Vraag

Hoe steeds wegvallende verbinding op te lossen?

  • 22 February 2021
  • 18 reacties
  • 144 keer bekeken

Sinds een aantal dagen valt mijn internetverbinding steeds uit. Tenminste, vaak lijkt de verbinding nog wel in stand, WiFi signaal blijft bijv. bovenin staan bij iPad, maar er gebeurt niks. Ik heb het op iPhone, iPad en laptop. Thuiswerken is op deze manier niet te doen, om de paar minuten valt het weg. 
 

Ik heb inmiddels stekker al regelmatig uit de modem gehaald, via KPN website verbetering laten doorvoeren, maar niks helpt. Wat kan ik nog doen? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Esli, welkom hier. 

Valt op dat moment alleen je WiFi uit? Of alle diensten zoals bijvoorbeeld tv? Werkt internet dan nog wel op de laptop via een utp kabel? En welke kleuren branden de lampjes op je modem als dit niet meer werkt? 

Het is enorm wisselvallig. Vandaag ging bijna hele dag goed. De tv heeft ook een tijd vaak geen verbinding gehad. Dat gaat de laatste tijd wel goed. Het kan soms ook zijn dat de verbinding van laptop uitvalt maar op iPad wel actief blijft of andersom. Utp kabel maakt overigens geen verschil. Lampjes blijven ook gewoon geel. 

Reputatie 7
Badge +24

Duidelijk, als utp ook geen verschilt maakt moeten we dit onderzoeken. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 

Hi! Heb mijn profiel aangevuld. 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Esli83, sorry voor mijn vertraagde reactie. Heb dit helemaal gemist. 

Is dit inmiddels opgelost? Anders ga ik alsnog voor je bezig. 

Hi, ja helaas nog steeds zo. Wel dus heel wisselvallig. Heb paar goede dagen gehad, maar vandaag weer steeds haperen. 

Reputatie 7
Badge +24

Het gekke is dat ik in de verbinding zelf geen onderbrekingen zie. Heb jij ook de modem helemaal gereset naar fabrieksinstellingen? Dit door het resetknopje met een tandenstoker ingedrukt te houden voor 10 seconden tot de modem uit gaat. Als dat ook niet helpt beginnen we met het omruilen van de modem. 

Nog een relevante vraag, heb je nog andere routers of accespoints aangesloten om de modem? Zo ja, zou je een computer rechtstreeks op de modem kunnen aansluiten om dit te testen? Puur om de oorzaak te kunnen achterhalen. 

Het zit volgensmij echt in de modem. Elke keer als ik de verbinding verlies en de stekker er even uittrek is het daarna weer even goed. 

Badge +19

Welk type modem heb je en wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem? Gebruik je dit soort dingen? 

 

Ik heb de Experia V8 modem. Heb ook een verbindingssetje voor de tv. 
 

Gisteren weer de bevestiging gekregen dat inderdaad het internet niet geheel wegvalt. Vriendin op bezoek die mijn WiFi instellingen op haar telefoon heeft. Tv deed het, ik had internet op telefoon, bij haar deed niks het. Maar wel WiFi signaal bovenin scherm met volle streepjes. Precies hetzelfde als ik dus ook continu ervaar. 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Esli, heb je de modem ook al helemaal gereset? Dit doe je door het resetknopje met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de lampjes uit gaan, 10 seconden moet voldoende zijn. 

Gisteravond gedaan, vandaag helaas weer zelfde probleem. 

Badge +19

Heb je het draadloze verbindingset al eens weggehaald? Dus die bij het modem en de tv.

Nee, maar hoezo is dat een oplossing? Dan heb ik geen tv signaal meer. 

Badge +19

Het forum staat vol met problemen met die dingen.  Ze kunnen het hele netwerk plat gooien.  Probeer het eens. Dan weet je meteen of ze wel of niet problemen veroorzaken.  Daarna kunnen we een oplossing zoeken.

Ok, morgenochtend trek ik ze eruit en zal ik het een dag zonder proberen. Heb ze trouwens 4 jaar probleemloos gebruikt. Maar wie weet is er iets veranderd en als het niet helpt kunnen we dat inderdaad elimineren. 

Badge +19

Precies!! Er hoeft bij jou niet iets veranderd te zijn het kan ook bij de buren. Het electriciteitsnetwerk stopt immers niet bij de voordeur.  Haal ze er tussen uit, reset het modem en kijk het een dag aan. Ben benieuwd. 

Ik heb ze er een dag uit gehad, dat ging goed. Daarna weer erin gedaan en gaat sindsdien nog steeds goed 🤷‍♀️