Vraag

Hoe poorten open zetten.

• 22 november 2017
  • 6 reacties
  • 1072 keer bekeken

Hoi iedereen
Ik heb al een aantal jaren een PlayStation 4 en ik heb al die tijd met veel plezier (online) kunnen gamen, echter heb ik nu al een tijdje soms last van het verbinden van de PlayStation met de 'PlayStation™️Network-server' terwijl mijn internetverbinding (wifi) altijd goed is geweest en nog goed is. ik lees nu op het internet dat het openzetten van poorten kan helpen maar ik kan nergens vinden hóé ik dat zou moeten doen.

Zou iemand dat voor mij op dummy niveau willen uitleggen of heeft iemand een andere mogelijke verklaring voor dit probleem?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Het is veel makkelijker om UPnP te gebruiken en je PS4 zelf de poorten laten open. Dit kan je in de Experiabox aanzetten.

Waar/Wanneer zie je die foutmelding?
Wat geeft Instellingen, Netwerk, Netwerk testen?
Het is veel makkelijker om UPnP te gebruiken en je PS4 zelf de poorten laten open. Dit kan je in de Experiabox aanzetten.

Waar/Wanneer zie je die foutmelding?
Wat geeft Instellingen, Netwerk, Netwerk testen?

Hoe zet ik een UPnP aan? (ben niet zo thuis op dit gebied)

de foutmelding zie ik meestal als ik iets online wil doen (gamen/store openen), dan vliegt de 'playstation netwerk-server' eruit en geeft hij een foutmelding.

Alles succesvol maar als het probleem zich voordoet dan mislukt de verbinding met de 'Playstation netwerk-service' en krijg ik die ook niet meer terug aan de praat.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Welke Experiabox heb je?

Wat is precies de foutmelding? Geeft 'ie ook een code?

Robin
ik heb een Experiabox V9.

Ik ben op dit moment niet thuis dus kan niet kijken welke foutmelding hij geeft maar er stond wel "kan geen verbinding maken met de PlayStation netwerk-server"
nadat ik de internetverbindingstest net weer uitvoerde stond er dat alles 'succesvol' is maar wanneer ik dan Fifa opstart ligt inneens de verbinding met de PlayStation netwerk-server eruit...
Reputatie 7
Badge +27
Welkom op het forum, anoniemmm! Robin zit in de goede hoek. Ik denk dat je al een heel stuk opschiet met UPnP (Universal Plug 'n Play) aan. In de V9 gaat dat als volgt:

Log in op 192.168.2.254. Als dit de eerste keer is dat je dit doet, dan hoef je geen wachtwoord in te vullen. Na het klikken op Login wordt je vervolgens gevraagd om een wachtwoord in te stellen.

Eenmaal ingelogd ga je in de bovenbalk naar Application en vervolgens in het zijmenu naar UPnP IGD. Vink Enable aan en druk onderaan op Submit.

Ik ben benieuwd of je dan ook minder issues ervaart met PlayStation verbindingen.

Reageer