Beantwoord

Hoe maak ik van mijn Experia wifi modums 2 aparte netwerken [met verschillende netwerknamen]

  • 11 February 2020
  • 7 reacties
  • 235 keer bekeken

Ik heb sinds ik bij KPN zit 2 experia wifi kastjes en deze staan in de woonkamer en slaapkamer. Aangezien mijn mobiel en laptop automatisch switchen van netwerk, heeft de monteur toen der tijd 4 verschillende netwerken aangemaakt; 2.4 - woonkamer, 5. - woonkamer, 2.4 - slaapkamer, 5. 

Helaas werkte de experia boxen niet meer en heb ik ze volledig moeten resetten samen met het modum. Ze werken weer, maar alleen als 1 netwerk. Ik wil graag weten hoe ik dit kan splitsen?

icon

Beste antwoord door Anonymous 11 February 2020, 13:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Niet meer mogelijk.

Reputatie 7
Badge +24

Dat is niet meer mogenlijk. Maar waarom zou je ook willen? 1 netwerk is toch veel logischer?

Dat is niet meer mogenlijk. Maar waarom zou je ook willen? 1 netwerk is toch veel logischer?

Voor ons mischien wel, een ander zal zekerheid willen hebben dat er daadwerkelijk een verbinding via 5 ghz is.

Dat is niet meer mogenlijk. Maar waarom zou je ook willen? 1 netwerk is toch veel logischer?

normaal gesproken wel, maar soms verbind hij vanuit mijn woonkamer met de slaapkamer, terwijl die verbinding heel traag is.

Reputatie 7
Badge +24

Als het 1 netwerk is, zie je niet eens waar die mee verbonden is. En na de laatste update zou dit sowieso beter moeten zijn.

Klopt, op zich kan je het wel zien, via een omweg. Een methode is de KPN thuis app, een andere methode is in je telefoon of tablet  aan de hand van de verbindings snelheid. De derde via het beheers menu zelf onder Apparaten.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Basteyn welkom op het forum! Zoals @Galdor68 en @Nick83  noemen is het helaas niet meer mogelijk om je 2,4 ghz en 5ghz te scheiden. Met de laatste update moet het in eigenlijk alle toepassingen niet meer uit maken met welke van de twee je verbonden bent. Je apparaat zou altijd de snelste/beste moeten kiezen.