Vraag

Hoe lang duurt het voor je bericht krijgt, als je je hebt aangemeld voor KPN-compleet

• 8 december 2017
  • 8 reacties
  • 377 keer bekeken

Ik heb na telefonische benadering door de KPN-verkoop op 4-12-2017 een aanbieding per mail ontvangen voor KPN compleet. Deze hebben we op ons gemak doorgenomen. Op 5-12 heb ik geprobeerd om (op een telefoonnummer dat ik van de verkoopmedewerker kreeg) telefonisch nog enige aanvullende informatie op te vragen. Na meer dan 50 minuten in de wacht en op 6-12 16 minuten in de wacht, heb ik verder geen pogingen meer ondernomen en de aanbieding die ik per mail had gekregen online geaccordeerd. Kreeg een melding dat deze binnen was. Had echter verwacht, dat er ook nog wel een bevestigingsmail zou komen met verdere info. Immers ik moet bestaande abo's opzeggen. op zich geen probleem, maar je moet opzeggen en opnieuw aansluiten wel op elkaar afstemmen. Bij onze huidige internet en TV leveranciers hebben we een maand opzegtermijn. Deze zouden we dus per 1 februari kunnen beëindigen. Het liefst zou ik de opzegbrieven nog ruim voor de Kerstdagen willen versturen. Maar dan moet ik, wel zeker weten dat KPN ook de week voor 1 febr. 2018 de nieuwe installatie verzorgd. Je kunt moeilijk iets opzeggen als je niet weet of een en ander in behandeling is.

8 reacties

Reputatie 7
Als je voor je aansluiting thuis bij KPN gebruik maakt van de overstapservice sluit het probleemloos op elkaar aan. KPN zegt dan je oude abonnement tv/internet/telefoon op (waarbij ook zij rekening dienen te houden met de maand opzegtermijn). Het abonnement moet wel opzegbaar zijn; d.w.z. je dient over het eerste verplichte jaar te zijn.

Overstappen met mobiel:
Je kunt van af 60 dagen voor de einddatum van je contract een nieuw contract regelen bij KPN met nummerbehoud. Door dat laatste zegt KPN je contract bij je oude mobiele provider op per de einddatum van dat contract. Max. 2 uur later ben je aangesloten bij KPN. Je hebt geen dubbele kosten want je betaalt pas v.a. het moment dat je contract ingaat. En bij je oude provider stopt de betaling per de einddatum.

Informatie over overstappen naar KPN (mobiel en vast)
https://www.kpn.com/service/administratie/overstappen.htm
Dat overstappen is technisch niet het probleem, Wij hebben al jaren vaste telefonie via de koperlijn van KPN. Volgens de nieuwe aanbieding blijft dat ook straks gewoon zo. Daarnaast is het de bedoeling, dat we nu ook internet en televisie via KPN krijgen. Dat is, na een telefonisch verkoopgesprek door ons online besteld. De aanbieding was binnen een uur na het gesprek al per mail binnen.
Ik vind het alleen vreemd, dat ik na akkoord daar een paar dagen later nog steeds geen enkele bevestiging per mail of post van heb. Vaak kom er in dergelijke gevallen immers per omgaande minimaal een bevestiging per mail.
Hoe lang kan het duren voor je bericht hebt? Is er mogelijk iets fout gegaan? Ik kan online nu nog geen bestelstatus inzien en bellen wordt waarschijnlijk weer een gebed zonder eind.
Het enige dat ik heb is een referentie nr. op de aanbieding.

Ik moet 2 abo's opzeggen:
1. ADSL en IP-telefonie van Solcon (met een apart tel. nummer, dat we niet meer nodig hebben)
2. digitale TV (Ziggo) via de kabel.
De brieven/mails hier voor heb ik in principe klaar staan voor verzending.
Reputatie 7
Je dient minstens 2 abonnementen van KPN te hebben om gebruik te maken van Compleet. Daar valt een analoge telefoonaansluiting niet onder. Dat wordt, i.c.m. internet en tv vanzelf een digitale telefoonlijn.
Heb je nu wel al meerdere mobiele abonnementen?

Voor Compleet minimaal dus 1 x thuis (analoge telefonie uitgezonderd), en 1 of meerdere mobiele abo's OF 2 of meerdere mobiele abo's.

Thuis kan ook zonder telefonie afgenomen worden.

Vaste telefonie via de koperlijn dient natuurlijk ook een abonnement van kpn te zijn. Dat het nu Solcon is telt dus niet mee. Neem aan dat de ADSL nu ook via Solcon is?

Heb je überhaupt al KPN-abonnementen?

Heb je bij KPN al een "internet met televisie abonnement" aangevraagd? Het duurt dan nog vaak zeker 4 weken voordat dat rond is.
Vaste telefonie over de (KPN) koperlijn hebben wij nog altijd via KPN, al meer dan 40 jaar. Toen wij een aantal jaren overstapten op ADSL en P-telefonie via Solcon hebben wij bewust onze KPN-telefoon aangehouden en een extra nieuw telefoonnummer bij Solcon genomen. Via dat Solcon nummer konden wij tot voor enige tijd aanzienlijk goedkoper bellen dan via de vaste KPN lijn. KPN. Gebeld worden we nog bijna altijd via ons, bij iedereen bekende KPN-nummer. Door EU-maatregelen is mobiel bellen, zker binnen de EU aanzienlijk goedkoper geworden. De kosten per minutt voor IP-telefonie zijn echter behoorlijk omhoog gegaan. Daarom heeft het aanhouden van een apart IP-abo geen zin meer en gaan we gewoon weer terug naar ons algemeen KPN-nummer. Dat kan ook straks gewoon via de koperlijn (telefoon blijft werken bij stroomuitval) is mij door KPN verteld. Kost een euro meer per maand dan via IP.
Volgens de KPN-medewerker viel dat er straks wel onder.
We krijgen dan :
* Vaste telefoon blijft via de koperlijn (tegen 1 euro meerprijs)
* Interactieve TV met 2 HD-ontvangers
* 80 Mbit internetsnelheid
* Dubbele data en 5 euro korting op ons bestaande mobiele abonnement bij KPN.

De aanbieding die ik daarvoor (zwart op wit) kreeg van KPN heb ik woensdag jl geaccordeerd. Dus ik ga er van uit, dat de aanvraag in behandeling is. Alleen mis ik tot nu toe elke vorm van bevestiging,
Reputatie 7
KPN-nummer. Dat kan ook straks gewoon via de koperlijn (telefoon blijft werken bij stroomuitval) is mij door KPN verteld.
Hmm, dat wat tussen ( ) staat klopt niet. Heb je ook tv erbij dan loopt je telefonie sowieso ook via de DSL lijn en die werkt alleen als het modem stroom krijgt. Dat kan écht niet anders.
Bij 80 Mb/s heb je een VVDSL lijn. Alleen met ADSL (max. 14 Mb/s) kan je een analoge PSTN lijn hebben en die blijft wel werken bij stroomuitval. Maar dat hebben nog geen 400.000 mensen nog. De overige miljoenen hebben die telefoon dus via (V)VDSL over het modem . . . geen stroom; geen telefoon. Maar hoe vaak hebben we nog stroomstoring? De laatste is hier 27 maart 2015 geweest; toen lag vrijwel heel Noord-holland plat.

I.v.m. de gesprekskosten is de gewone telefoon bij mij alleen nog binnenkomende lijn. Uitgaand bel ik altijd, en veel goedkoper, via de mobiel. Zeker bij een Zorgeloos mobiel abonnement hoef je je daar helemaal niet druk om te maken (binnen Europa).
VVDSL zal wel kloppen, sinds ruim een jaar is er een nieuwe wijkkast gekomen, hier een paar honderd meter vandaan. Schijnt, dat ook als je een alarminstallatie hebt nog steeds de koperlijn kunt blijven gebruiken. (misschien gebruiken ze dan een tweede lijn, er komen immers 4 draden binnen op het ISRA punt)
Telefoon via koperlijn is wel toegezegd. We zullen wel zien
Wat mobiel betreft, ik betaal momenteel 18 euro voor 200 min en 1 Gb data. Dat wordt straks 13 euro en nog 1 Gb dat extra. Dus goedkoper zal het voorlopig niet worden. Heb al een paar keer een verlengingsaanbod gehad, maar dat valt steeds duurder uit dan mijn huidige abo. Dus mooi zo laten.
Reputatie 7
Telefoon via koperlijn is wel toegezegd. We zullen wel zien
Inderdaad. 1 x analoge (PSTN) lijn + 1 x DSL lijn is wel mogelijk. In de meeste gevallen wordt voor een PSTN lijn voor alarm het Belbudget abonnement gekozen. Dat kost € 12,50 per maand.
Op 't andere lijntje (de andere 2 draadjes dus) heb je dan Internet + TV met evt. je privé telefoonnummer (?) neem ik aan.
Tarieven bellen binnen Nederland:
met een DSL aansluiting: € 0,12 starttarief + € 0,12 per minuut
met PSTN Belbudget: € 0.06 starttarief + € 0,13 per minuut naar vaste nummers en € 0,06 starttarief en € 0,26 p/m naar mobiele nummers. Internationaal is duur met een Belbudget PSTN: € 0,06 start en € 1,30 per minuut.

Met de mobiele heb je hélemaal gelijk. Bij mij precies zo. Nieuwe abonnement(en) enkele euro's per maand duurder dan mijn huidige oude abonnement. Heb nu voor € 11,87* p/m 200* belminuten; meer dan zat. Ik heb geen MB's, maar zolang ik geen smartphone heb is dat niet erg.
* door Compleet
Reputatie 7
Badge +10
Ha @Bakker44, welkom op ons Forum! Ik zie dat Peter al actief bezig is geweest met het beantwoorden van jouw vragen. Zijn er op dit moment nog zaken die een toelichting vanuit mijn kant nodig hebben of heb je nog aanvullende vragen? Hoor graag van je 🙂

Reageer