Beantwoord

Hoe vaak mag je verhuizen?

  • 5 May 2021
  • 24 reacties
  • 609 keer bekeken

Reputatie 1

Het lijkt een vreemde vraag, maar is eigenlijk heel simpel. Ik heb een zomerhuisje waar ik ongeveer het halve jaar verblijf. Ik wil graag mijn KPN abonnement verhuizen als ik daarheen ga. En als ik terug naar mijn woonadres ga wil ik de aansluiting weer mee terug verhuizen. Dit betekent dat ik elk jaar 2x een verhuizing door geef. 

De vraag is dus mag dit? Mag je je aansluiting zo vaak als je wilt verhuizen of zit hier een limiet aan?

Ik wil ook nog even opmerken dat ik het erg vervelend vind dat er bijna geenmogelijkheidis op een directe manier contact te maken met een KPN medewerker en mijn vragen te stellen

icon

Beste antwoord door Maedje 28 March 2022, 16:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Maedje ,

Uiteraard mag je twee keer per jaar verhuizen, desnoods mag het iedere maand. 

 

Wat betreft direct contact met KPN: 

Je kunt KPN bereiken per telefoon en per chat.

 

KPN is bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402

Door de week van 8.00 tot 20.00 en op zaterdag tot 17.00. 

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

Reputatie 1

Bedankt voor je antwoord. Weet je toevallig ook hoe hoog die kosten zijn? Ik lees hier op het forum dat het verhuizen gratis is als er op het nieuwe adres direct verbinding kan worden gemaakt (ik neem aan dat ze bedoelen dat hier direct een telefoonlijn ter beschikking is). Alleen als er een tijd tussen de afsluiting van het ene adres en de aansluiting op het andere adres zit zou je aansluitkosten betalen?

Reputatie 7
Badge +28

Een verhuizing is gratis als op de dag van afsluiting het nieuwe adres aangesloten kan worden. Er dient een daadwerkelijke verbinding te zijn.

Heb je een gat in de tijd dan wordt verhuizen van bestaand abonnement onmogelijk, want er is geen aansluiting om op te leveren. Dat opzeggen en na verhuizing een nieuw abonnement afsluiten is dan de enige mogelijkheid. Dat is helaas niet gratis. Dat kost dan 35 euro. Al krijg je wel de instapkorting voor het nieuwe abonnement.
 

Reputatie 1

Het gaat hier daadwerkelijk om een verhuizing, van de ene aansluiting naar de andere zonder pauze ertussen. Zou dit dan ook kosteloos onbeperkt kunnen?

Reputatie 7
Badge +28

Ja, dat is mogelijk. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Je krijgt zelfs gratis SuperWiFi's bij verhuizen.

https://forum.kpn.com/internet-9/krijg-ik-superwifi-punten-opgestuurd-bij-een-verhuizing-536498?postid=1275898#post1275898

U kunt er dus 4 scoren per jaar 👍

Weet ik ook weer waar de verhoging van de abonnementsprijs blijft.

Reputatie 7
Badge +10

Er wordt hier (door medegebruikers en niet door een medewerker van KPN) wel mooi beschreven dat je zo vaak mag verhuizen als je maar wilt, en dat het allemaal niets extra kost.

Ik denk dat die vlieger toch niet opgaat?  Bedoeld dat het niets extra zou gaan kosten.

Van een formele verhuizing is sprake als in de basisregistratie personen, c.q. bevolkingsregister ook een ander woonadres wordt beschreven. Is dat bij tijdelijke bewoning van een zomerhuisje dan het geval?

Zijn er misschien twee adressen opgenomen in een basisadministratie?
(Is dat mogelijk? Hoofd woon-adres, en tijdelijk “verblijf”-adres?)
Ook dan zal naar ik denk dat niet als een “verhuizing” worden gezien, maar gewoon twee adressen, twee aansluitingen en wellicht ook twee abonnementen.

Zou toch eerst maar eens een reactie afwachten wat een KPN medewerker hierover kan vertellen. Zodat je achteraf niet voor verassingen komt te staan.

(Heb zelf voor iemand die verhuisde naar een verzorgingstehuis, waarbij in dat tehuis niet de diensten konden worden betrokken van de provider, en het jaarcontract nog niet was verlopen, dat moeten aantonen met een uittreksel uit het bevolkingsregister, om het abonnement te kunnen stoppen).

Reputatie 7

Van een formele verhuizing is sprake als in de basisregistratie personen, c.q. bevolkingsregister ook een ander woonadres wordt beschreven. Is dat bij tijdelijke bewoning van een zomerhuisje dan het geval?

Dat is een compleet ander iets en heeft niets met dit onderwerp te maken. Je kunt een abonnement rustig verhuizen naar een ander adres, daarvoor hoef je niet op dat adres ingeschreven te staan.

 

De voorwaarden van KPN spreken niet over een maximum aantal toegestane verhuizingen en dus zou je rustig twee keer per jaar jouw abonnement moeten kunnen verhuizen.

Als je vaste telefonie hebt, let er dan wel op dat dat nummer wellicht moet veranderen als het adres een ander netnummer heeft.

Reputatie 7
Badge +10

Ik denk dat het wel degelijk met dit onderwerp te maken heeft.

De voorwaarden van KPN spreken niet over een maximum aantal toegestane verhuizingen en dus zou je rustig twee keer per jaar jouw abonnement moeten kunnen verhuizen.

Het aantal is feitelijk niet waar het om gaat, maar de wettelijke grondslag waaraan kan worden afgewogen of het om een werkelijke “verhuizing” gaat, en niet omdat men het zo leuk vindt een half jaar op een ander adres te “verblijven”. Terwijl van een formele “verhuizing” geen sprake is.

Reputatie 7

Ik denk dat het wel degelijk met dit onderwerp te maken heeft.

De voorwaarden van KPN spreken niet over een maximum aantal toegestane verhuizingen en dus zou je rustig twee keer per jaar jouw abonnement moeten kunnen verhuizen.

Het aantal is feitelijk niet waar het om gaat, maar de wettelijke grondslag waaraan kan worden afgewogen of het om een werkelijke “verhuizing” gaat, en niet omdat men het zo leuk vindt een half jaar op een ander adres te “verblijven”. Terwijl van een formele “verhuizing” geen sprake is.

Er hoeft helemaal geen "wettelijke grondslag" te zijn om een Internet abonnement van KPN te verhuizen.

 

Dat je een uitreksel van het bevolkingsregister moet kunnen overleggen als je jouw contract wilt beëindigen binnen de vaste termijn van het contract is mijns inziens logisch maar ook dat heeft niets met het verhuizen van een contract te maken.

Reputatie 7
Badge +10

Er hoeft helemaal geen "wettelijke grondslag" te zijn om een Internet abonnement van KPN te verhuizen.

Maar er is wel een degelijk een achterliggende wettelijke grondslag waarop KPN zich kan baseren in de uitvoering van het een en ander of het om een daadwerkelijke “verhuizing” gaat, als er twijfel over mocht ontstaan. En niet omdat iemand gewoon tijdelijk delen van een jaar ergens anders “verblijft”.
Dit om willekeurig oneigenlijk gebruik van technisch uit te voeren "gratis” overplaatsingen van abonnementen te voorkomen.

Niet anders dan voor beëindigen van een contract in mijn aangehaalde voorbeeld, of bijv. iemand die verhuist naar het buitenland en in dat geval een bewijs van emigratie moet kunnen overleggen.

Evenmin dat je bijv. de vastrechtkosten van gas en elektra van het "vaste” woonhuis naar een zomerhuis kunt verplaatsen, als je daar tijdelijk gaat “verblijven”. (En dan “niets” voor het vaste huis).

Reputatie 7

Maar er is wel een degelijk een achterliggende wettelijke grondslag waarop KPN zich kan baseren in de uitvoering van het een en ander of het om een daadwerkelijke “verhuizing” gaat, als er twijfel over mocht ontstaan. En niet omdat iemand gewoon tijdelijk delen van een jaar ergens anders “verblijft”.
Dit om willekeurig oneigenlijk gebruik van technisch uit te voeren "gratis” overplaatsingen van abonnementen te voorkomen.

Heb je een bron waar dat beschreven wordt?

Hoe zit het dan met de KPN aansluiting in een zomerhuis immers op dat adres sta je ook niet ingeschreven in het bevolkingsregister.

 

Niet anders dan voor beëindigen van een contract in mijn aangehaalde voorbeeld, of bijv. iemand die verhuist naar het buitenland en in dat geval een bewijs van emigratie moet kunnen overleggen.

Dat is zeer zeker wel een ander issue immers in dat door jou aangehaalde voorbeeld is er sprake van een beëindiging van het contract binnen de contracttermijn en bij een verhuizing loopt het contract gewoon door en is er alleen sprake van een andere locatie voor de levering.

Reputatie 7
Badge +10

Hoe zit het dan met de KPN aansluiting in een zomerhuis immers op dat adres sta je ook niet ingeschreven in het bevolkingsregister.

Maar er zal beslist wel een koopakte of huurovereenkomst zijn met degene die verantwoordelijk is voor de aansluiting.  Geldt dan gewoon als aparte aansluiting voor dat adres.

Reputatie 7

wjb schreef:

​Hoe zit het dan met de KPN aansluiting in een zomerhuis immers op dat adres sta je ook niet ingeschreven in het bevolkingsregister.

Maar er zal beslist wel een koopakte of huurovereenkomst zijn met degene die verantwoordelijk is voor de aansluiting.  Geldt dan gewoon als aparte aansluiting voor dat adres.

Vast en zeker is er sprake van een koopakte of een huurovereenkomst en natuurlijk is er sprake van een aparte aansluiting maar nogmaals, er zijn door KPN geen beperkingen beschreven voor het verhuizen van een abonnement van de aansluiting thuis naar de aansluiting in het vakantiehuis vice-versa. Ik zie dus geen enkele belemmering.

Reputatie 7
Badge +10

Jij ziet dan geen belemmering, ik wel.
Laten we eerst maar eens een reactie afwachten van KPN zelf.

wjb schrijft: Als je vaste telefonie hebt, let er dan wel op dat dat nummer wellicht moet veranderen als het adres een ander netnummer heeft.

En dus heb je iedere 6 maanden dan een ander vast nummer. Want na een half jaar kun je je ‘oude’ nummer ook niet meer krijgen.
Dan zou ik zeggen: vast eruit en alleen mobiel (blijven) gebruiken voor de telefoon.

 

Babylonia schrijft: Laten we eerst maar eens een reactie afwachten van KPN zelf.

Daar ben ik het in dezen mee eens. Dit is bij mijn weten nog niet eerder gevraagd. Dus kunnen wij alleen maar raden en veronderstellen en dat is niet waar TS op zit te wachten.

Reputatie 7
Badge +24

wjb schrijft: Als je vaste telefonie hebt, let er dan wel op dat dat nummer wellicht moet veranderen als het adres een ander netnummer heeft.

En dus heb je iedere 6 maanden dan een ander vast nummer. Want na een half jaar kun je je ‘oude’ nummer ook niet meer krijgen.
Dan zou ik zeggen: vast eruit en alleen mobiel (blijven) gebruiken voor de telefoon.

Of via een VoIP provider afsluiten. Kastje meenemen naar andere adres, utp inprikken en het werkt weer.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Maedje en alle anderen, ik heb inmiddels bij meerdere collega's nagevraagd of er vanaf onze kant een beperking aanwezig is voor het aantal keer dat je kunt verhuizen, maar tot nu toe heeft niemand me iets kunnen vertellen dat er op wijst dat dit niet ‘mag'.

Voor de zekerheid wil ik je wel aanraden om morgen tussen 08:00 en 20:00 te bellen met 0800 - 0402 en dan te vragen naar onze speciale verhuisdesk. De collega’s daar zijn de enigen die een verhuizing voor de vaste diensten in kunnen voeren en zullen je er zodoende vast meer over kunnen vertellen!

Dan zou ik zeggen: vast eruit en alleen mobiel (blijven) gebruiken voor de telefoon.

Of een 085 nummer nemen

 

Reputatie 1

Bedankt voor alle informatie. Ik ga telefonisch contact opnemen met de afdeling verhuizen. Hopelijk krijg ik dan meer duidelijkheid.

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal prima @Maedje, zou je ons nog willen laten weten wat de verhuisdesk er over te zeggen heeft? Volgens mij zijn we allemaal best benieuwd!

Reputatie 1

Helemaal prima @Maedje, zou je ons nog willen laten weten wat de verhuisdesk er over te zeggen heeft? Volgens mij zijn we allemaal best benieuwd!

Ik laat weer van mij horen! 

Reputatie 1

Het heeft even geduurd, maar ik heb het antwoord. Het is gewoon mogelijk om te wisselen tussen de adressen. Ik moet de "verhuizing" ± 14 dagen van te voren melden en dan kan er direct geschakeld worden, op de ene locatie uit en op de andere aan. Dit mag 2 maal per jaar (misschien wel vaker, maar niet elke maand of zo). 

Er zijn wel wat dingetjes waar je op moet letten. De kopernetwerk kabel in mijn vakantiehuisje is een heeft een lage snelheid, 🔻9 mbits en🔺1 mbits, of dit voldoende is moet blijken. Ik heb in mijn pakket ook nog een vaste telefoonaansluiting. Ik blijft binnen dezelfde regio en kan dit dus behouden maar als je je abonnement "verhuist" naar een regio met een ander netnummer komt je telefoonnummer te vervallen en kun je niet hetzelfde nummer terug krijgen als je weer "thuis" komt. Je vaste nummer zal dan dus elke keer wijzigen.

Of deze verhuizing een succes wordt is afwachten, dat zullen we over een aantal weken merken. Tegen die tijd een update.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt dat je er op terugkomt @Maedje!

Fijn dat dit gewoon mogelijk is 😃

Ik hoor graag of het allemaal goed is gegaan bij de eerste verhuizing!