Beantwoord

Hoe kom ik er achter of mijn Xperia in DMZ staat.

  • 17 November 2019
  • 5 reacties
  • 1749 keer bekeken

Ik heb een eigen router achter de experiabox geplaatst. Daarvoor heb ik ook de handleiding gevolgd die hier op het forum te vinden is. (Bedankt daarvoor)

Hoe kan ik checken of mijn router in DMZ staat. Ik heb bij Lan Host het IPadres van mijn nieuwe router ingevuld en ik kan nu ook mijn ipadres pingen (een optie op de nieuwe router. wat voorheen niet kon met de experiabox).

Betekend dit dat hij dus in DMZ staat?

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door wjb 17 November 2019, 22:04

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Kan je hier eens screenshots posten van de WAN instellingen van de eigen router.

Graag het scherm waarop het MAC adres en WAN IP adres van de eigen router zichtbaar zijn.

Kan je ook screenshots posten van de DHCP binding op de Experia Box t.b.v. jouw eigen router en de DMZ instellingen op de Experia Box.

Kan je hier eens screenshots posten van de WAN instellingen van de eigen router.

Graag het scherm waarop het MAC adres en WAN IP adres van de eigen router zichtbaar zijn.

Kan je ook screenshots posten van de DHCP binding op de Experia Box t.b.v. jouw eigen router en de DMZ instellingen op de Experia Box.

 

 

Hi wjb,

 

Dank voor je snelle reactie.

Ik heb hier de screenshots waar je om vraagt.

+MAC adress
DHCP binding experiabox
DMZ op Experiabox

 

Weet niet zeker of je deze ook nodig hebt.

 

Alvast bedankt!

 

Reputatie 7

Zet het IP adres op "Dynamisch opvragen bij Internet Provider".

De IGMP proxy server moet je niet aanzetten. De TV ontvanger moeten aangesloten blijven op de Experia Box en niet op de eigen router.

Persoonlijk zou ik niet de DNS server van Google als secundaire DNS server instellen.

Ik zou die van CloudFlare (1.1.1.1) als secundair instellen en die van OpenDNS (208.67.222.222) als derde DNS.

Zet het IP adres op "Dynamisch opvragen bij Internet Provider".

De IGMP proxy server moet je niet aanzetten. De TV ontvanger moeten aangesloten blijven op de Experia Box en niet op de eigen router.

Persoonlijk zou ik niet de DNS server van Google als secundaire DNS server instellen.

Ik zou die van CloudFlare (1.1.1.1) als secundair instellen en die van OpenDNS (208.67.222.222) als derde DNS.


Hi wjb,

 

Nogmaals bedankt. Ik heb het aangepast zoals je hierboven vermeld hebt.

De IGMP staat uit (Vinkje aan = IGMP uit) en het de DNS aangepast.

Ik maak overigens geen gebruik meer van KPN televisie. Voor die 2x per jaar dat we tv kijken (Vrouwtje kijkt alles via Videoland en/of netflix)

 

de DMZ instellingen staan nu als ik het begrijp goed?

 

Reputatie 7

Verder staat alles goed.

Reageer