Beantwoord

Hoe wordt het laatste stuk glasvezel naar huis aangelegd?

  • 6 August 2019
  • 13 reacties
  • 758 keer bekeken

KPN geeft aan dat er binnenkort glasvezel in mijn straat beschikbaar wordt, ik heb overigens nog geen werkzaamheden gezien maar dat terzijde.
Wordt deze kabel tot in mijn meterkast gelegd of gaat het laatste stukje naar mijn huis door de oude koperdraad of coax?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Marina_ 13 August 2019, 10:16

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @funkyman , glasvezel bij de provider KPN kan twee dingen betekenen:
  1. Glasvezel tot in de meterkast (FttH - Fiber to the Home)
  2. Glasvezel naar een straatkast in de buurt, het laatste stuk(je) met koper (telefoonlijn) naar jouw huis. Geen coax, KPN doet niets met coax.
Kijk eens op KPN Fourstack en vul daar je postcode/huisnummer in.
Dan zie je de mogelijkheden van KPN op jouw adres, met eventuele upgrades in de nabije toekomst (de komende twee maanden).

Verder kan je nog kijken bij het netwerkbedrijf KPNnetwerkNL. Via je postcode/huisnummer is daar wellicht nog meer informatie te vinden.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @funkyman, Heb je meer informatie kunnen vinden aan de hand van het bericht van Rbxx?
Hallo @funkyman , als je op de website van https://www.kpnnetwerk.nl/ kijkt kun je je ook gratis abonneren op de nieuwsbrief, dan wordt je regelmatig op de hoogte gehouden per e-mail over de vorderingen van de werkzaamheden.
Reputatie 7
Badge +19
@funkyman, We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!
Hi Marina, heb op de pagina's gekeken maar zie nog niet wanneer en of de glasvezel tot in mijn meterkast wordt gelegd bij een aanvraag.
Heb jij die info?
Reputatie 7
Badge +9
goedemiddag wij hebben ook glasvezel verbinding .en de glasvezel kabbel is bij ons tot in ons kamer bering kast daar hangt als van kpn apratuur glasvezel 👍🌞
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @funkyman, Als je een aanvraag hebt gedaan, krijg je een bevestiging per e-mail. Hierin staat de informatie over het aansluiten van glasvezel. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kan ik dit voor je nagaan.
Done!
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt @funkyman, Op welke manier heb je een aanvraag gedaan bij ons? Online, via de klantenservice of in een winkel? Ik zie namelijk geen aanvraag staan, heb je wel een bevestiging ontvangen?
Klopt, voordat ik een aanvraag doe wil ik antwoord op deze 2 vragen namelijk.
Reputatie 7
Badge +19
Snap ik! Glasvezel staat gepland voor november 2019, je kunt daarom vast een bestelling plaatsen. Als glasvezel gerealiseerd is, kan er een installatiemonteur van ons bij je langs komen om het aan te sluiten in de meterkast. Je bestelling kun je online volgen en zodra er een monteur kan langskomen zie je dat online terug. Hopelijk is het je zo duidelijk, anders hoor ik het graag.
Dankjewel Marina, ik overweeg zeker om internet en TV via KPN glasvezel te gaan nemen. Zeker na de Ziggo storingen van de laatste maand. KPN kan op dit moment niet snel genoeg internet leveren op mijn adres dus het is nog even afwachten.
Reputatie 7
Badge +19
Goed om te lezen. Mocht je advies willen over onze pakketten, laat je het dan weten? Ook daarbij kunnen we je helpen.

Reageer