Sticky

Hoe reset ik de KPN Experia Box (Modem)

  • 10 mei 2013
  • 50 reacties
  • 548330 keer bekeken


Toon eerste bericht

50 reacties

Reputatie 7
Maar @Erik_, de wifi instellingen worden na de factory reset toch vanuit centraal naar de Experia Box gepusht en dat gebeurt toch zelfs als er een nieuwe Experia Box in gebruik genomen wordt?
Reputatie 7
Badge +28
Maar @Erik_, de wifi instellingen worden na de factory reset toch vanuit centraal naar de Experia Box gepusht en dat gebeurt toch zelfs als er een nieuwe Experia Box in gebruik genomen wordt?

Je hebt gelijk. Dat krijg je ervan als je twee dingen tegelijk probeert te doen 🙂 Ik pas mijn bericht aan.
Reputatie 7
Ik pas mijn bericht aan. Volgens mij is de aanpassing net niet compleet. 😉
Ik heb begrepen dat de wifi instellingen van de V10 sowieso centraal opgeslagen worden, ook zonder het gebruik van de servicetools.
Reputatie 7
Badge +28
Dat is nog wel eens wisselend. Bij gebruik servicetools sowieso, en dan ook hardnekkig. In overige gevallen wordt het wel centraal bijgehouden, maar niet in alle gevallen weer teruggezet na een reset. Dus daar durf ik net niet zo hard een uitspraak over te doen.

 

Als je ooit de Wifi servicetool van KPN gebruikt hebt, dan zijn jou wifi instellingen toen centraal opgeslagen en worden die bij een factoryreset weer teruggeplaatst.
Een heel vervelend neveneffect is dat die instellingen dus verouderde instellingen zijn als je daarna de wifi instellingen een keer rechtstreeks op de Experia Box hebt aangepast.
Bij de V10 worden de wifi instellingen altijd centraal opgeslagen, ook als je ze rechtstreeks op de Experia Box zelf ingesteld hebt.

 

Heb ik ook last van, ook ooit de Wifi servicetool gebruikt. Na een reset het w8woord  dat onder op de V10 staat ingevoerd. Na enkele minuten geen verbinding meer en moet ik het zelf veranderde w8woord en naam van V10 invullen.

Lastig deze centraal opgeslagen wifi instellingen en wie weet wat nog meer.
Zijn deze gegevens niet te verwijderen?

Reputatie 7
Badge +11

Hallo @Rien52 

Deze centraal opgeslagen WiFi instellingen zijn gelukkig wel te resetten.

Nadat je inlogt in de Experiabox v10, ga dan naar WiFi:

 

Helemaal naar beneden staat de volgende optie:

Dit wist de WiFi gegevens, ook in de backend.

Succes!

Hallo RBxx

Bedankt voor de snelle reactie.
Nog een vraagje….. Wist dit alleen de Wifi gegevens of nog meer?

Reputatie 7
Badge +11

Nee, niet nog meer. Het is WiFi standaard instellingen.

Gisteren contact gehad telefonisch ivm problemen met de experia v10 werd in de wacht gezet en waarna op afstand een factory reset werd uitgevoerd ongevraagt zonder toestemming van mijzelf. Ik was daarna al mijn portforwarding rules die ik door de jaen hen ingevoerd kwijt afijn 1.5 uur bezig geweest met opnieuw isntellen en nu werkt men server men 2e computer niet meer naar behoren heb overigens wel gisteren in een 2e gesprek een klacht ingedient over de manier van handelen vanuit de medewerker van de KPN nu kan ik weer contact opnemen om het gefixt te krijgen lekker bezig zo 

 

Groeten Sebastiaan

Reputatie 7
Badge +28

Hallo Sebastiaan, wat waardeloos! Ik kan goed begrijpen dat je een klacht hierover in gediend hebt.. Hopelijk krijg je de boel weer aan de praat! Mocht je met andere gebruikers willen sparren over de instellingen, maak gerust nog eens een topic aan in het thuisnetwerkboard. 

Hallo Sebastiaan, wat waardeloos! Ik kan goed begrijpen dat je een klacht hierover in gediend hebt.. Hopelijk krijg je de boel weer aan de praat! Mocht je met andere gebruikers willen sparren over de instellingen, maak gerust nog eens een topic aan in het thuisnetwerkboard. 

 

Inmiddels alles opgelost na 2 uur werk bedankt voor de tip iig houd ik in gedachten :)

During reset, modem will loose all the specification given earlier setup. Therefore for smooth transition, switching off should work easily.

Kindly feel free to correct me.

Reputatie 7
Badge +11

Resetting the Experia Box is intended to solve problems, like a lost password or connection problems. Personal settings are lost in the process, but that’s unavoidable. Switching off/on might only solve minor problems.

Een aantal weken terug heb ik mijn V10a modem via KPN, de wifi laten verbeteren dat werkte.

Maar helaas kan ik niet meer inloggen in mijn modem, ook niet met de originele wachtwoord

wat achter op de modem staat.

Heb de modem al diverse keren een fabieks reset gegeven niets helpt.

 

Met vriendelijk groet.

Reputatie 7
Badge +11

@Nam6601 Na de fabrieksreset is het wachtwoord op de achterkant de enige juiste toegang.

Er kunnen tekens in staan, die speciale behandeling nodig hebben zoals “ of ^ die pas bij de volgende toetsaanslag verschijnen als samengesteld teken, bijvoorbeeld  “ en e vormen ë

Typ het wachtwoord eerst eens zichtbaar in bv. Word in om dit te controleren, in het wachtwoordveld zie je dit niet.

Beste RBxx

Dit lukt ook niet helaas.

 

Met vriendelijke groet.

Reputatie 7

Op de achterzijde staan twee wachtwoorden.

Één voor de wifi en één voor het inloggen on de V10a zelf.

Gebruik je dan wel de juiste?

Reputatie 7
Badge +11

Inderdaad, voor inloggen moet je het “Admin password” hebben, zie dit voorbeeld:

 

Beste Ruud,

Dit heb ik ook gedaan precies volgens het voorbeeld.

Met vriendelijke groet.

Reputatie 7
Badge +28

Beste @Nam6601, welkom! Wat vreemd dat het niet lukt! Kan je nog eens specificeren wat er precies mis gaat? Hoe/waar log je in en welke melding krijg je als je dit probeert te doen?

Beste Marcia,

Ik kan niet meer inloggen met de fabriekswachtwoord, na die reset van KPN .

Zie boven.

Met vriendelijk groet.

Reputatie 7
Badge +28

Hmmm, dit is heel vreemd. Ik ga je toch nog even een open-deur vraag stellen: je weet zeker dat je de goede letters/cijfers/tekens invoert? Geen letter o als het eigenlijk cijfer 0 is, dat soort dingen?

Beste Erik,

Ja, heb ook de fabriekswachtwoord in words gezet en gecopieerd ingeplakt niets helpt.

Volgens mij heeft de modem een bug opgelopen toen ik hem via KPN heb gereset.

 

Met vriendelijk groet.

Reputatie 7
Badge +24

Beste Erik,

Ja, heb ook de fabriekswachtwoord in words gezet en gecopieerd ingeplakt niets helpt.

Volgens mij heeft de modem een bug opgelopen toen ik hem via KPN heb gereset.

 

Met vriendelijk groet.

Heel vreemd, maar er ontstaat niet zomaar een bug op die manier. Heb je meerdere apparaten verbonden met de V10A? Zou je eens kunnen proberen in te loggen via een ander apparaat? Ben benieuwd of je dan hetzelfde ervaart. Kun je ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Beste Erik, en anderen,

Ben erachter gekomen dat het aan de browser Edge lag, nu kan ik in de modem met Ghrome zo inloggen.

Bedankt voor jullie ondersteuning.

Met vriendelijk groet.

Reageer