Sticky

Hoe reset ik de KPN Experia Box (Modem)

• 10 mei 2013
  • 36 reacties
  • 543325 keer bekeken

Toon eerste bericht

36 reacties

Reputatie 7
Maar @Erik_, de wifi instellingen worden na de factory reset toch vanuit centraal naar de Experia Box gepusht en dat gebeurt toch zelfs als er een nieuwe Experia Box in gebruik genomen wordt?
Reputatie 7
Badge +28
Maar @Erik_, de wifi instellingen worden na de factory reset toch vanuit centraal naar de Experia Box gepusht en dat gebeurt toch zelfs als er een nieuwe Experia Box in gebruik genomen wordt?

Je hebt gelijk. Dat krijg je ervan als je twee dingen tegelijk probeert te doen 🙂 Ik pas mijn bericht aan.
Reputatie 7
Ik pas mijn bericht aan. Volgens mij is de aanpassing net niet compleet. 😉
Ik heb begrepen dat de wifi instellingen van de V10 sowieso centraal opgeslagen worden, ook zonder het gebruik van de servicetools.
Reputatie 7
Badge +28
Dat is nog wel eens wisselend. Bij gebruik servicetools sowieso, en dan ook hardnekkig. In overige gevallen wordt het wel centraal bijgehouden, maar niet in alle gevallen weer teruggezet na een reset. Dus daar durf ik net niet zo hard een uitspraak over te doen.

Als je ooit de Wifi servicetool van KPN gebruikt hebt, dan zijn jou wifi instellingen toen centraal opgeslagen en worden die bij een factoryreset weer teruggeplaatst.
Een heel vervelend neveneffect is dat die instellingen dus verouderde instellingen zijn als je daarna de wifi instellingen een keer rechtstreeks op de Experia Box hebt aangepast.
Bij de V10 worden de wifi instellingen altijd centraal opgeslagen, ook als je ze rechtstreeks op de Experia Box zelf ingesteld hebt.

Heb ik ook last van, ook ooit de Wifi servicetool gebruikt. Na een reset het w8woord  dat onder op de V10 staat ingevoerd. Na enkele minuten geen verbinding meer en moet ik het zelf veranderde w8woord en naam van V10 invullen.

Lastig deze centraal opgeslagen wifi instellingen en wie weet wat nog meer.
Zijn deze gegevens niet te verwijderen?

Reputatie 7
Badge +11

Hallo @Rien52 

Deze centraal opgeslagen WiFi instellingen zijn gelukkig wel te resetten.

Nadat je inlogt in de Experiabox v10, ga dan naar WiFi:

Helemaal naar beneden staat de volgende optie:

Dit wist de WiFi gegevens, ook in de backend.

Succes!

Hallo RBxx

Bedankt voor de snelle reactie.
Nog een vraagje….. Wist dit alleen de Wifi gegevens of nog meer?

Reputatie 7
Badge +11

Nee, niet nog meer. Het is WiFi standaard instellingen.

Gisteren contact gehad telefonisch ivm problemen met de experia v10 werd in de wacht gezet en waarna op afstand een factory reset werd uitgevoerd ongevraagt zonder toestemming van mijzelf. Ik was daarna al mijn portforwarding rules die ik door de jaen hen ingevoerd kwijt afijn 1.5 uur bezig geweest met opnieuw isntellen en nu werkt men server men 2e computer niet meer naar behoren heb overigens wel gisteren in een 2e gesprek een klacht ingedient over de manier van handelen vanuit de medewerker van de KPN nu kan ik weer contact opnemen om het gefixt te krijgen lekker bezig zo 

Groeten Sebastiaan

Reputatie 7
Badge +28

Hallo Sebastiaan, wat waardeloos! Ik kan goed begrijpen dat je een klacht hierover in gediend hebt.. Hopelijk krijg je de boel weer aan de praat! Mocht je met andere gebruikers willen sparren over de instellingen, maak gerust nog eens een topic aan in het thuisnetwerkboard. 

Hallo Sebastiaan, wat waardeloos! Ik kan goed begrijpen dat je een klacht hierover in gediend hebt.. Hopelijk krijg je de boel weer aan de praat! Mocht je met andere gebruikers willen sparren over de instellingen, maak gerust nog eens een topic aan in het thuisnetwerkboard. 

Inmiddels alles opgelost na 2 uur werk bedankt voor de tip iig houd ik in gedachten :)

Reageer