Beantwoord

Hoe kan ik mijn IP Adres veranderen met Experia Box v10

• 3 augustus 2016
  • 15 reacties
  • 4776 keer bekeken

Hallo,

Ik zit met een vraag. Hoe kan ik mijn IP adres veranderen in Experia Box v10.
Want ik weet dat mijn IP is dynamisch en normaal kan je IP adres heel makkelijk veranderen in een router als je andere mac adres toevoegt onder wan instelling.

Ik heb het zelf geprobeerd onder Experia Box v10 maar er gebeurt niks als ik naar mijnip.nl ga dan zie ik steeds mijn oude IP. Wie kan mij helpen hoe ik mijn IP kan veranderen?

Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 3 augustus 2016, 12:28

Niet. Want bij KPN is je IP, zoals ik zei, praktisch statisch. Het wordt niet als statisch verkocht naar zolang je niet van aansluiting veranderd zal deze niet wijzigen, ook niet als je de Experiabox loshaalt ofzo
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Mijnip geeft je extern ip weer. Dit is "het IP van je Experiabox". Wat in je routers (en ook de Experiabox V10) kan aanpassen is je interne IP. Deze zie je terug op je PC in Netwerkcentrum en IPConfig.

Je extern IP ga je niet wijzigen door met wan instellingen te klooien. Je extern IP is dan ook praktisch altijd statisch

Robin
Ik heb namelijk een ASUS RT-AC66U Router en als ik naar WAN settings ga dan is het gewoon heel simpel mijn MAC adres toevoegen of een MAC adres van mijn mobiele telefoon want het gaat om je MAC adres. Na een reboot van mijn ASUS RT-AC66U Router heb ik een nieuwe externe IP adres. Na 24 uur als ik mijn MAC adres verwijder dan heb ik van mijn ISP een nieuwe externe IP adres.

Dat klopt niet helemaal wat je zegt met extern IP is altijd statish. Want KPN gebruikt Dynamisch IP.
Bij deze kan ik het niet terug vinden in mijn Experiabox V10 hoe ik mijn externe IP adres kan veranderen.
Enig idee?
Reputatie 7
Badge +30
Niet. Want bij KPN is je IP, zoals ik zei, praktisch statisch. Het wordt niet als statisch verkocht naar zolang je niet van aansluiting veranderd zal deze niet wijzigen, ook niet als je de Experiabox loshaalt ofzo
Reputatie 5
Badge +8
zou wat zijn, als 500.000.000 huishoudens hun eigen externe IP-adres zou kunnen veranderen.

ISP hebben altijd een bepaalde range wat bij voorbaat gereserveerd staan voor hun, bij meerdere sites om je externe IP-adres te achterhalen (bv.: speedtest.net) kunnen ze aan de hand van de ip-range zien, welk ISP je zit.

Ik hoor voor het eerst dat een consument/gebruiker de externe ipadres kan veranderen/bepalen, voor hun eigen doeleindes. Interne adres (192.168.xx.xx/10.0.xx.xx oid.) kan wel door de gebruiker ingesteld worden voor hun doeleindes.

Mac-adres is een digitale unieke handtekening van je netwerkaansluiting, hier kan alleen een ipadres gekoppeld worden zowel intern als extern, externe IP-adressen zitten een lease-time voor onbepaalde tijd.
Dan raad ik iedereen aan om zelfde router te nemen als ik, dan kan 500.000.000 gewoon zijn ip veranderen waneer het nodig is, ik doe dit al ruim 2 jaar.. Ik ga hier toch niet om liegen of wel dan!
Ik vraag hier om hulp en antwoorden, En geen Welles, niettus.
zou wat zijn, als 500.000.000 huishoudens hun eigen externe IP-adres zou kunnen veranderen
Reputatie 7
Ik raad je aan dit topic eerst eens goed te lezen.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @ColibriX, welkom op het forum!

Ik denk niet dat de mensen hier denken dat je liegt. Het lijkt me meer miscommunicatie. Wat is precies je doel met het veranderen van het IP-adres? Misschien dat er dan wat specifieker advies gegevens kan worden :)

Het externe IP-adres (die je via mijnip.nl ziet) kan je zelf niet aanpassen als het goed is. Het topic dat Henk aangeeft is wel heel handig. Wellicht heb je daar wat aan?
Reputatie 7
Badge +30
Dan raad ik iedereen aan om zelfde router te nemen als ik, dan kan 500.000.000 gewoon zijn ip veranderen waneer het nodig is, ik doe dit al ruim 2 jaar.. Ik ga hier toch niet om liegen of wel dan!
Ik vraag hier om hulp en antwoorden, En geen Welles, niettus.
zou wat zijn, als 500.000.000 huishoudens hun eigen externe IP-adres zou kunnen veranderen

Oké, maar maak dan eens 2 screenshots van watismijnip.nl waar te zien is dat het IP anders is. Eventueel gepaard met de WAN status pagina van je router.

Als dit een niet-RFC-1918 IP is zou het begin van het IP afschermen en alleen het laatste zichtbaar laten.
Begint het IP met 192.168., 10., of 172.16., dan kan je het hele IP wel laten zien want deze zijn niet bereikbaar vanaf een ander netwerk.
Reputatie 7
Badge +12
Bij Ziggo is het mij ook wel eens gelukt wat TS zegt. In het Ubee modem kon je Spoofed MAC adres gebruiken, waarna je meestal een nieuw extern IP van Ziggo kreeg. Ook lukte het wel eens met de optie "Release WAN lease" waarna je vervolgens het modem een hele nacht uitschakelde. Bij inschakelen had je vaak een nieuw IP.

Dus zo'n raar idee is dit niet van TS hoor. Maar er zijn geen dergelijke "trucjes" bij KPN bij mij bekend.

Wat is de reden waarom je dit wilt? Er zijn vaak meerdere wegen die naar Rome leiden 😉
Reputatie 7
Badge +30
Bij Ziggo is het mij ook wel eens gelukt wat TS zegt. In het Ubee modem kon je Spoofed MAC adres gebruiken, waarna je meestal een nieuw extern IP van Ziggo kreeg. Ook lukte het wel eens met de optie "Release WAN lease" waarna je vervolgens het modem een hele nacht uitschakelde. Bij inschakelen had je vaak een nieuw IP.

Dus zo'n raar idee is dit niet van TS hoor. Maar er zijn geen dergelijke "trucjes" bij KPN bij mij bekend.

Klopt. Dit kan omdat je daar een IP opbasis van DHCP toe gewezen krijgt.

Bij KPN worden PPP-sessies gebruikt en daar zal je dus hetzelfde IP elke keer weer krijgen.
Reputatie 7
Badge +12

Bij KPN worden PPP-sessies gebruikt en daar zal je dus hetzelfde IP elke keer weer krijgen.

Thanks voor de uitleg, Robin! Ik denk dat TS ook ex-Ziggo klant is, en dat dit nu duidelijkheid geeft.

Nogmaals: wat is precies het probleem? Misschien kunnen wij je verder helpen zonder je IP te veranderen.

Thanks voor de uitleg, Robin! Ik denk dat TS ook ex-Ziggo klant is, en dat dit nu duidelijkheid geeft.

Nogmaals: wat is precies het probleem? Misschien kunnen wij je verder helpen zonder je IP te veranderen.

klopt hrh, ik was ook een ex ziggo klant maar ik was er ook meteen klaar mee. Dit was ook zeer nuttig toen, ik kon ook makkelijk mijn externe ip veranderen. Dit lukt schijnbaar niet bij KPN wat soms wel fijn is.
Reputatie 7
Badge +30
Persoonlijk ben ik blij dat het zo goed als niet veranderd.
Persoonlijk ben ik blij dat het zo goed als niet veranderd.

Ik vind het persoonlijk zeer nutting voor mijn privacy en voor mijn werk. Dus ik snap persoonlijk ook niet waarom mensen zo gebonden is aan een IP
Reputatie 7
Persoonlijk ben ik blij dat het zo goed als niet veranderd.Ik vind het persoonlijk zeer nutting voor mijn privacy en voor mijn werk. Dus ik snap persoonlijk ook niet waarom mensen zo gebonden is aan een IPOok ik ben blij dat mijn publieke IP adres zo goed als statisch is. Zo is het beheer van de site-2-site VPN verbinding tussen mijn kantoor thuis en mijn bedrijf veel eenvoudiger en kan ik gewoon een domein op mijn publieke IP adres registreren, wetende dat deze altijd zal functioneren.
Een vast IP adres heeft voor mij juist een enorme meerwaarde.

Reageer