Sticky

Hoe reset ik de KPN Experia Box (Modem)

• 10 mei 2013
  • 29 reacties
  • 513020 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +11
  • Oud Moderator
  • 1032 reacties

Let op!

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden.

Waarom de KPN Experia Box resetten?

• Je bent het wachtwoord van de webinterface vergeten / inloggen lukt niet.
  • Geen WiFi; beveiligingsinstellingen onjuist / beveiligingssleutel aangepast en vergeten.
  • Geen internet; internet lampje uit of rood.
  • Geen telefonie; voice lampje is uit.
  • Overige problemen met het Modem / Experia Box kunnen verholpen worden d.m.v. een fabrieksreset.

De verschillende KPN Experia Boxen:

• Reset van de KPN Experia Box V8
  • Reset van de KPN Experia Box V9
  • Reset van de KPN Experia Box V10
  • Reset van de KPN Experia Box V10A

Makkelijk resetten met de servicetool

Je kunt de Experiabox het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Deze servicetool is alleen te gebruiken vanaf je thuisadres.

Handmatig resetten

Hieronder vind je de resetprocedures voor de Experia Boxen die het meest voorkomen. Zit jouw type er niet bij, kijk dan in dit topic.

Reset van de KPN Experia Box V8

• Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ (F) aan de achterzijde van het modem.
• Houd een aantal seconden ingedrukt. Laat het puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden.
De KPN Experia Box start nu opnieuw op en de fabrieksinstellingen terugzetten in de KPN Experia Box. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet!
Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Broadband’ en ‘Internet’ weer branden.

Reset van de KPN Experia Box V9

• Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van het modem.
• Houd een aantal seconden ingedrukt. Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden.
De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet!
Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Broadband’ en ‘Internet’ weer branden.

Reset van de KPN Experia Box V10

De Experia Box V10 heeft ook een herstelknop. Deze knop is te gebruiken om problemen met internet,bellen of TV op te lossen. Als het probleem met de herstelknop niet verholpen is, voer dan een reset uit.

• Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van het modem.
• Houd een aantal seconden ingedrukt. Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden.
De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet!
Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Reset van de KPN Experia Box V10A

De Experia Box V10 heeft ook een herstelknop. Deze knop is te gebruiken om problemen met internet,bellen of TV op te lossen. Als het probleem met de herstelknop niet verholpen is, voer dan een reset uit.

29 reacties

Heey Tim

Ik heb nog wel een vraagje. Ik ben er net achter gekomen bij mijn KPN Experia Box V10 dat ik niet meer op de webinterface kan, dus ik wil hem resetten. Als ik het dan goed heb krijg ik dan weer me oude wachtwoord die op de modem staat (nu is het een wachtwoord die we zelf gemaakt hebben).
Reputatie 7
Als je 'm gewoon uit- en weer aanzet hoeft dat niet. Heb je dat al geprobeerd? Alleen bij een fabrieksreset wordt het w8woord gereset.
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Neil, welkom hier! Inderdaad, als je de Experia Box reset wordt het wachtwoord van de webinterface en die van de wifi teruggezet naar de fabrieksinstelling. Het wachtwoord van de wifi staat onderop de Experia Box. Het wachtwoord van de webinterface niet. Bij de meeste Experia Boxen hoef je dan bij de eerste keer inloggen geen wachtwoord in te vullen. Je krijgt daarna de gelegenheid om zelf een wachtwoord te kiezen.

Heb je nog een ouder model Experia Box kan het zijn dat er een standaardwachtwoord is. Dan is het vaak 'admin', '1234', 'kpn' of 'KPN'.
Ik probeer de v8 te resetten en volg de bovenstaande stappen. Maar ik heb nu een half uur naar een rood lampje gekeken en er gebeurt niets. Ik neem dus aan dat je de box weer zelf moet aanzetten? Of gaat er iets mis?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Als het Rood lampje die van Broadband is dan gaat er iets mis met de lijn en zou ik hem nog eens resetten.
Dank voor je reactie. Maar de instructie zegt het indrukken van de reset button te stoppen zodra het power lampje rood wordt. Dat doe ik maar dat powerlampje blijft rood. Een half uur lang. De tweede keer hetzelfde. Dus ik heb hem maar weer aangezet maar moet nog checken of de v8 een upgrade gedraaid heeft. Wat is de laatste versie?
Grt
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Michiel! Je moet inderdaad ophouden met op de resetknop drukken zodra het powerlampje rood wordt. Gebeurt er in dat half uur verder nog wel iets? Want in de loop van die tijd moeten alle verdere lampjes ook weer vanzelf aangaan en groen gaan branden.
Hi Erik!
nee, dat is mijn punt/vraag. Ik laat los zodra het lampje rood wordt maar dan gebeurt er dus niets. Twee keer gedaan en hem toen maar weer gewoon aangezet.
Badge +2
Hoi @Michiel1191, welkom op het forum! Ik lees dat het uitvoeren van een reset niet goed lukt. Om een Experia Box succesvol een reset te geven moet deze aanstaan. Met een dun puntig voorwerp druk je het knopje in het reset-gaatje ongeveer 10 seconden in, maar als het goed is hoor je ook een klikje. Je laat dan weer los.
Als dit is wat je gedaan hebt en het power-lampje rood blijft branden net zolang totdat jij de Experia in zijn geheel uit zet en daarna weer aan, gaat het niet helemaal lekker. Waarschijnlijk is de Experia Box dan in de reset blijven hangen. Gebeurt dat keer op keer, kijk ik graag voor je hoe we dat kunnen oplossen. Kun je dan reageren op mijn privébericht
Hallo,
Ik heb net de Experia box V8 gereset (denk ik). Mijn printer (Canon MG3650) pakt de wifi niet. Alle lampjes gingen uit, 1 rode ging branden en vanzelf opgestart. Alles naar wens dus. Echter... Ik zou een reset krijgen waarin alles opnieuw moet worden ingesteld (wifi wachtwoorden, naam enz.) Maar hij doet het nog gewoon op de oude instellingen. Heb ik nu iets fout gedaan of heb ik magische vingers?

Groet,
Nancy
Reputatie 7
Als je ooit de Wifi servicetool van KPN gebruikt hebt, dan zijn jou wifi instellingen toen centraal opgeslagen en worden die bij een factoryreset weer teruggeplaatst.
Een heel vervelend neveneffect is dat die instellingen dus verouderde instellingen zijn als je daarna de wifi instellingen een keer rechtstreeks op de Experia Box hebt aangepast.
Bij de V10 worden de wifi instellingen altijd centraal opgeslagen, ook als je ze rechtstreeks op de Experia Box zelf ingesteld hebt.
Hoi,
Ja klopt! Ik heb idd bij de servicetool de wijzigingen van Wi-Fi ingesteld. Het neveneffect begrijp ik niet helemaal. Ik ben nog nooit bezig geweest met instellingen rechtstreeks op de experia nog.
In ieder geval bedankt voor je uitleg!

Groet
hoi kan je de V10 ook herstellen op afstand? al gevonden, je kan naast restten ook herstarten 🙂
Experiabox V8: alles geprobeerd, stekker eruit, aan/uit toets, gereset, maar dat blauwe update lampje blijft branden. Wat kan ik nog meer doen om dat blauwe lampje uit te krijgen?
Hallo, ik heb preciese de zelefde problem net als "Michiel1191"

ik heb hem meer dan 10 keer reseteen en nog steeds blift rode lamp, hij wordt niet opgestarten of resetten, hij hangt op de rode lamp. Als ik hem aan/uit doen en start opnieuw dan power lamp is groen en elke 2 minuten hij opstart opnieuw en niks gebeuren, dus ik kan hem niet gebruiken en niet resetten
Ik heb ook Xperia V8
Reputatie 7
Badge +27
Welkom op het forum, Jan! Als het zo steeds niet goed gaat kan het zijn dat er iets mis is met je Experia Box of je verbinding in z'n geheel. Ik zie hier op dit moment je Experia Box ook niet online. Probeer eens het volgende: haal de stroom eraf en laat hem zo een minuutje staan. Kijk of hij dan wel weer wil opstarten. Zo niet, neem dan telefonisch contact op (0800-0402, gratis) of chat met een van mijn collega's. Beide manieren zijn 24 uur per dag bereikbaar.

Edit: telefoonnummer gecorrigeerd
ik heb dat geprobeert en lukt niet, die telefoon nummer niet in gebruikt, nummer is niet geldig...

Ik probeer nu chatten.
Kan ik ook mijn eigen router in verplats Experia V8 doen ? Hoe moet ik die gevaal PPPoE instellen ? Welke account naam en wactwoord ?
Reputatie 6
Badge +7
Denk dat Erik_ 0800-0402 bedoelde, maar via chat lukt het vast ook.
ik wacht nog steeds medewerken op chat, geen aantwoord, allen bot heeft gegevens van mij gevraagt en klaar :D

In chat staat wat aantwoord tijd is 30 secunden maar ik blift op de lijn meer dan 10 minuten nu (
Reputatie 7
Badge +27
Ik bedoelde inderdaad 0800-0402, dank voor de correctie. gjtm! Laat op de avond hebben we wel iets minder mensen zitten waardoor het soms iets langer kan duren voor je contact hebt.Ik begrijp dat het uiteindelijk wel gelukt is, aangezien ik hier zie dat er een monteur gepland staat 🙂 Ik verwacht dat die het probleem voor je zal verhelpen!
Hoi

Ik ben momenteel aan het oppassen en men weet het gepersonaliseerde wifi ww hier niet meer. Heb toen afgesproken het modem te resetten, maar als ik de stappen volg van de V10, blijft de aangepaste wifinaam tevoorschijn komen, ook. Als ik mn wifi helemaal vernieuw. De gegevens onder op het modem werken dan niet. Wat ik heb gedaan: speld in het resetknopje en losgelaten toen het lampje rood werd. Hij start dus wel opnieuw op maar fabrieksinstellingen worden niet hersteld. Help... Zo duurt de avond wel erg lang
Reputatie 7
De wifi instellingen worden bij een factory reset automatisch hersteld vanuit de centraal opgeslagen backup.
Daarvoor heeft een factory reset dan ook geen zin.
De enige manier is dan om vanaf een bekabeld aangesloten PC in te loggen op de Experia Box (deze heeft na een factory reset geen wachtwoord meer) en daar de wifi instellingen aan te passen.
Reputatie 7
Badge +27
Welkom Germaine! Op die manier resetten zou alle gegevens terug moeten zetten naar de fabrieksinstellingen. Reageer op mijn privébericht dan help ik je hier verder mee.

Toevoeging nav wjb hieronder: wifi wordt, als er ooit gebruik is gemaakt van een servicetool, niet teruggezet naar de standaard. In zo'n geval worden de huidige gegevens tijdens de reset weer teruggezet vanuit ons systeem.

Reageer