Beantwoord

hoe snel kan mijn wifi?

  • 14 March 2019
  • 3 reacties
  • 1501 keer bekeken

las in een vorig forum iets wat mijn aandacht trok. ik heb een glasvezelaansluiting nu 500/500. maar mijn gemeten snelheid is veel lager. ik las dat dat heel goed aan de kabels zou kunnen liggen, dus heb al nieuwe besteld. maar kan mijn wifisnelheid dan ook 500/500 halen? ik heb aan het glas modem een airport extreme hangen, ( bekabeld) en verschillende airports in brugmodus er onder hangen (1 bedraad en 3 draadloos). ik krijg queen downlood en upload van max 50-80. zijn er nog andere dingen waar dit aan kan liggen? hoe moeten mijn ideale instellingen zijn bijvoorbeeld?
icon

Beste antwoord door wjb 14 March 2019, 20:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Met 802.11ac wifi via 5GHz en een mobiel apparaat dat die snelheid aankan is dat onder ideale omstandigheden mogelijk.
Met een OnePlus 5T en een Microsoft Surface Book kon ik 500Mbps halen, maar met veel andere apparaten was 350Mbps vaak de grens.
ok top, bedankt 🙂 ga ik voorlopig nog niet settelen voor die 50 Mbps 🙂
ok, krijg graag meer tips, de glasvezel l;evert op de vaste lijn meer dan 500, dus dat gaat goed, hij is met een cat 7 kabel van 1 meter verbonden met een time capsule. van daaruit gaat het bedraad en onbedraad naar meerdere time capsules, airport express etc etc. alles keuring aangesloten met nieuwe cat 6 en 7 kabels.

net naast de timecapsule meet ik heel soms 70-80 mbps, maar ook regelmatig maar 7 of zo. meestal zit het tussen de 10 en de 20 en dat geld ook naast de andere airports.

wat gaat er fout?