Beantwoord

Hoe sluit ik het modem aan?

  • 14 May 2021
  • 11 reacties
  • 168 keer bekeken

Ik heb geen kabel om via Hier naar de modem aan te sluiten?

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 17 May 2021, 10:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Alberta39 dit is de aansluiting van een kabel provider zoals Ziggo.

KPN kan hier niets mee, daarvoor moet je op zoek naar één van de volgende aansluitingen.

 

Ik heb geen 1 van die aansluitingen 

 

Reputatie 7
Badge +11

Ik vraag me wel af hoe je aan zo'n aansluitdoos komt, deze worden namelijk doorgaans enkel door monteurs geplaatst.

 

Dan voor het aansluiten: je kunt die zwarte klepjes iets open klikken, daar doe je de kabeltjes in zonder strippen en dan dichtdrukken. Bij de 1A doe je oranje, 1B oranje-wit, bij 2A doe je groen, bij 2B groen-wit. Zodra dit is aangesloten kun je testen met je modem door deze op een van de twee aansluitingen te plaatsen. Je kunt het frontplaatje uit het frame klikken, dan kan je deze vastschroeven, het printplaatje met die zwarte contactjes kun je er ook uit klikken zodat je hem makkelijk kan aansluiten. Als er op beide paren geen signaal staat moet je uitzoeken waar de kabel heen loopt. Waarschijnlijk is dit ooit al verlengd geweest. Het is dan nodig om op zoek te gaan naar de oorspronkelijke invoerkabel, deze ligt vaak in de meterkast, woonkamer of soms de kruipruimte. Als je die aansluitingen die eerder genoemd werden niet kan vinden dan zou erop die kabel een zwart doosje waar de kabel met die vier aders aan de andere kant uit komt kunnen zitten. 

Ik ben net verhuisd en de enige aansluiting is dit?

Reputatie 7
Badge +24

Ik ben net verhuisd en de enige aansluiting is dit?

Je zal toch nog even wat moeten zoeken, in de meterkast bijvoorbeeld? Kan ook een losse kabel zijn waar niks aan zit.

Reputatie 7
Badge +24

@NHendriks Je reageert nu op de startpost van dit topic, die is 2 jaar oud.

Reputatie 7
Badge +11

@NHendriks Je reageert nu op de startpost van dit topic, die is 2 jaar oud.

Oh oeps, ik moet nodig mijn bril schoonmaken denk ik 😅

Ik heb geen 1 van die aansluitingen in me flat dus moet ik nu   naar de kpn winkel en vragen om een andere kastje ofzo ?

Reputatie 7
Badge +21

Nee @Alberta39 daar kunnen ze je in de winkel niet aan helpen. Daarvoor is een installatiemonteur nodig. Heb je al een datum waarop jouw abonnement gaat starten? Je hebt het modem al in huis?

Ik bedenk me zojuist, dat je wellicht al glasvezel hebt. In dat geval is er de volgende aansluiting (meestal in de meterkast). Dan komt er zeker een monteur bij je langs om het aan te sluiten.

 

Ik heb geen glasvezel aansluiting 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Alberta39, welkom! Leuk om te lezen dat er met je meegedacht is vanuit onze community!

Ik begrijp dat je het KPN aansluitpunt niet in jouw flat terug kunt vinden. Die moet er wel zijn, gok ik voor 99,9%, anders had je namelijk geen bestelling kunnen plaatsen. Ik wil je vragen om telefonisch contact met ons op te nemen: we kunnen dan het één en ander kortsluiten en als het nodig is, een afspraak met een installatiemonteur voor je inplannen! 

  • Telefonisch zijn wij bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 20 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar.

Laat je hier nog weten hoe het afgelopen is?