wachtwoord aanmaken.
    Voor Experia Box V10A & Box 12: Gebruik het wachtwoord dat achterop staat, op de sticker die achter het kaartje met wifi gegevens zit.
  4. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen of het bestaande wachtwoord verandert vul dan dit eigen wachtwoord in.

Heb je zelf een wachtwoord ingesteld en ben je deze vergeten? Dan zit er niets anders op dan de Experia Box te resetten. Hiermee wordt het inlogwachtwoord teruggezet naar de fabrieksinstelling en kun je met bovenstaande stappen weer inloggen.

Voor meer informatie over het aanpassen van instellingen in de V10, zoals wifi of port forwarding bekijk deze Veelgestelde vragen.

 

Alles klein wachtwoord?. Bij mij werkt het niet.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @vanessamichel2, ik begrijp dat het niet lukt om in te loggen op de Experia Box. Welk model Experia Box heb je?