Sticky

Hoe reset ik de KPN Experia Box (Modem)

• 10 mei 2013
  • 58 reacties
  • 579751 keer bekeken

Toon eerste bericht

58 reacties

Even een kleine opmerking. De genoemde link

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/servicetool-herstellen-fabrieksinstellingen-experiabox-modem.htm

werkt (bij mij) niet meer?

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @jlthkoch , wat voor (fout)melding krijg je dan?

Hallo @JanD . Geen foutmelding maar een blanco pagina.

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @jlthkoch , daar kan ik je helaas verder niet mee helpen, als Telfort-klant kan ik niet met die tool werken.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jlthkoch, heb je het al eens met een andere browser geprobeerd? De service tools hebben soms wat problemen met een gekozen internet browser.

Reputatie 7
Badge +14

@jlthkoch Bedankt voor je reactie. Het is geen bekende melding. Ik heb het zelf even getest en bij mij werkt het wel gewoon. Had je de tip van RBxx al geprobeerd? Wellicht maakt een andere browser het verschil?

@RBxx @Lisa 

Het lijkt inderdaad aan de browser te liggen. Met Safari (OSX) de lege pagina en met Chrome krijg ik wel de bedoelde pagina. Niet dat ik er veel aan heb want er lijkt een storing te zijn.

Maar goed, ik heb op dit moment verder geen problemen mee dus het is ok. Bedankt voor jullie reacties!

Als je ooit de Wifi servicetool van KPN gebruikt hebt, dan zijn jou wifi instellingen toen centraal opgeslagen en worden die bij een factoryreset weer teruggeplaatst.
Een heel vervelend neveneffect is dat die instellingen dus verouderde instellingen zijn als je daarna de wifi instellingen een keer rechtstreeks op de Experia Box hebt aangepast.
Bij de V10 worden de wifi instellingen altijd centraal opgeslagen, ook als je ze rechtstreeks op de Experia Box zelf ingesteld hebt.

Heb ik ook last van, ook ooit de Wifi servicetool gebruikt. Na een reset het w8woord  dat onder op de V10 staat ingevoerd. Na enkele minuten geen verbinding meer en moet ik het zelf veranderde w8woord en naam van V10 invullen.

Lastig deze centraal opgeslagen wifi instellingen en wie weet wat nog meer.
Zijn deze gegevens niet te verwijderen?

Yes you are right for wifi service tool. thanks for providing such useful info here as a solution.

Reageer