Vraag

hoelang duurt de verwerking van een order? wanner is hij volgbaar in mijn kpn?

  • 4 January 2020
  • 28 reacties
  • 1004 keer bekeken

Ik ben overgestapt van Telfort naar kpn, bij bestellen ging eea mis, waardoor die order moest worden geannuleerd, nogmaals goed opnieuw besteld, echter de oude order was niet geannuleerd dus nooit doorgezet, beide orders laten vervallen en nieuwe aan laten maken, maar ik kan deze nog niet volgen, wanneer is de status volgbaar in mijn kpn? 
 

Ik wil nu de vinger aan de pols houden, nu het een aantal keren behoorlijk fout ging.


28 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Surprise1975 Welkom op ons Forum! Dat klinkt inderdaad niet als een soepele overstap, helaas. Heb je van de laatste order wel al een bevestiging gehad? Het gaan om een Mobiele order, of niet? Normaliter moet er binnen 24 uur een persoonlijk pagina voor je klaarstaan, waar je je bestelling kunt volgen. Wanneer/ hoe laat had jij de order geplaatste? 

Als je alvast je gegevens invult op je profiel en hier een seintje geeft als dit is gebeurd, dan kan ik eventueel met je meekijken straks. 

Ik hoor graag van je. 

Ik heb al een persoonlijk profiel en zowel bevestiging van bestelling als bestel bevestiging gehad, maar status is nog niet te volgen, het gaat om alles in 1 pakket, internet, tv en vast bellen.

Order 2 januari in de ochtend geplaatst

 

Ik heb wel op 31/12 na eerste achteraf foutieve order een kpn id aangemaakt. Die gebruik ik nu zou toch geen probleem moeten geven of wel?

Gegevens ingevuld

Reputatie 7
Badge +17

@Surprise1975 Ik heb even met je meegekeken en zie dat je ondertussen al telefonische contact hebt gehad. Hebben mijn collega's je kunnen voorzien van de gewenste informatie? Laat het maar weten als ik nog iets voor je kan betekenen. :smiley:

Hoi Lisa,

 

je collega vertelde, dat bij jullie de order goed zichtbaar is, bij mij nog niet ivm het feit dat ik nog geen producten heb als dat klopt en ik vanzelf mail krijg dat producten onderweg zijn, hoor ik het wel, anders uiteraard ook. 
 

groeten Surprise

Reputatie 7
Badge +17

@Surprise1975 Het klopt dat de order goed zichtbaar is voor ons, al zag ik ook dat hij nog 'bevroren’ stond omdat we informatie nodig zijn. Het kan zijn dat de info al bekend is hoor. Meestal betekent dit dat er een monteur aan te pas moet komen. Had je al een afspraak gemaakt met de monteur? Ik hoor graag van je, dan voorkomen we dat de order onnodig lang bevroren blijft.  

Nee kan nog geen afspraak maken wordt mij gezegd iedere keer, er is buiten al 7 jaar kapotte lijn, is redelijk stabiel nu gemaakt door gideon met v10 modem, maar er moest eigenlijk Sas monteur aangestuurd worden, dit kon Telfort niet doen, we gaan het huis opknappen, alles werkt tot ik de stekker vd adsl eruit haal of modem reset, dus afgesproken dat de monteur wanneer het wordt aangesloten direct hiernaar kijkt, ik slaap snachts aan het zuurstof en werkt via WiFi dus kan geen dag zonder WiFi, het is dus wel belangrijk dat zodra Telfort stopt ik bij jullie WiFi heb. Zonder zuurstof ga ik dood. 

Er wordt tegen mij gezegd dat er pas een afspraak gemaakt kan worden zodra ik de goederen heb krijg ik een link, ik zou zeggen kun jij dat niet regelen dat 3/2 er een monteur komt en de order ontdooid? 

Reputatie 7
Badge +17

@Surprise1975 Normaal gesproken sturen wij de apparatuur 2-3 dagen voor de aansluitdatum. Het risico is naar mijn idee te groot als we wachten tot eind januari.  Wij gaan gewoon proberen een monteur te plannen. Om het beter te begrijpen en om een juiste monteur te vinden die bij dit klusje past, vraag ik mij af wat je bedoeld met een SAS monteur? De kabel is dus ondertussen goed aangelegd naar huis en er is een aansluitpunt, klopt dit? Het lijkt mij dat een aansluitmonteur voldoende is en eventueel een storingsmonteur voor de wijkkast, als dit al nodig is. 

Trouwens, maakt het jou niet uit rond welk tijdstip de monteur komt? 

Hé Lisa

 

ja geen idee wat ze bedoelen met een sas monteur het gaat erom dat de wijk centrale daar was ook een probleem dat is opgelost door Gideon het aansluit kastje in huis is nu ook opgelost door Gideon al een paar jaar geleden het probleem ligt in de steeg, bij de lantaarnpaal daar heb ik twee lijnen liggen de ene is een aantal jaar geleden door jullie gelast en de andere niet terwijl die ook niet heel goed was toen is er een hennepkwekerij naast mij gekomen die zijn gaan graven, (stroom vd lantaarnpaal afgetapt) waardoor dus die lijn zeg maar die al niet helemaal goed was kapot is gegaan dus nu niks meer doet en die destijds is gelast,  idie ligt nu aan de beademing als het ware en die die veroorzaakt nu problemen. Dit heb ik bij zowel de eerste als bij de tweede order aangegeven en omdat het Huis gaan opknappen en het functioneert nu met een V 10 mode maar zodra ik de ADSL kabel uittrekken of de modem reset heb ik geen internet meer en geen wifi meer functioneert niks meer ik lig ‘s nachts aan de zuurstof die via wifi de hoeveelheid doorgeeft zeg maar en ik ben een paar keer wakker geworden dat er een bug in zat en dat ik gelukkig met zuurstof apparaat komt die zetten en dat ik weer Adam had maar ja het is dus heel erg belangrijk dat ik nu een goed werkend internet heb en ik ben heel bang als de monteur komt voor dat de aansluiting drugs en hij trekt de stekker de ruit dan ja dat dat ik dan geen internet meer hebben dat ik dan weer niet kan slapen dus dat is nu de issue voor mij.

Ik heb zojuist ook even een collega van jou gebeld en het schijnt dus dat hij bevroren is omdat er staat dat er licht of klein laswerk noodzakelijk is dus ja ik weet niet wat nu de de de stappen zijn en wat verstandig is maar het is voor mij wel ontzettend belangrijk dat ik iedere dag wifi hebt want ik heb toen begon eerst vier weken moeten wachten dus vier weken nauwelijks geslapen voordat er een monteur was nou die heeft het kastje in huis gerepareerd terwijl daar het probleem niet lach nou dat heeft twee dagen gewerkt toen kreeg ik weer moest ik dat ik weer een storing moest ik weer drie weken wachten voordat er een monteur van Gideon kwam en die heeft dus vier uur bezig geweest

 

ik heb zojuist ook even een collega van jou gebeld en het schijnt dus dat hij bevroren is omdat er staat dat er licht of klein laswerk noodzakelijk is dus ja ik weet niet wat nu de de de stappen zijn en wat verstandig is maar het is voor mij wel ontzettend belangrijk dat ik iedere dag wifi hebt want ik heb toen begon eerst vier weken moeten wachten dus vier weken nauwelijks geslapen voordat er een monteur was nou die heeft het kastje in huis gerepareerd terwijl daar het probleem niet lach nou dat heeft twee dagen gewerkt toen kreeg ik weer moest ik wat ik weer een storing moest ik weer drie weken wachten voordat er een monteur van Gideon kwam en die is  dus die vier uur bezig geweest

 

Dat het deels in de wijk centrale  nou dat is opgelost want er zat dan een loop in de koperdraden die niet helemaal goed zaten en dat het andere probleem gewoon nog steeds in de steeg lag, Dus ja het is wel extreem belangrijk dat ik wel ja werkend internet blijft houden dat is ook de reden waarom Telfort heeft gezegd van stap toch over naar KPN want die hebben wifi garantie maar ik begin er nu al spijt van krijgen als ik merk hoe het nu gaat dus ja ik wil dit wel graag permanent opgelost hebben en dat het dat er vaart achter de las werkzaamheden wordt gezet en dat dan ook allebei de lijnen worden gemaakt en niet weer eentje, want ja die hennepkwekerij is verkocht, maar wel onderhands, dus aan de zelfde kliek, dus voor het zelfde geld gaan ze straks weer Graven en dan begint het weer dus ik wil wel graag dat dan beide lijnen gerepareerd worden dus ik hoop dat jij dat wel voor elkaar  kunt krijgen.

 

tijdstip maakt niet uit voor monteur als het maar na 11 uur is en ik zou als ik de monteur was er een uur of 4-6 voor uittrekken. 
 

Sorry voor de fouten is via dictafoon typen gegaan hihi

 

Reputatie 7
Badge +17

@Surprise1975 Bedankt voor het uitgebreide verhaal. Ik heb het volgende gedaan om te regelen dat jij 3 februari gewoon wifi hebt via ons. 

  1. Ticket ingeschoten bij de desbetreffende monteurs afdeling(en).
  2. Verzoek met terugbel afspraak gemaakt, hiervoor heb ik je vaste telefoonnummer doorgegeven. Laat het maar weten als je liever een ander bereikbaarheidsnummer hebt. 
  3. Dit forum topic meegestuurd. Mijn collega's kunnen dan dit gesprek lezen. 

Wat ik verder nog aan hen ga vermelden is dat het wellicht verstandig is, alvorens de datum van 3 februari, langs te gaan om de conditie van de kabels te bekijken. Wat ik hiermee bedoel is dat monteurs puur langs de wijkkast gaan en meten. Mijn collega's zijn er van op de hoogte (mede dankzij dit topic) dat een noodpakket niet gaat werken, mocht er iets mis gaan. 

Heb je trouwens overstapservice aangevraagd tijdens het afsluiten? Dit is wel zo handig, want dan gaan we Telfort pas opzeggen als wij leveren over de lijn. Hiermee voorkomen we dat je zonder diensten (wifi) komt te zitten.  

We houden contact!

Ja dat heb ik aangegeven dat Telfort wordt opgezegd, ben blij dat ik iig niet zonder kom te zitten, huiden heeft destijds en in de wijk kast en vanuit mijn huis gemeten en kwam toen achter dat het probleem in de steeg lag, weet nog ongeveer waar hihi liefst bellen op mijn 06, moet nl morgen met de hond naar de dierenarts en dan zul je zien dat er dan uiteraard gebeld wordt haha

 

Huiden is guideon domme foon hihi

 

Reputatie 7
Badge +17

@Surprise1975 Haha, ik kom weinig mensen tegen die zó goed op de hoogte zijn van hun rammelende aansluiting. Je maakt ons werk erg makkelijk op deze manier. Zou je voor mij je 06-nummer willen toevoegen aan je profiel? Het maakt niet uit waar je hem invult. 

Alvast succes bij de dierenarts morgen!:dog2::four_leaf_clover:

Ga ik doen haahahah ja gelukkig niet helemaal onwetend op dat vlak en na 7 jaar ellende leer je een hoop vd monteurs ga het toevoegen tnx

Toegevoegd bij titel hihi Tnx voor de moeite 

Reputatie 7
Badge +17

@Surprise1975 Bedankt! Ik heb het toegevoegd aan het ticket. Ik neem aan dat ze spoedig bij je terugkomen. Wil je het hier laten weten als je iets hebt gehoord, als je op donderdag nóg niets hebt gehoord, dan mag je het ook even laten weten. 

Top al ik doen tnx

 

Hoi Lisa,

 

op de orderbevestiging  staat 3/2 ik kan inmiddels de order volgen en daar staat 31/1 en Telfort opzegbevestiging staat 31/1 wanneer gaat mijn internet nu in? Op 31/1 of 3/2? 
 

ik kan en mag niet een aantal dagen zonder WiFi zitten. 
 

heb abonnementsnummer en pincode tv en daar staat 31/1 ook dat ik de producten uiterlijk 3 werkdagen voor 31/1 krijg, kun jij mij uitleggen hoe het zit? 
 

ben trouwens nog niet gebeld. Betekent dit dat de lijn gerepareerd is? 
 

hoor het wel, 

 

groeten Surprise 1975
 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Surprise1975 Even voor de goede orde een post voor onze forumbezoekers. We hebben het een en ander besproken via privéberichten. De collega's hebben ze lijn gecontroleerd en zien geen problemen. Er is eindelijk een monteur ingepland die alles komt aansluiten. Als deze monteur stuit op problemen (hij zal de lijn doormeten) dan gaan wij natuurlijk niet de lijn overnemen van Telfort. Je komt dus als het goed is niet zonder diensten te zitten. Tot die tijd kunnen we contact houden mocht er iets veranderen. 

Dus als hij een probleem signaleert, houd ik Telfort tot jullie de lijnen hebben gefixeerd? Begrijp ik je dan goed?

Reputatie 7
Badge +17

@Surprise1975 Yes, dat klopt! Je begrijp me goed. :grinning:

Reageer