Beantwoord

Hoe sluit ik een 2e tv aan?

  • 22 January 2020
  • 15 reacties
  • 258 keer bekeken

Ik heb al een 2e ontvanger. Kan ik een een intetnetkabel aansluiten op de ontvangstkast beneden en dan meteen in de ontvanger? 

icon

Beste antwoord door Lisa 24 January 2020, 20:13

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Op de Experiabox bedoelt u. Ja dat kan. Bij de ontvanger, die u uiteraard netjes van KPN opgestuurd heeft gekregen, zit 5 meter kabel in de doos. Hiervan steekt u het ene stekkertje in de Experiaboxen en het andere stekkertje in de hd ontvanger. 

Die kabel is gebruikt voor mijn tv beneden. Kan ik ook lisse kabels kopen? Waar doe ik de stekker in in de box? 

 

Gebruik de gele poorten 1, 2 of 3 om een netwerkkabel in te steken die naar de locatie van de 2de tv gaat. Die steek je in de ontvanger en de ontvanger verbindt je met hdmi (of scart indien nodig) met de tv.

Dank je wel. Een kabel kan ik per meter los lopen neem ik aan? 

Dank je wel. Een kabel kan ik per meter los lopen neem ik aan? 

Niet aan te raden. Koop er één waar de RJ45 stekkers al aan zitten. Het vereist namelijk wel kennis en een speciale tang om de stekkers aan een snoer te zetten waar ze nog niet aan zitten.
Netwerkkabels mét stekkers zijn te krijgen tot 30 meter. En anders koop je een RJ45 koppelstuk om 2 kabels aan elkaar te verbinden als 30 meter te kort is... Dan wel minimaal een CAT6 koppelstuk.

Waar kan ik die kabels dan het beste kopen? 30mus voldoende. Kan hem via verwarmingsbuizen rechtstreeks aar boven trekken. 

Via elke electronicazaak. (bv Mediamarkt, BCC e.d.)

Kan hem via verwarmingsbuizen rechtstreeks aar boven trekken. 

Denk er wel aan dat de stekker RJ45 er al aan zit. Die is wat groter dan kabel zelf.

Reputatie 7
Badge +24

Er zit een kabel in de doos. Dus wat is het probleem?

Of heeft u de doos niet? Omdat u de ontvanger niet bij KPN vandaan heeft? In dat geval: die ontvanger gaat dan nooit werken. Elke ontvanger heeft een uniek serienummer. KPN weet precies of die ontvanger wel van u is of niet. En zo niet, dan werkt die ontvanger gewoon niet. 

Hallo Peter 

Dank, ik ga met jouw informatie naar de winkel. Dank voor je hulp

Hallo Nick83 

Sorry maar wat een rare reactie. Lees het verhaal terug zou ik zeggen. Alles is van kpn maar ik heb ivm verandering van de locatie van de tv  een andere kabel nodig. Gelukkig krijk ik van Peter wel informatie waar ik wat aan heb

@Nick83

Helemaal geen rare reactie. Kijk maar naar de aanhef. :wink:

En ik neem aan dat Fientje die 2de ontvanger in het abo heeft maar nog niet eerder in gebruik genomen. (als dat nog een oude Motorola is, die gaat niet meer werken. Dan dient die eerst omgeruild voor een nieuwe via een KPN forum-moderator)

Reputatie 3
Badge +1

Hier heb ik ooit eens een kabel besteld, ging goed en snel!

https://www.allekabels.nl/netwerk/utp_kabel.html

Reputatie 7
Badge +24

.

Reputatie 7
Badge +17

Nog even voor de goede orde een bericht om dit topic ‘af te sluiten’. Onze reactie bleef een beetje uit en ik twijfelde of Fientje17 al een andere ethernetkabel had gekocht, mede hierom heb ik even gebeld. Ik heb zojuist een 10m ethernetkabel opgestuurd die hups vanuit de Experiabox naar boven getrokken kan worden. 
Voor onze topic volgers, er zijn 2 tv-ontvangers mogelijk op het abonnement. De reden dat de ‘oude’ ethernetkabel niet herbruikt kan worden, is de lengte. De tv-ontvanger was voorheen namelijk aangesloten op een versterker. 

Veel succes met aansluiten @Fientje17 

KPN Community bedankt voor de snelle reacties. :relaxed:

Reageer