hoe zet ik dhcp uit op de Thomson 789?

• 22 februari 2012
  • 3 reacties
  • 20223 keer bekeken

Aangezien ik zelf thuis een netwerk heb met ook een interne DNS server wil ik deze DNS server als eerste via DHCP voor computers aanbieden. Makkelijkste manier om dit te berijken is DHCP uit zetten op de Router en zelf aanzetten op de interne 'Server'. Maar zelfs de optie om DHCP uit te zetten is niet aanwezig onder het KPN account waarmee ik op de Thomson 789 kan in loggen...

Mooiste zou zijn als KPN een account zou geven waarmee je meer kan op de Router (met wellicht het recht op ondersteuning te verliezen) of anders dat zij het op mijn Router uit zetten (en ook uit blijft na een reset dan graag).

3 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Beste Skay,

Op dit forum zie ik deze uitgebreide uitleg.

Geeft deze uitleg de juiste oplossing?

Groet,

Daan

Nee, je zou er wel een oplossing mee kunnen bedenken (die had ik ook al wel zelf bedacht) door achter de router een 2de router te zetten waarin je DHCP/DNS dingen wel zelf mag regelen. Maar dat is niet een oplossing waar ik op zit te wachten.

Als je met de user KPN inlogt op de Thomson TG789vn dan is de optie er gewoon niet om ook maar iets met DHCP (en DNS) te doen. Je mag wireless gelukkig nog wel uitzetten en wat met TCP/UDP forwarding doen en dat is ongeveer alles (ICMP kan bv ook niet geforward worden naar intern)

Heb zelf na weer eens iemand van KPN te hebben gesproken het idee dat de firmware die er op staat  zo beperkt is dat er zelfs geen 'admin' account op bestaat die wel meer rechten heeft. Dus ook al zou iemand van KPN bereid zijn DHCP voor het interne netwerk uit te zetten hij dat dus ook niet eens kan.

"Heb zelf na weer eens iemand van KPN te hebben gesproken het idee dat de firmware die er op staat  zo beperkt is dat er zelfs geen 'admin' account op bestaat die wel meer rechten heeft. Dus ook al zou iemand van KPN bereid zijn DHCP voor het interne netwerk uit te zetten hij dat dus ook niet eens kan."

Zover ik heb gelezen is dit inderdaad het geval. Alle firmware in de modems worden door KPN dichtgetimmerd. Uitschakelen van de DHCP is niet mogelijk. Er bestaat ook geen 'admin account'.

Reageer