Beantwoord

Hoe kan ik zien of ik met 2.4 of 5 ghz verbonden ben?

  • 30 January 2020
  • 6 reacties
  • 61345 keer bekeken

Hallo,
Wij hebben 2 laptops die enkel 2.4 ghz aan kunnen. De monteur vanuit KPN zei ons recentelijk dat een USB stick helpend zou zijn zodat de laptop toch het signaal voor 5 ghz aan zou kunnen. 
Nu hebben we op één laptop zo'n stick gekocht, hoe check ik of deze laptop daadwerkelijk gebruik maakt van 5 ghz? Met andere woorden: of het stickje werkt? 

groetjes Noralinn

icon

Beste antwoord door wjb 1 February 2020, 17:51

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 1
Badge

Hoi Noralin,

Als je een Expiria 10a modem hebt, dan kun je (na inloggen op je modem) dit zien onder 'overview' 》 'Connected devices'

Daar staan de op dat moment geconnecte devices met hun bandbreedte.

Suc6

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Noralinn en welkom op het forum! De tip van @CPi is inderdaad een makkelijke manier om te achterhalen welke apparaten met welke frequentie verbonden zijn. :slight_smile:  Als je geen Experia Wifi gebruikt kun je daarnaast de 2.4 en 5 Ghz ook verschillende namen geven via deze servicetool. Dan kun je dus kiezen met welke je verbindt!

Reputatie 7

Op een mobiele telefoon of tablet kan je natuurlijk ook gewoon even kijken naar de details van de verbinding.

Edit: Oeps ... niet gelezen dat het om een USB wifi dongle ging. :sweat:

 

Admin: relevante topics:
 

 

Reputatie 2
Badge

Oo een mobiele telefoon of tablet kan je natuurlijk ook gewoon even kijken naar de details van de verbinding.

 

 

Meeste toestellen laten dit niet zien. Iedergeval niet mijn Iphone 7+ en Samsung s7.

 

Ik gebruik zelf de Fr!tz wlan app, als je dan bij je notificaties kijkt dan zie je op welke frequentie je zit. 

 

Als je een v10a modem hebt kan je de service tool gebruiken zou het alleen niet gebruiken als je een v10 hebt.

Reputatie 7

Meeste toestellen laten dit niet zien. Iedergeval niet mijn Iphone 7+ en Samsung s7.

Mijn Huawei MediaPad M3 (Android 7) en OnePlus 5T (Android 9) wel.

 

Bedankt allemaal!!

Reageer