Beantwoord

Hoe lang duurt het nog voor mijn glasvezel binnen aangesloten kan worden?

  • 28 June 2022
  • 25 reacties
  • 468 keer bekeken

Reputatie 1

Glasvezel is inmiddels een jarenplan. Nadat het buitenwerk meer dan een jaar heeft geduurd, is uiteindelijk ca. een half jaar geleden (?) het aansluitpunt gemaakt in de meterkast, door een monteur. 
Die gaf aan dat KPN contact met ons op zou nemen voor de vervolgstap.
Dat is tot op heden nog niet gebeurd.
Op welke actie wachten we nu? 

icon

Beste antwoord door Kissits 29 July 2022, 22:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Hallo @Kissits , je kunt KPN bellen via 0800 0402 en vragen om gemigreerd te worden van koper naar glas, dan wordt er een monteur ingepland.

Controleer eerst wel even via www.kpnnetwerk.nl via je postcode en huisnummer of je glasvezellijn op jouw adres beschikbaar is, anders kan KPN, de provider, nog niets doen.

Succes.

 

@Kissits Wat @JanD  zegt. Of u sluit gewoon een nieuw abonnement af bij KPN voor glasvezel…..😉

Hallo @HansaanZet wat jij voorstelt kan niet, je kunt niet een glasvezelabo nemen naast een reeds bestaand koper-abo, alléén migreren is mogelijk.

 

@JanD Snap ik Jan, maar als hij nu een nieuw abonnement aanvraagt dan wordt er in ieder geval eerder actie op genomen….😉

@JanD Snap ik Jan, maar als hij nu een nieuw abonnement aanvraagt dan wordt er in ieder geval eerder actie op genomen….😉

Hallo @HansaanZet Dat werkt niet zo, bij controle postcode/huisnummer is dan bekend dat er al een abol loopt en krijg je een afwijzing.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedenavond @Kissits! Welkom op het KPN Forum en leuk om te lezen dat jij hier jouw vraag stelt.

Als er al een Glasvezelaansluitpunt is gemaakt in de meterkast, dan kunnen wij de verbinding om laten zetten naar glasvezel (we noemen dat een migratie). 9 van de 10 keer nemen wij contact op om dit in orde te maken en soms helpt het ons, om even aan de bel te trekken.

Als jij jouw Forum profiel nog kunt aanvullen met de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is? Dit mag in het vakje “Persoonlijke opmerkingen”.
Dan kan ik op basis van deze gegevens de migratie voor jou aanvragen. Het abonnement wordt dan één op één overgezet, tenzij je direct een aanpassing van het abonnement wenst door te geven.

Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik je gegevens erbij kan pakken!

Een andere optie is om dit telefonisch te regelen.
Mijn collega's zijn telefonisch bereikbaar op het nummer 0800 0402. Van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 20 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar.

@JanD Snap ik Jan, maar als hij nu een nieuw abonnement aanvraagt dan wordt er in ieder geval eerder actie op genomen….😉

Hallo @HansaanZet Dat werkt niet zo, bij controle postcode/huisnummer is dan bekend dat er al een abol loopt en krijg je een afwijzing.

 

Goh, dat weet je wel goed Jan, werk je toch bij KPN of ben je ervaringsdeskundige???

Op het Telfort forum was er 1 die wel twee abbo’s had, 1 op koper en 1 op glas, dus het zou moeten kunnen.

Reputatie 7
Badge +16

Wat goed, hè van JanD! 👌🏾
Zonde en onnodig om een nieuw abonnement aan te vragen, terwijl je al een bestaand abonnement hebt. 

Er zullen ongetwijfeld uitzonderingen op de regel zijn, maar zoals JanD het aangeeft, is het, zoals het over het algemeen werkt.

Reputatie 5
Badge +1

Hallo @HansaanZet wat jij voorstelt kan niet, je kunt niet een glasvezelabo nemen naast een reeds bestaand koper-abo, alléén migreren is mogelijk.

 

In de tijd van de analoge telefoon kon dit dus wel omdat je twee netlijnen had en ik zou ook niet weten waarom dit nu niet meer kan. De kpn maakt de mensen nu bang met het uitschakelen van hun koperennetwerk, maar daar zullen ze heel lang mee moeten wachten want er zijn nog voldoende mensen die nog een (pots) telefoon en adsl internet verbinding via koperdraad hebben. Zeker in gebieden waar het zich niet loont om glasvezel aan te leggen zal de kpn het kopernetwerk moeten blijven gebruiken en dat daar niet uit te (kunnen) schakelen.

 

Reputatie 7
Badge +16

De kpn maakt de mensen nu bang met het uitschakelen van hun koperennetwerk,

Volgens informeert KPN Netwerk een ieder die het aangaat of er interesse in heeft, dat het kopernetwerk stap voor stap uitgezet wordt in gebieden waar glasvezel ligt. 

 Zeker in gebieden waar het zich niet loont om glasvezel aan te leggen zal de kpn het kopernetwerk moeten blijven gebruiken en dat daar niet uit te (kunnen) schakelen.

Klopt, dat is ook helemaal niet aan de orde. Ook niet in dit topic, dus we houden het nu ook on-topic. Bedankt voor je bijdrage, gensnet.

Ben benieuwd @Kissits heb je al gebeld naar 0800-0402?

Reputatie 1

Shyrin, dank voor je uitleg. Ik heb mijn forumprofiel aangevuld met de laatste 3 cijfers van mijn IBAN, en doe hierbij het verzoek om een migratie van koper naar glas. Ik heb verder geen wijzigingen voor mijn abonnement. 

JanD, jij ook bedankt voor je reacties! Helder!

Ik zal een reactie op het forum geven als de migratie is uitgevoerd, dan weet iedereen gelijk of/dat het werkt 😀

Fijne dag nog allemaal!

Reputatie 7
Badge +16

Super, ik maak het graag in orde!

Ik heb de migratie van de lijn voor jou aangevraagd: er volgt nog een bevestiging per e-mail. Op 12 juli wordt de verbinding aangepast. 

Ik zal een reactie op het forum geven als de migratie is uitgevoerd, dan weet iedereen gelijk of/dat het werkt 😀

Afgesproken! 😉

Wat goed, hè van JanD! 👌🏾
Zonde en onnodig om een nieuw abonnement aan te vragen, terwijl je al een bestaand abonnement hebt. 

Er zullen ongetwijfeld uitzonderingen op de regel zijn, maar zoals JanD het aangeeft, is het, zoals het over het algemeen werkt.

Zeker niet nodig, maar Jan zegt dat het niet kan en dat het word afgeketst en er geen tweede abonnement afgesloten kan worden.

Dus deze opmerking slaat kant nog wal, maarja je moet een potentiele superuser wel dekken natuurlijk.😜

Hallo @Doornekamp33 , ik weet niet waar jij die info vandaan hebt, maar ik ben geen potentiële superuser en wil het ook niet worden.

 

Reputatie 7
Badge +24

Op het Telfort forum was er 1 die wel twee abbo’s had, 1 op koper en 1 op glas, dus het zou moeten kunnen.

Leuk dat het bij Telfort kon. Bij KPN kan je dat wel vergeten. Dat gaat hem echt niet worden. Bovendien is dat vast ook helemaal niet wat @Kissits wil denk ik.

@Nick83 Word hier veel te vaak iets aangenomen dat men het niet wil, of vragen worden half gelezen en er komen antwoorden die nergens op slaan.

@JanD , Ze zoeken nog superusers, ze zullen jou wel er bij willen.😉😉

Reputatie 7
Badge +16

  

maarja je moet een potentiele superuser wel dekken natuurlijk.😜

Nou, dan kunnen we elkaar de hand schudden 😉👇🏾

deze opmerking slaat kant nog wal, 

Ook jou bedank ik voor je bijdrage.
TS vraagt op welke actie er gewacht wordt om het glasvezel aan te kunnen sluiten: op een actie vanuit KPN. Er is nu actie ondernomen, het wachten is totdat het 12 juli is en de lijn omgezet is. Het kunnen aanvragen van een 2e abonnement en of dit technisch wel of niet kan, is hier niet aan de orde. Misschien kun je er een nieuw topic over openen. Kunnen we kijken of het tegenwoordig (en bij KPN) nog mogelijk is om een tweede abonnement aan te vragen en daadwerkelijk technisch op te leveren.

Reputatie 1

Goedenavond!

Ik had beloofd een terugkoppeling te geven, dus bij deze.

De communicatie verliep super. Op 4 juli ontving ik al een mail dat mijn verbinding naar glasvezel aangepast zou worden op 12 juli, dat ik nieuwe apparatuur zou ontvangen op mijn adres (een glasvezelkastje) en dat we de KPN Installatiehulp konden gebruiken om e.e.a. aan te sluiten.
Alleen als we dat niet zouden zien zitten of als er iets niet werkte, zou er een monteur komen, maar in principe konden we alles zelf. Prima!
Op 7 juli ontving ik het kastje, op 8 juli een bericht dat het (oude) product ontkoppeld was, en op 9 juli een bericht dat het nieuwe product succesvol gekoppeld was.
De KPN Installatiehulp werkte prima en het nieuwe kastje zat er zo in. Het glasvezelkastje bevatte 3 groene lampjes. Twee branden er, de derde (glasvezel) brandde niet. 
We gingen er van uit dat dat vanzelf zou gaan branden op 12 juli, vooral toen we op 12 juli een sms ontvingen: Beste klant, goed nieuws: je internetverbinding werkt nu! Sluit je glasvezelkastje aan en daarna het modem. Dat laatste hadden we al gedaan, dus vol verwachting……..   maar geen groen lampje. 

Gisteren toch maar de helpdesk gebeld. En die vertelde ons dat er geen signaal was, dus dat er een monteur moest komen. Die monteur kwam vandaag, en belde even van tevoren. Mevrouw, ik moet bij u langskomen om glasvezel aan te sluiten, maar u heeft nog helemaal geen glasvezel! Jawel hoor, want dat hebben we op diverse manieren bevestigd gekregen van KPN.
Uiteindelijk werd het mysterie opgelost. KPN had alles administratief keurig op ons adres geleverd en gecommuniceerd, maar het “glas-signaal” was geleverd bij de buren…
Het mysterie is nu neergelegd bij het OTR-team.

En al lijkt het misschien een flop, ik zit er niet zo mee. We kunnen nog gewoon internetten op de oude manier (als dat niet kon had ik wel een serieus probleem gehad), en overal gebeurt weleens iets. Er zitten tenslotte mensen aan de knoppen. En het komt vast goed, dit was duidelijk een foutje, dat niet vaak voor zal komen. 
Ik was wel serieus onder de indruk van de snelle communicatie en het gemak waarmee het kastje geïnstalleerd werd. Dat het voor nu even niet werkt, soit, dat wordt wel opgelost. 

Een fijn weekend allemaal!

Reputatie 7
Badge +16

KPN had alles administratief keurig op ons adres geleverd en gecommuniceerd, maar het “glas-signaal” was geleverd bij de buren…
Het mysterie is nu neergelegd bij het OTR-team.

Oeps! 😥
Wel heel erg fijn, jouw uitgebreide terugkoppeling en nog fijner dat de huidige verbinding het nog doet! 

Hopelijk is het mysterie snel opgelost, ik spiek af en toe op de achtergrond mee!
Ook een fijn weekend toegewenst!
 

Reputatie 7
Badge +9

@Shyrin_,

Waarschijnlijk werkt dat niet zo 😉 Maar had de monteur het niet zelf kunnen oplossen door de aansluiting alsnog te verwisselen?

Reputatie 1

Dat heeft de monteur zeker overwogen King006, maar dat uiteindelijk (in overleg met diverse partijen en na een heleboel zaken gecheckt te hebben waaronder de aansluiting in een kastje, een dorp verder) niet gedaan. Dat kon namelijk weer gevolgen hebben voor de buren, die dan in de toekomst mogelijk een probleem zouden hebben met hun aanvraag.

Waarschijnlijk wordt er voor gekozen om de hele aanvraag te deleten, en over een paar weken een nieuwe aanvraag te doen. 

Reputatie 7
Badge +9

@Kissits,

Thanks voor je uitleg 😃

Reputatie 1

Tadaaaahhh…..   de migratie is gelukt en het mysterie is opgelost!

Begin deze week ontvingen we een mail dat er vanochtend een monteur langs zou komen. Het huisnummer van de buren stond erbij, dus ik heb maar even gebeld. De helpdeskmedewerker verzekerde me ervan dat op het monteursbriefje echt ons huisnummer stond. 
Wonderlijk genoeg moest ik de monteur vanochtend toch bij de oprit van de buren vandaan plukken, op zijn iPad stond hun huisnummer. Maar goed, hij wilde gelukkig met me mee 😄
We hadden geen signaal, dus hij vertrok weer naar het inmiddels bekende KPN-kastje een dorp verder.
En toen hij terugkwam hadden we binnen een paar handelingen en binnen een minuut glasvezel!

Het mysterie kon dus toch opgelost worden in het kastje. De monteur zag in het kastje dat het signaal niet bij ons binnenkwam. Hij heeft toen met een laserpen opgespoord in welke patch (?) het signaal wel binnenkwam, en dat aangepast. Er zat maar 1 nummertje tussen de verwisselde patches (nogmaals ? geen idee of dat de juiste benaming is). 

Alle hulde aan de monteur, die de “extra mile” ging!

En gelukkig kunnen de buren nu ook met een gerust hart de migratie aanvragen.

Een fijn weekend allemaal weer!

Reputatie 7
Badge +24

Tadaaaahhh…..   de migratie is gelukt en het mysterie is opgelost!

Begin deze week ontvingen we een mail dat er vanochtend een monteur langs zou komen. Het huisnummer van de buren stond erbij, dus ik heb maar even gebeld. De helpdeskmedewerker verzekerde me ervan dat op het monteursbriefje echt ons huisnummer stond. 
Wonderlijk genoeg moest ik de monteur vanochtend toch bij de oprit van de buren vandaan plukken, op zijn iPad stond hun huisnummer. Maar goed, hij wilde gelukkig met me mee 😄
We hadden geen signaal, dus hij vertrok weer naar het inmiddels bekende KPN-kastje een dorp verder.
En toen hij terugkwam hadden we binnen een paar handelingen en binnen een minuut glasvezel!

Het mysterie kon dus toch opgelost worden in het kastje. De monteur zag in het kastje dat het signaal niet bij ons binnenkwam. Hij heeft toen met een laserpen opgespoord in welke patch (?) het signaal wel binnenkwam, en dat aangepast. Er zat maar 1 nummertje tussen de verwisselde patches (nogmaals ? geen idee of dat de juiste benaming is). 

Alle hulde aan de monteur, die de “extra mile” ging!

En gelukkig kunnen de buren nu ook met een gerust hart de migratie aanvragen.

Een fijn weekend allemaal weer!

Hi Kissits, wat fijn om dit te lezen. Ik ben blij dat alles nu opgelost is!