hoe weet ik mijn maximaal haalbare snelheid

• 8 augustus 2012
  • 1 reactie
  • 11694 keer bekeken

Reputatie 1
goedemorgen,

graag zou ik willen weten wat mijn maximaal haalbare downloadsnelheid is die ik op mijn adres kan halen.

Volgens de meting op bbned.net zit ik op 1696 meter vd centrale en ik zit op vdsl met het kpn extra (tot 40 Mb) pakket voor internet + bellen + tv.

Ik had tot voor kort maar een snelheid van rond de 14 Mb, na het verplaatsen van van modem een paar dagen geleden(van woonkamer naar meterkast) ging ik naar rond de 16 Mb.

Tot mijn blijdschap heb ik sinds vandaag rond de 23 Mb. Ik weet dat Kpn dlm (dynamic line management) toepast en dit lijkt nu zijn werk te doen.

Mijn ouders zitten op 3421 meter vd centrale met hetzelffde pakket en modem en die halen rond de 35 vd 40 Mb. Dus volgens mij moet ik dat ook minimaal kunnen halen omdat ik veel dichter bij de centrale zit. Maar hoe kom ik hier achter?

VDSL2 Snelheid.gif

Volgens bovenstaand overzicht van wikipedia zou ik minimaal boven de 30 Mb moeten komen. Wat ik dan echter weer niet snap is dat mijn ouders een veel hogere snelheid halen dan bovenstaande grafiek aangeeft.

Hieronder de waarden uit mijn modem:

Configuration ModeAuto
Current UpLinkVDSL

TypePPPoA
Connection NameInternet
PVC8/48
NATEnabled
IP0.0.0.0
DNS
Connection StatusUnconfigured
Disconnect ReasonOTHER
Online Duration0 sec
TypePPPoE
Connection NameInternet
NATEnabled
IP 
DNS 
Disconnect Reason 
Online Duration26530 sec
TypePPPoE
Connection NameInternet
NATEnabled
IP0.0.0.0
DNS
Connection StatusUnconfigured
Disconnect ReasonOTHER
Online Duration0 sec

Link StatusConnected
Showtime Start0 days: 7 hrs: 22 min: 11 sec
Modulation TypeVDSL2
Actual Rate (Up/Down)2386/25024 kbps
Attainable Rate (Up/Down)2590/25896 kbps
Noise Margin (Up/Down)7.9/6.3 dB
Line Attenuation (Up/Down)63.7/28.3 dB
Output Power (Up/Down)12.6/18.6 dBm
Data Path (Up/Down)Interleaved/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down)37/79 ms
INP (Up/Down)1/1 symbols
FEC (Up/Down)0/24171
CRC (Up/Down)0/49
TPS_TCG.993.2_Annex_K_PTM
Profile8b
Ik zit zo te zien dus ook op Vdsl2 en op dit moment haal ik ook de snelheid ongeveer die in mijn modem binnenkomt. Met mijn interne netwerk lijkt dus niets mis te zijn.

Graag wil ik dus weten wat mijn maximale snelheid is die ik theoretisch kan halen. Ook wil ik weten of mijn snelheid nog omhoog gaat omdat mijn modem pas sinds een dag of 3 in de meterkast hangt. Sinds vandaag heb ik dus al een verhoging , is het waarschijlijk dat ik over een aantal dagen weer een verhoging ga krijgen?

gr Robbert

1 reactie

Reputatie 5
Badge +7
Beste raweimer,

Graag ontvang ik in een privébericht uw postcode, huisnummer en telefoonnummer. Dan kan ik een actuele lijnmeting starten en u meer informatie geven.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Reageer