Beantwoord

Hoe krijg ik het voor elkaar dat de snelheid van mijn internet verhoogd wordt

  • 19 January 2019
  • 19 reacties
  • 535 keer bekeken

Reputatie 1
goedemorgen, ik ben al 2 maanden bezig om mijn internetsnelheid op ons adres te laten verhogen door KPN. ik heb, zolang als ik hier woon een trage verbinding.
het begon een aantal maanden geleden met een folder van KPN, WE ZIJN ER KLAAR VOOR.
Na het openen van de folder zag ik dat het mogelijk was dat mijn snelheid van nu Max 14 mbs verhoogd kon worden naar 185 mbs.
Ik betaal al 25 jaar voor een snelheid van 50 mbs.
Uiteraard gelijk contact gezocht met KPN en mede gedeeld dat ik interesse had.
Het zou aangepast worden en de snelheid zou kunnen gaan naar 185mbs, echter liep het programma vast voor het sturen van een monteur, en zou ik op 4 januari 2019 gebeld worden.
Helaas op 4 januari om 19:00 uur zelf maar gebeld, en kreeg de reactie dat er niet bekend was dat er op 4 januari terug gebeld zou worden.
Toen alle stappen nogmaals doorlopen en toen kon mijn snelheid ineens naar maximaal 135mbs.
Ook goed maar wanneer wordt het aangepast en is er dan een monteur nodig?
Nee dit kunnen we doen vanuit de centrale was het antwoord??????
Op 18 januari wordt u snelheid verhoogd.
Kreeg tussendoor nog een belletje of mijn analoge lijn kon worden omgezet naar een digitale lijn, maar na mijn antwoord liever niet omdat we nog een telefoonkiezer in de brandmeldcentrale hebben die analoog is was het antwoord OKE GEEN PROBLEEM.

Tot vanmorgen toen ik opnieuw belde dat mijn snelheid niet was verhoogd, kreeg ik de melding dat ik mijn analoge lijn moest opzeggen, dat ik de kiezer moest vervangen en dat ik een digitale lijn moet aanvragen met extra kosten en dat mijn snelheid toch weer naar 185 mbs kon in plaats van de 135mbs.

Ik weet het even niet meer, kan iemand mij een duidelijk antwoord geven en eigelijk het probleem oplossen daar ik al jaren betaal voor een snellere verbinding maar ik deze tot op heden nooit geleverd heb gekregen.
icon

Beste antwoord door hamm0073 25 March 2019, 14:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Hamm, welkom op het forum. Ik hoop dat ik het in ieder geval iets duidelijker aan kan geven. Om de hogere snelheid te kunnen halen moet er bij jou Pairbonding worden gerealiseerd. Dan worden beide aderparen die op jou adres aanwezig zijn gecombineerd en wordt er 1 verbinding gecreëerd met meer capaciteit. Voorwaarde daarvan is dat de aderparen vrij zijn voor 1 abonnement. In jouw geval is dat niet zo omdat je 2 abonnementen hebt, 1 voor je internetdiensten en nog 1 voor je analoge lijn. Dan kunnen niet beide aderparen gebruikt worden voor 2 abonnement. Kortom, als je gebruik wilt maken van deze technologie zal de analoge lijn die je nog hebt toegevoegd moeten worden aan je huidige internetabonnement. Uiteraard wel even goed kijken wat voor consequenties dit heeft als je de telefoonkiezer moet vervangen aanpassen en of de meldkamer van het alarm dit ook ondersteunt.

Hopelijk is het zo iets duidelijker.
Reputatie 1
Beste Alex_P, met dank voor je antwoord, het wordt me nu een stuk duidelijker.
Ik heb echter nog wel 1 vraag en dat is de volgende:

Wij wonen boven het bedrijf en nu hebben we de ISDN Lijn opgezegd daar deze in de toekomst komt te vervallen.
Nu zijn hier de voorbereidingen voor bezig en vanaf 12 februari gaan we over van ISDN naar internet bellen.

De leverancier gaf aan dat er op dat moment 5 kabelparen vrij komen op dit adres.
Kunnen deze gebruikt worden voor mijn internet, zodat de telefoonlijn analoog kan blijven?

Ik hoor het graag zodat ik zelf de juiste acties kan uitzetten.

BVD

John
Reputatie 7
Badge +24
Hi John, als die gegevens kloppen van de 5 aderparen moet dit kunnen op het moment dat deze vrijkomen. Ik voorzie daarin geen problemen. Mijn advies is om tegen die tijd hier een reactie te plaatsen, dan gaan wij er naar kijken. Lijkt me in dit specifieke geval handiger omdat het toch een stukje maatwerk is. 🙂
Reputatie 1
Beste Alex_P, met dank voor je reactie, ik zal na 12 februari een reactie geven en dan moeten we maar even kijken of dat lukt.

BVD
zag ik dat het mogelijk was dat mijn snelheid van nu Max 14 mbs verhoogd kon worden naar 185 mbs.
Wat ik niet begrijp is waarom TS nu max. 14 Mb/s heeft, terwijl met bonding 135-185 Mb/s mogelijk zou zijn. Voor bonding zijn twee aderparen nodig met ieder ongeveer de halve snelheid. Dat zou betekenen dat een enkel aderpaar nu al zo'n 65-90 Mb/s zou moeten kunnen leveren.

Wat zegt deze site over wat op jouw adres mogelijk is?
Reputatie 1
Beste Henk2304,

Dit is wat de site aangeeft.
Dus als ik het begrijp zal er met een enkel paar 135 MBS gehaald moeten kunnen worden, wat voor mij meer als voldoende is?

IK hoor het graag, en met dank voor je reactie.


Wat
Koper
Beschikbaar


Max. Pakket
Premium

Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
135 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
190 Mbit/s
Reputatie 7
Badge +24

zag ik dat het mogelijk was dat mijn snelheid van nu Max 14 mbs verhoogd kon worden naar 185 mbs.Wat ik niet begrijp is waarom TS nu max. 14 Mb/s heeft, terwijl met bonding 135-185 Mb/s mogelijk zou zijn. Voor bonding zijn twee aderparen nodig met ieder ongeveer de halve snelheid. Dat zou betekenen dat een enkel aderpaar nu al zo'n 65-90 Mb/s zou moeten kunnen leveren.

Wat zegt deze site over wat op jouw adres mogelijk is?


Korte uitleg: de andere aderparen zijn in gebruik. Daarnaast is dit van een oorsprong een zakelijke dienst, die 5 aderparen. Zo te lezen zijn die 5 aderparen nu ook nog bezet. Neemt niet weg dat ik daarna mijn best ga doen om dit alsnog in orde te maken als ze vrijkomen. Verbeter me vooral als ik nu geen juiste dingen verkondig Henk.
Reputatie 7
Badge +24
Edit: ik zie ook dat de snelheid hoger zou moeten zijn. Dan hebben we 2 opties, afwachten tot februari tot de aanpassing en dan alles in 1 keer aanpakken, of nu een monteur aansturen om dit te onderzoeken. Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste optie, maar Hamm als klant/koning mag het beslissen. 🙂
Zoals Alex_P al aangeeft zou je nu inderdaad al 135 Mb/s moeten hebben. Afhankelijk van je abo kan de downloadsnelheid echter beperkt zijn. Tv en telefoon maken echter wel gebruik van de volle bandbreedte, zodat de gekozen downloadsnelheid ook volledig beschikbaar is, zelfs als je tv kijkt. 190 Mb/s (met bonding) krijg je alleen als je de 200 Mb/s optie bestelt.
Reputatie 1
Beste alex_P en Henk2304, Met dank voor het meedenken en de geboden oplossingen. Op dit moment heb ik een abo tot max 50 mbs omdat er toch niet meer geleverd kon worden. Ik kijk ITV en wil graag 3 ITV decoders aan sluiten op dit adres. Er is mij geadviseerd door de klantenservice van KPN, als de snelheid omhoog was gegaan, om dan mij abo aan te passen naar max 100 mbs en dat dit dan mogelijk was, ik zou er dan wel 6 op aan kunnen sluiten. Ik zal dan geen abo nemen van 200 mbs daar de kosten dan niet opwegen tegen de baten en zijn al blij dat we dan al veel meer kunnen dan nu. Als het klopt dat we voldoende hebben aan 100mbs zou ik graag willen dat er gekeken kan worden hoe dit gerelariseerd kan worden. Ik hoor het graag.
John
Reputatie 7
Badge +24
John, stuur me even een privébericht met je telefoonnummer. Lijkt me handig dat we even bellen in dit geval. Dan kunnen we even overleggen 🙂
Ik weet niet wat jullie allemaal al telefonisch besproken hebben maar om 6 tv-ontvangers aan te sluiten hoeft alleen je lijn opgewaardeerd te worden naar 135 Mb/s (en een aantal extra ontvangers besteld te worden à € 5/mnd). Daar is in principe geen 100 Mb/s abo voor nodig. Zoals ik al aangaf is de snelheidsoptie van een abo alleen bepalend voor de maximale downloadsnelheid en bepaalt de technische lijnsnelheid hoeveel tv's jij kunt aansluiten.
Overigens heb je met het huidge Internet en tv abo standaard al 100 Mb/s download (en 2 tv-ontvangers).
Reputatie 1
Beste Alex_P ik heb je een prive bericht gestuurd met mijn telefoonnummer, beste Henk2304 met dank voor je bericht en zal , als het allemaal gelukt is een berichtje achterlaten nogmaals mijn dank voor het meedenken
Reputatie 1
Beste Alex_p, ik weet niet of je me hebt proberen te bellen maar mijn telefoon heeft vanaf gisterenmiddag niet gewerkt. Op dit moment ben ik met een nieuwe telefoon weer bereikbaar :)

John
Reputatie 7
Badge +24
Zojuist elkaar gesproken. 🙂 Zoals afgesproken, plaats hier in februari een bericht zodra je lijnen vrij zijn. Dan pak ik het op en zorg dat je over gaat op bonding.
Reputatie 1
Beste Alex, zoals besproken hierbij de melding dat de lijnen hier zijn losgekoppeld en dat dat deze vrij zijn om te gebruiken. We hebben bericht gehad van KPN dat 12 februari ( vandaag ) de lijn zou worden afgesloten, dit kunnen we nu niet meer controleren daar we nu via internet bellen. Dus wat mij betreft kan er een afspraak gemaakt worden voor bonding.
Reputatie 7
Badge +24
Hi Hamm, ik zie in jouw pakket nog niet je telefoonnummer staan onder je internet en tv abonnement. Ik heb je een privébericht gestuurd.
Reputatie 1
Hallo, het is gelukt, mijn internetsnelheid is aangepast, had nog even wat haken en ogen maar uiteindelijk is het voor elkaar en is mijn snelheid behoorlijk omhoog gegaan.
Alex, met dank voor je hulp
Reputatie 7
Badge +24
Hallo, het is gelukt, mijn internetsnelheid is aangepast, had nog even wat haken en ogen maar uiteindelijk is het voor elkaar en is mijn snelheid behoorlijk omhoog gegaan.
Alex, met dank voor je hulp


Dit zijn de leukere berichten. Graag gedaan uiteraard. 🙂