Beantwoord

Hoe zet je een router (RT-AC68U) achter kpn experiabox v10

• 24 april 2018
  • 7 reacties
  • 3130 keer bekeken

Router vandaag binnen gekregen en er gelijk mee aan de slag gegaan echter lukt het niet om er wifi/bedraad internet uit te krijgen.

Experiabox uitgezet alle kabels eruit gehaald en met ethernet kabel LAN port (Experia v10) naar de WAN (eigen router RT-AC68U aangesloten, daarna LAN naar LAN naar mijn laptop, Experiabox weer aangedaan en de configuratie gedaan op router mode, na het completen connection status "connected" en mijn WAN IP alleen heb nog steeds geen wifi nor bedraad internet vanuit mijn eigen router!
Doe ik wat fout tijdens de config of moet ik hierna nog wat doen wat er niet bij staat? Heb zelf echt geen idee ben zelf goed met computers maar niet op dit niveau.

De bedoeling is dat het mijn wifi bereik verbeterd en ook het aantal apparaten (10) in huis tegelijkertijd ook aan kan want als iedereen op de wifi zit dan dalen de snelheden. Zit al uren forums te lezen en videos te bekijken maar nergens een concreet antwoord of stap-voor-stap uitleg over hoe het wel moet.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door wjb 24 april 2018, 06:29

Zie https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Zie https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983
Reputatie 7
Badge +20
Goedenavond JaylanoMS9, welkom op ons Forum.
Ben je er al aan toegekomen om de instructies in het topic te volgen die wjb je heeft gegeven? Daar staat stap voor stap uitgelegd hoe je dit in orde kan maken 😉
Goedenavond JaylanoMS9, welkom op ons Forum.
Ben je er al aan toegekomen om de instructies in het topic te volgen die wjb je heeft gegeven? Daar staat stap voor stap uitgelegd hoe je dit in orde kan maken ;)

Ja ik heb even gekeken maar ben er nog niet aan toe geweest vandaag, zal het morgen even uitproberen!

Bedankt.
Het is uiteindelijk gelukt! Mijn router doet het nu gewoon perfect, mijn wifi bereik is nu veel groter en sneller en kan gemakkelijk het aantal apparaten tegelijkertijd in huis aan.
Heb dus alleen mijn utp kabel vervangen die de EB en mijn eigen router verbond. Hoefde dus niet de stappenplan te volgen van wjb.

Alsnog bedankt voor het snelle response.
Reputatie 7
Als jij ooit vanaf Internet services wilt kunnen benaderen op apparaten die aangesloten zijn op jouw eigen router, dan doe je er verstandig aan om toch dat stappenplan uit te voeren anders zal dat namelijk niet gaan lukken.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan het kunnen bekijken van de beelden van een bewakingscamera, het benaderen van de "slimme" thermostaat of wellicht jouw eigen NAS om documenten of foto's te beheren.
Heb alleen de config guide gevolgd van de ASUS router en volgens mij heeft die alles behalve de DHCP Binding en DMZ gedaan, ook omdat je die twee op de EB moet doen.
Ben zoals gezegd niet echt een expert in dit soort dingen dus ik zou echt niet weten hoe het niet activeren van die functies (DHCP Binding & DMZ) gevolgen heeft aan de aangeven voorbeelden, ga ze wel voor de zekerheid uitvoeren.
Reputatie 7
Badge +20
Helemaal goed, fijn dat het gelukt is! Het kost even wat moeite maar dan heb je ook wat 😉 Ik ga er vanuit dat het ook lukt met de overige instellingen. Heb je nog andere vragen op een ander moment, dan weet je ons te vinden!

Reageer