Sticky

Hoe reset ik de KPN Experia Box (Modem)

  • 10 mei 2013
  • 69 reacties
  • 617884 keer bekeken


Toon eerste bericht

69 reacties

Even een kleine opmerking. De genoemde link

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/servicetool-herstellen-fabrieksinstellingen-experiabox-modem.htm

werkt (bij mij) niet meer?

Hallo @jlthkoch , wat voor (fout)melding krijg je dan?

 

Hallo @JanD . Geen foutmelding maar een blanco pagina.

 

 

Hallo @jlthkoch , daar kan ik je helaas verder niet mee helpen, als Telfort-klant kan ik niet met die tool werken.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @jlthkoch, heb je het al eens met een andere browser geprobeerd? De service tools hebben soms wat problemen met een gekozen internet browser.

Reputatie 7
Badge +16

@jlthkoch Bedankt voor je reactie. Het is geen bekende melding. Ik heb het zelf even getest en bij mij werkt het wel gewoon. Had je de tip van RBxx al geprobeerd? Wellicht maakt een andere browser het verschil?

 

@RBxx @Lisa 

Het lijkt inderdaad aan de browser te liggen. Met Safari (OSX) de lege pagina en met Chrome krijg ik wel de bedoelde pagina. Niet dat ik er veel aan heb want er lijkt een storing te zijn.
 

Maar goed, ik heb op dit moment verder geen problemen mee dus het is ok. Bedankt voor jullie reacties!

 

Als je ooit de Wifi servicetool van KPN gebruikt hebt, dan zijn jou wifi instellingen toen centraal opgeslagen en worden die bij een factoryreset weer teruggeplaatst.
Een heel vervelend neveneffect is dat die instellingen dus verouderde instellingen zijn als je daarna de wifi instellingen een keer rechtstreeks op de Experia Box hebt aangepast.
Bij de V10 worden de wifi instellingen altijd centraal opgeslagen, ook als je ze rechtstreeks op de Experia Box zelf ingesteld hebt.

 

Heb ik ook last van, ook ooit de Wifi servicetool gebruikt. Na een reset het w8woord  dat onder op de V10 staat ingevoerd. Na enkele minuten geen verbinding meer en moet ik het zelf veranderde w8woord en naam van V10 invullen.

Lastig deze centraal opgeslagen wifi instellingen en wie weet wat nog meer.
Zijn deze gegevens niet te verwijderen?

 

Yes you are right for wifi service tool. thanks for providing such useful info here as a solution.

Inmiddels keertje of 5 gereset, elke keer komen oude SSID instellingen terug. Ik las al ergens op het forum dat deze opgeslagen doordat ik eerder iets uit de servicetool ben vergeten. Ben van 1 vd SSID’s wachtwoord kwijt, bij de ander kom ik niet via http://192.168.8.1/ op de inlogpagina; heel vreemd. Ik zou alles opnieuw willen instellen, maar resetten werkt dus niet.

Wat nu?

Reputatie 7
Badge +17

Inmiddels keertje of 5 gereset, elke keer komen oude SSID instellingen terug. Ik las al ergens op het forum dat deze opgeslagen doordat ik eerder iets uit de servicetool ben vergeten. Ben van 1 vd SSID’s wachtwoord kwijt, bij de ander kom ik niet via http://192.168.8.1/ op de inlogpagina; heel vreemd. Ik zou alles opnieuw willen instellen, maar resetten werkt dus niet.

Wat nu?


http://192.168.2.254 is het juiste adres om op in te loggen. 

Die bedoelde ik, andere is mijn MiFi; kopieer-plak foutje. vraag blijft staan :) 

Reputatie 7
Badge +17

Die bedoelde ik, andere is mijn MiFi; kopieer-plak foutje. vraag blijft staan :) 

Ok. Als je inlogt op de Experiabox, dan kun je daar het SSID en wachtwoord wijzigen. Lukt dat niet?

Ik kom niet op de inlogpagina van de Experiabox

Reputatie 7
Badge +29

Beste @Jo_ , welkom! Wat zie je dan wel? Je kunt eens een monteurs reset doen. Dat is, zoals de naam ‘t zegt, wat onze monteurs doen. Is het daarmee opgelost?

 

Monteursreset voor de V10a
Druk de reset button (gaatje achterop het modem) én de WPS-knop (aan de zijkant) 7 seconden in. 
Na het loslaten reset het modem zich. 

Monteursreset voor de v10
Druk de reset button (gaatje achterop het modem) én de [herstel knop] tegelijkertijd in totdat alle lampjes uitgaan.
Na het loslaten reset het modem zich. 

Let op: alle instellingen van het modem worden hierdoor teruggezet naar de fabrieksinstellingen, dus mocht je de netwerknaam en het wachtwoord gewijzigd hebben, dan wordt deze weer gelijk aan de gegevens achterop het modem. 

Ik heb ook wel eens ergens iets gelezen over een zogenaamde 'monteursreset' in combinatie met de wps knop, hoe werkt dat precies en wat is er anders aan dan een 'normale' fabrieksreset?

@JanD : Wat ik van een monteur begrepen heb is dat je hiermee de experiabox helemaal naar zijn factory defaults terugzet. 

Praktijkvoorbeeld: Er was bij een klant een v10 geleverd met TFT firmware terwijl de klant bij KPN zit. Een ‘gewone’ reset zal niet de custom TFT firmware verwijderen. Een monteurs reset wel. Vervolgens haalt de experiabox de firmware op die op dat (ip)adres geleverd moet worden. 

De reset wordt ook wel gebruik als de normale reset geen effect lijkt te hebben. 

Hallo, Zojuist met veel moeite eindelijk in kunnen loggen op mijn experia box v10a.

Had al een aantal keren een reset uitgevoerd.

Nu bleek achteraf dat het wachtwoord wel goed is wat er op de achterkant op staat, maar dat er bij mijn wachtwoord blijkbaar nog dubbele puntjes ( : ) tussen stond ,wat bijna niet te zien was. Heb er een vergrootglas bij gepakt en toen zag ik het pas duidelijk.

Ik denk dat een hoop mensen ook dit probleem hebben.

Reputatie 7

Ik denk dat een hoop mensen ook dit probleem hebben.

Er zijn inderdaad een hoop mensen die de dit issue ook hebben ervaren.

Het is ook belachelijk om een wachtwoord zo waanzinnig complex te maken terwijl je hem gewoon over kunt typen. Ik snap niet welk genie bedacht heeft dat het afgedrukte wachtwoord zo complex moet zijn en de ergonomisch expert mag wat mij betreft ook nog wel eens flink nadenken over het gebruikte letterype.

Reputatie 7
Badge +9

Ik maak een foto met de telefoon zodat het uitvergroot kan worden, anders is het echt niet te lezen, laat staan te onthouden terwijl je invoert of opschrijft. :nerd::nerd::see_no_evil:

Reageer