Beantwoord

hoe kan ik wifi ‘snachts uitzetten?

  • 21 November 2019
  • 14 reacties
  • 19102 keer bekeken

Ik zou de WiFi in ons huis graag ‘s nachts uitzetten, zodat onze pubers een goede nachtrust krijgen. We hebben een experia box V10a. Ik ben niet heel handig met computers, dus zoek een duidelijke uitleg hoe je dit moet doen. Wie kan me dit uitleggen?

icon

Beste antwoord door wjb 21 November 2019, 17:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Dit kun je eenvoudig oplossen door het plaatsen van een tijdschakelaar tussen het modem en de stekkerdoos.

 

Stroom eraf: Dan ook geen internet. 

Een tijdschakelaar is niet de oplossing

En lijkt mij heel onverstandig

de experabox is niet gemaakt voor elke dag in en uit te schakelen en er komt bij dat tv kijken via itv van kpn ook niet mogelijk is (bij uitschakelen)

bij een v10 is het wel mogelijk

bij een v10a gaat het anders zie link

https://forum.kpn.com/internet-9/eco-mode-inschakelen-op-experia-box-v10a-459530

Reputatie 7
Badge +24

Een tijdschakelaar is niet de oplossing

En lijkt mij heel onverstandig

de experabox is niet gemaakt voor elke dag in en uit te schakelen en er komt bij dat tv kijken via itv van kpn ook niet mogelijk is (bij uitschakelen)

bij een v10 is het wel mogelijk

bij een v10a gaat het anders zie link

https://forum.kpn.com/internet-9/eco-mode-inschakelen-op-experia-box-v10a-459530

De methode in die link werkt op basis van mac adres? En wat als de pubers het mac adres van hun mobiel veranderen?

Reputatie 7
Badge +28

Een tijdschakelaar is niet de oplossing.

 

 

Wij worden het vast niet eens. Een tijdschakelaar is wel degelijk de oplossing.

En zeker voor iemand die aangeeft niet handig te zijn met computers.  

Met een tijdschakelaar zet je s’nachts de WiFi uit en daarmee is de gewenste oplossing op een eenvoudige wijze bereikt. 

En je kunt dan geen itv meer kijken lekker makkelijk dan zo'n tijdschakelaar als je zelf laat tv zit te kijken

Reputatie 7
Badge +24

En je kunt dan geen itv meer kijken lekker makkelijk dan zo'n tijdschakelaar als je zelf laat tv zit te kijken

Idd. Lijkt mee ook niet handig. Tevens worden de tv ontvangers nogal eens geüpdate midden in de nacht. Als dat dus niet kan, loop je de kans dat da (veel later) plots overdag gebeurt als je aan het kijken bent.

Maar goed... het is wel een waterdichte methode :grin: over andere methodes heb ik zo nogal eens mn twijfels namelijk. Je kunt wifi wel uit zetten, maar als er een kabel maar boven loopt, hebben die pubers zo een hotspot gemaakt van een laptop en spelen ze vrolijk door.

Reputatie 7
Badge +28

Dat het niet altijd handig is, dat moge duidelijk zijn. Hoewel het natuurlijk niet vanzelfsprekend is dat er in de nacht ook gekeken wordt naar Interactieve TV van KPN. Zelf kijk ik b.v. TV via DVB-T2. 

Maar het blijft de meest simpele- en doeltreffende oplossing. 

Reputatie 7

Je moet ook niet jouw Experia Box willen uitzetten en al helemaal niet als je bijvoorbeeld een alarminstallatie via Internet met de meldkamer hebt verbonden.

Het instellen van de parental control op de V10a is mijns inziens de te bewandelen weg.

 

Admin: antwoord gemarkeerd, zie ook onze kennisbankartikelen!

 

Of, de wifi vd experiabox  uitzetten en er een ander wifi punt aan koppelen, de adapter daar van kun je dan op een schakelklok zetten.

@KeesYagi

Bij de meeste gemiddelde routers kun je dit gewoon instellen en dan ook nog voor elk apparaat appart zo is dit bij de experabox v10 ook in te stellen

Een tijdschakelaar is niet de oplossing.

 

 

Wij worden het vast niet eens. Een tijdschakelaar is wel degelijk de oplossing.

En zeker voor iemand die aangeeft niet handig te zijn met computers.  

Met een tijdschakelaar zet je s’nachts de WiFi uit en daarmee is de gewenste oplossing op een eenvoudige wijze bereikt. 

 

Dit had ik al geprobeerd, maar dan zijn we snachts ook niet meer telefonisch bereikbaar. En met twee alleenstaande moeders op leeftijd wil ik dus wel op de vaste telefoon bereikbaar zijn .

Reputatie 7
Badge +28

Ok, dan is het inderdaad geen optie. 

Badge +12

Je moet ook niet jouw Experia Box willen uitzetten en al helemaal niet als je bijvoorbeeld een alarminstallatie via Internet met de meldkamer hebt verbonden.

Het instellen van de parental control op de V10a is mijns inziens de te bewandelen weg.

 

@Anna1975 : dan is dit toch het enige juiste antwoord en beste oplossing?

dan kun je nog een ap in gaan zetten waar deze time functie op zit

of regelrecht de v10a vervangen door een v10 waar het wel mogelijk is “zolang de firmware het toe laat” dan

je hebt vast wel iemand in je kennissen kring die het even uit kan zoeken en helpen