Vraag

Hoe krijg ik draadloos internet in mijn schuur?

  • 13 October 2021
  • 6 reacties
  • 391 keer bekeken

Heb thuis internet en nu wil ik achter in de schuur (150) verder ook internet hebben zonder vaste kabel. Kan dat

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Erwin Fieten , 

Je bedoelt op 150 meter afstand ? 

Maar het is sowieso niet mogelijk zonder kabel als je verder gaat dan zo'n 10 meter. Meestal reikt Wifi niet veel verder. Het alternatief is om gebruik te maken van een unlimited-abonnement op jouw mobiel. 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +11

Er zijn verschillende opties maar alles hangt totaal af van de situatie, bijvoorbeeld de afstand tot de schuur is hierin belangrijk maar ook het soort materiaal waar het van gemaakt is. Als de afstand niet zo groot is dan zou een outdoor access point met directionele antennes misschien wel kunnen volstaan. Ik heb er hier een aan de voorgevel hangen (vraag me niet waarom) en ik heb ruim 30 meter verder nog steeds ‘prima’ wifi terwijl het best wel druk is in de omgeving.

 

Als het daadwerkelijk 150 meter is dan zal een gewone netwerkkabel sowieso al niet volstaan hebben en dan zou een glasvezel al en betere optie geweest zijn. In zo'n geval zou ik eerder een straalverbinding aanraden als een kabel leggen geen optie is.

Helaas bestaat je gelinkte pagina op wifishop.nl niet meer, @NHendriks .

Ik kon een weekje niet over vaste wifi beschikken (geen storing, maar verbleef elders) en heb de Hotspot van de mobiel gebruikt voor o.a. een laptop en een tablet. En een mobiel zonder GB in het abonnement. Moet je wel voldoende GB in je 4G abonnement hebben natuurlijk.

150 meter gaat lastig worden. UTP gaat tot maximaal 100 meter.
Wifi gaat tot 30 meter. Je zult eerst internet in de schuur moeten krijgen en dan met een wifi-accesspoint heb je daar draadloos internet (binnen zo'n 30 meter van dat accesspoint). Ik haal die 30 meter van af de V10 zo al NHendriks.

Met een point-to-point verbinding kan tot 2 kilometer overbrugt worden. Gratis is het niet….. klik.

Reputatie 7
Badge +24

UTP gaat tot maximaal 100 meter.

Halverwege een switch plaatsen, dan kun je weer 100 meter verder.

Reputatie 7
Badge +11

Helaas bestaat je gelinkte pagina op wifishop.nl niet meer, @NHendriks .

Awh, mogelijk heb ik dan toch net iets te veel van de URL afgesnoept. De pagina waar jij heen linkt heeft ook genoeg andere opties inderdaad.

 

Ik haal die 30 meter van af de V10 zo al NHendriks.

Netjes! Dat ga ik hier niet redden, het is dusdanig druk bij mij in de omgeving met wifi dat dat niet gaat werken. Gelukkig is de V10 wel afdoende voor een volledige dekking in het huis maar dan hangt deze ook wel centraal. Die AP aan de gevel is vooral omdat ik wifi in de straat wilde hebben. Gewoon omdat het kan đŸ˜…

 

 

En als je snel internet moet hebben kan je gaan voor iets als dit:

https://mikrotik.com/product/wireless_wire

Â