Beantwoord

Hoe verander ik mijn netwerknaam en wachtwoord?

• 8 februari 2014
  • 5 reacties
  • 31250 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb een Experiabox v8 en heb net op mijn mac handmatig draadloos internet geinstalleerd, m.b.v. de SSID en Wireless Key. Het resultaat is dat mijn netwerk nu het SSID als naam heeft en de Key als wachtwoord. Dit wil ik veranderen. Hoe doe ik dat?

Ik heb het geprobeerd met Systeemvoorkeuren, netwerk en advanced. Dan krijg je een venster waarin je de naam en het wachtwoord kunt veranderen. Dat deed ik, maar die naam vind ik niet terug in de lijst, wel nog steeds het SSID. Bovendien, als ik dan via ander netwerk mijn nieuwe naam invoer en het nieuwe wachtwoord, is dat niet geldig.

Kan iemand mij helpen?

icon

Beste antwoord door --lawd-- 8 februari 2014, 14:57

-open je web browser

- ga naar 192.168.2.254

- je komt dan in het inlogscherm van je experiabox:

de gebruikersnaam staat standaard op ADMIN

het wachtwoord laat je LEEG.

klik dan op inloggen (accept, weet niet uit het hoofd wat er staat)

er word je dan gevraagd een nieuw wachtwoord aan te maken.

- als je dat gedaan hebt kom je in de modem interface.

- ga naar START (Linksbovenin)

- klik in het lijstej dat er dan uitrolt op WLAN

- in het scherm dat er dan rechts opent, kan je je SSID aanpassen en daaronder bij NETWORK SECURITY je WPA Key ;)

Vergeet daarna vooral niet op APPLY (rechtsonderin) te drukken ;)

Succes!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +1
-open je web browser

- ga naar 192.168.2.254

- je komt dan in het inlogscherm van je experiabox:

de gebruikersnaam staat standaard op ADMIN

het wachtwoord laat je LEEG.

klik dan op inloggen (accept, weet niet uit het hoofd wat er staat)

er word je dan gevraagd een nieuw wachtwoord aan te maken.

- als je dat gedaan hebt kom je in de modem interface.

- ga naar START (Linksbovenin)

- klik in het lijstej dat er dan uitrolt op WLAN

- in het scherm dat er dan rechts opent, kan je je SSID aanpassen en daaronder bij NETWORK SECURITY je WPA Key ;)

Vergeet daarna vooral niet op APPLY (rechtsonderin) te drukken ;)

Succes!

Reputatie 1
Geweldig! Het werkt. Dank je wel! ❤

Reputatie 4
Badge +1
geen dank ;)

klik ff op opgelost als je wilt ;)

ik kan niet eens in loggen hij zegt dat ik dan verkeerde wachtwoord heb of als ik ww leeg laat dat ik hem in moet vullen !! 

Badge
Ik weet niet of ik een nieuw onderwerp aan had moeten maken maar dit is ook de vraag die ik heb.

Ik heb de stappen precies gevolgd zoals ze hier en elder op het forum gegeven zijn maar op het moment dat ik op apply klik dan word de verbinding met internet verbroken en dan gebeurt er niks. Als ik dan weer op mijn netwerknaam klik en probeer te verbinden dan kan er geen verbinding met het netwerk gemaakt worden. Wat doe ik verkeerd?

Tevens kan de KPN servicetool mijn Experiabox niet herkennen. Iemand die me kan helpen met deze 2 dingen?

Reageer