Beantwoord

Hoe kan ik inloggen op mijn modem?

  • 1 October 2021
  • 49 reacties
  • 180710 keer bekeken

hoe log ik in op mijn modem ???

admin werkt niet ??

icon

Beste antwoord door RBxx 1 October 2021, 21:11

Bekijk origineel

49 reacties

Reputatie 6

Bij een V10 is het het wachtwoord veld leeg laten op de 192.168.2.254 pagina en gewoon op enter te drukken hierbij wordt naar een nieuw wachtwoord gevraagd.

Bij een V10a / V12 staat het admin wachtwoord achterop het modem.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Franktheman40 

Welk modem heb je? De Experia Box v10A en de KPN Box 12 hebben een etiket aan de achterzijde waar het Admin password op staat. Bij de oudere modems laat je de eerste keer het wachtwoordveld leeg, dan zal je gedwongen worden om een nieuw, zelf bedacht wachtwoord in te voeren.

Je gaat naar de inlogpagina via  https://192.168.2.254/2.0/gui/#/


Kijk hier voor uitleg hoe je inlogt op de Box 12:

 

Hoi allemaal ,

ben er inmiddels uit, volgens de kpn medewerker was het gewoon admin , niet dus.

Ik had een type fout gemaakt in het wachtwoord, deze staat inderdaad gewoon achter op de v12 box.

Dacht een punt te zien moest een min teken zijn.

 

Opgelost dus thx , :wink:

Franktheman40.

Reputatie 7
Badge +21

Ja @Franktheman40 , dat etiket is soms moeilijk te ontcijferen. Lastige leestekens en slecht leesbaar.

Wat soms helpt is het volgende.

Op de achterzijde van de KPN Box staat een QR-code waarin alle informatie opgeslagen is:

Een smartphone kan deze QR-code met de camera scannen en de codes ontcijferen.

Met kopiëren en plakken kan je het deel met het Admin password dan gebruiken op het inlogscherm. Dan weet je zeker dat je de juiste tekens gebruikt. 

Beste, het 192..nummer ingevoerd en kom dan op een site waar Admin ingevuld staat. daaronder moet een login ????maar hoe of wat? admin en kpn pakt ie niet en volledige SSID en WPA key niet, admin 2x ook niet. Ik lees hier boven dat het op de achter kant staat van de Experia box.ik heb een V9 en daar staan een heleboel cijfer reeks. maar ik weet het echt niet.

Wat ik nodig heb is dat de wpa naar wpa2 gaat. dns verkeer wordt geblokkeerd.

Heb net een uur met KPN aan de lijn en gezetten en de jongen doet zijn best maar liet blijken niet te weten wat ik nou bedoel. 

Wie kan mij helpen dmv Jip en Janneke taal..hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @ikkeweethetniet , heb je dit al eens geprobeerd?

….
Bij de oudere modems laat je de eerste keer het wachtwoordveld leeg, dan zal je gedwongen worden om een nieuw, zelf bedacht wachtwoord in te voeren.
….

 

Beste Ruud, dank voor de snelle reactie. Ik kom op een site met groene balk ZTE. Admin staat bij username en Password heb ik overgeslagen en een keer een eigen w ingevuld, krijg melding dat aut failed username en pw moeten kloppen.

zit ik wellicht op een verkeerde site? 

groet 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @ikkeweethetniet

Dat lijkt me de juiste pagina. Als het inloggen niet lukt en ook een 'leeg’ wachtwoord niet werkt, dan denk ik dat er al eerder is ingelogd en dat toen het wachtwoord veranderd is.

Als je dit niet (meer) weet dan kan je dit alleen oplossen door een reset naar fabrieksinstellingen.

Zie:  Hoe reset ik de KPN Experia Box (Modem) | KPN Community

Hierdoor worden alle eigen instellingen gewist en wordt het admin password weer 'leeg’.

Reputatie 1

Hallo @ikkeweethetniet

Dat lijkt me de juiste pagina. Als het inloggen niet lukt en ook een 'leeg’ wachtwoord niet werkt, dan denk ik dat er al eerder is ingelogd en dat toen het wachtwoord veranderd is.

Als je dit niet (meer) weet dan kan je dit alleen oplossen door een reset naar fabrieksinstellingen.

Zie:  Hoe reset ik de KPN Experia Box (Modem) | KPN Community

Hierdoor worden alle eigen instellingen gewist en wordt het admin password weer 'leeg’.

….. alle eigen instellingen? Welke zijn dat en ben ik alle verbindingen kwijt?

Reputatie 7
Badge +30

@JohanLi dat zijn instellingen zoals portforwards, ingestelde kanalen en wachtwoorden. In principe ben je jouw verbinding niet kwijt, maar je zult die zaken wel opnieuw in moeten stellen. 

Reputatie 1

heb het oude ww achterop de box ingevuld en het werkt weer, dank

Beste ik zit met een probleem ik wil inloggen op mijn modem van mijn glasvezel en heb een kpn box 12 nu gebruik ik de ip maar zodra ik mijn wachtwoord in wil vullen die achterop staat bij admin krijg ik een foutmelding. Ik heb nooit een ww ingesteld of iets veranderd want dit is de eerste keer dat ik wil inloggen maar dat gaat dus niet kunnen jullie me helpen

Beste ik zit met een probleem ik wil inloggen op mijn modem van mijn glasvezel en heb een kpn box 12 nu gebruik ik de ip maar zodra ik mijn wachtwoord in wil vullen die achterop staat bij admin krijg ik een foutmelding. Ik heb nooit een ww ingesteld of iets veranderd want dit is de eerste keer dat ik wil inloggen maar dat gaat dus niet kunnen jullie me helpen

ik heb dit exact hetzelfde. Ben al 3 dagen bezig met helpdesk, Forumoplossingen en webcare. Bijzonder dat niemand weet wat er speelt

Het is mij eindelijk gelukt. Het ging dus totaal niet. Maar ik heb een andere browser gedownload in mijn geval de Samsung browser ipv chrome. En daarop lukte het, dus met het wachtwoord van achterop de modem. Ik hoop dat het bij jullie ook werkt. 

Reputatie 7
Badge +30

Zouden jullie het inderdaad via een andere browser willen proberen? En probeer deze link eens: 

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/

Zouden jullie het inderdaad via een andere browser willen proberen? En probeer deze link eens: 

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/

 

Nope... helaas

Ook niet via andere browser 

Reputatie 7
Badge +30

Wat jammer om te lezen, @Mdj52! Je weet zeker dat je het juiste wachtwoord gebruikt? Het admin password heb je nodig. Als het niet lukt, probeer dan eens om de Box 12 te resetten en het opnieuw te proberen.

Wat jammer om te lezen, @Mdj52! Je weet zeker dat je het juiste wachtwoord gebruikt? Het admin password heb je nodig. Als het niet lukt, probeer dan eens om de Box 12 te resetten en het opnieuw te proberen.

Heb ik gedaan en het juiste wachtwoord. Ik ben een nieuwe klant

Reputatie 7
Badge +30

Is er wellicht een monteur bij jou geweest om alles in te stellen? Wellicht heeft deze een ander wachtwoord ingesteld, dan zou je de Box 12 moeten resetten. Je kunt dan weer gebruik maken van het wachtwoord achterop de Box 12. Kan het daarnaast misschien zo zijn dat er tekens op staan die je verschillend kunt lezen? Misschien de letter o in plaats van het cijfer 0?

Is er wellicht een monteur bij jou geweest om alles in te stellen? Wellicht heeft deze een ander wachtwoord ingesteld, dan zou je de Box 12 moeten resetten. Je kunt dan weer gebruik maken van het wachtwoord achterop de Box 12. Kan het daarnaast misschien zo zijn dat er tekens op staan die je verschillend kunt lezen? Misschien de letter o in plaats van het cijfer 0?

 

Wij hebben het zelf gedaan en niets aangepast. 

Wachtwoord is duidelijk om niet verkeerd te doen

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u later de thuis app nog gebruikt?

Ik liep tegen hetzelfde probleem aan.
KPN Box v12, PC: windows, browser: Chrome.


Password gedubbelchecked via QR code, dat klopte. 
Ik bleef  maar de ‘wrong login information’ krijgen. 

Na deze forumpagina gevonden te hebben, toch andere browser geprobeerd: Edge
Daarmee lukt het wel! 

KPN, dit valt me echt tegen!

Mij lukt het niet met Firefox, Chrome en Safari.

Is Edge downloaden echt de enige optie?

Reputatie 7
Badge +30

Dat is zeker het overwegen waard, @PjotrPetter. Heb jij deze link ook al eens geprobeerd om in te loggen?

Is nu wel gelukt!

Reageer