Beantwoord

Hoe snel is het pakket "Internet Thuis Instap"?

• 18 februari 2018
  • 10 reacties
  • 8377 keer bekeken

Hey ho KPN'ertjes,

Wij hebben al een paar jaar het abonnement "Internet Thuis Instap". Aangezien we met z'n 3 zijn gaat dat niet erg snel meer, dus zaten we te overwegen om op te waarderen naar het pakket "internet", die 40Mbit/s heeft. Maar de vraag is dan.. hoeveel Mbit/s is het "internet thuis instap" pakket? Evenveel, net ietsje minder, dik de helft minder? Ik kan de snelheid van dit pakket nergens meer vinden, en wil dus weten of de opwaardering het waard zou zijn, of dat we misschien de 100Mb optie willen nemen.
icon

Beste antwoord door Erik_ 6 juni 2018, 08:32

Bij nakijken bleek dat er meer mogelijk was op de verbinding. Omzetting van ADSL naar VVDSL is in gang gezet. Na 18 juni zal de snelheid dan ook een stuk verbeterd zijn 🙂
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Wat is er volgens https://netco-fpi-info.fourstack.nl mogelijk op jouw adres?
Koper/DSL 47 Mbit/s
Bonded Koper/DSL 94 Mbit/s
(en een geplande upgrade later dit jaar waardoor het dik boven de 100 zou kunnen). Volgens de KPN website zouden we ong. 92mb moeten kunnen - als we een abonnement met zoveel mb hadden natuurlijk.

maar het probleem is niet zozeer hoe snel het potentieel kan zijn met een duurder pakket, maar hoeveel er in ons huidige pakket zit, omdat ik de details van dat pakket niet op de KPN website kan vinden. Ik maak mijn abonnement liever niet een derde duurder om 40mb te krijgen als het internet instap thuis pakket ook al 40mb is. Maar als het instap thuis pakket bijvoorbeeld.. 20mb is, dan is het het helemaal waard om op te waarderen.
Reputatie 7
Internet (en TV) basis is tot 40/4Mbps.
Internet (en TV) is tot 80/8Mbps.
Zie: https://www.kpn.com/internet-tv of https://www.kpn.com/internet
Dat zijn de paketten waar we naar overwegen op te waarderen. Nu hebben we een goedkopere van KPN, "internet thuis instap". Maar zoals je ziet staat die niet (meer?) op de website aangegeven, dus zijn we onzeker over hoeveel Mbps die heeft.

KPN's snelheids test geeft bij ons zo'n 7 Mbps aan, maar dat klinkt wel heel erg laag voor 31 euro per maand, als je ruim 40Mbps voor 39 euro kan krijgen.
Reputatie 5
Badge +6
Een beetje zoeken met behulp van Google leverde op dat de download 8 mb is en upload 1 mb. Het klopt dus inderdaad. Ze worden inderdaad niet meer verkocht maar er staan nog wat details op het internet. Overigens de snelheden die ik vond werden zelfs in kbs weergegeven. Hoelang heb je dit abonnement al?
https://www.providercheck.nl/abonnement/info/kpn/internet-thuis-instap?id=796
Precies mijn vraag dit. Mijn vriendin heeft een soorgelijk abonnement al bijna 10 jaar "internet+bellen thuis instap".. De officiële snelheid van het internetpakket is niet te vinden in MijnKPN. Dat vind ik best wel matig. Ook omdat ik door de klantenservice er naar verwezen ben na expliciet de vraag gesteld te hebben hoe snel het internet van dit abonnement officieel is. Gelukkig vond ik dit topic.
Mmm, dat is wel erg laag, 1 mb. Hoewel ze het past getest heeft (wifi). Toen had ze geloof ik 6 of 7 mb. Toch maar eens naar kijken...
Reputatie 4
Badge +6
Hoi ckw20, officieel was de snelheid bij dit abonnement tot 20 Mbit/s. Inmiddels is de snelheid verhoogd naar tot 40 Mbit/s. Weet je zo voldoende? 🙂
Dag Jorrit,

Bedankt voor je reactie.!

Degene die ik sprak van de klantenservice zei juist dat de snelheid 20 Mbit/s is. Klopt het dat dit nu 40 Mbit/s is? De medewerker zei dat het misschien door een upgrade binnenkort naar 40 Mbit/s zou gaan. 40 Mbit/s is nu mogelijk, maar het abonnenment is 20 Mbit/s volgens hem. Hij vertelde ook dat de snelheid 17 Mbit/s van de 20 Mbit/s is. Dit was an sich een goed rendement zei hij. Dus dit verhaal wat deze medewerker vertelde klopt niet? De snelheid van de 13 Mbit/s in de buurt van het modem. Dat heb ik zelf gemeten. Kan het verschil wel zo groot zijn als ik officieel 40 Mbit/s heb?

Alvast bedankt voor de reactie!
Reputatie 7
Badge +28
Hoi ckw, excuses voor de late reactie!

De oude abonnementen zijn grotendeels al verhoogd. Alleen als het echt heel oud is, dan kan het zijn dat het met haar pakket niet zo is. Die waarde is echter de snelheid van het pakket en is een zogenaamde tot-snelheid. Wat ze daadwerkelijk haalt is afhankelijk van de afstand tussen het huis en de centrale waar ze op aangesloten zit. En wat voor soort centrale het is. Je krijgt een privébericht van me. Reageer daarop met haar gegevens, dan zoek ik dit even voor je uit.
Reputatie 7
Badge +28
Bij nakijken bleek dat er meer mogelijk was op de verbinding. Omzetting van ADSL naar VVDSL is in gang gezet. Na 18 juni zal de snelheid dan ook een stuk verbeterd zijn 🙂

Reageer