Beantwoord

Hoelang duurt een internet upgrade?

• 29 oktober 2013
  • 4 reacties
  • 4366 keer bekeken

Geachte KPN,

Vandaag heb ik een internet upgrade gedaan.

Mij de vraag is hoelang een upgrade gaat duren.

Ik ben van instap 8 MB/S naar standaard 40 MB/S overgestapt.

De medewerkers in haarlem zijden dat het 24 uur gaat duren, totdat je je nieuwe internet snelheid kan gebruiken.

Ik hoop dat dit klopt.

Ik zou graag meer info willen.

Mvg Gerald,

icon

Beste antwoord door Jeroen_ 31 oktober 2013, 09:25

Beste Gerald,

Ik heb je PM ontvangen en zag ook inderdaad dat ik mij in de dag heb vergist, mijn excuses daarvoor! Ik heb het allemaal voor je uitgezocht moet je helaas vertellen dat je niet helemaal correct geinformeerd bent. 

Je had Instap (waarbij een snelheid van 8 Mb/s hoort) via een ADSL2+ verbinding. Bij een ADSL2+ verbinding hoort een theoretische maximale snelheid van 24 Mb/s, waar het bij jouw (door de afstand naar de centrale) rond de 18 Mb/s is, met een actuele snelheid van 15 Mb/s.  Daar gaat de snelheid van Interactieve TV nog vanaf.

Omdat je overstap naar Standaard waar een hogere snelheid bij hoor (tot 40 Mb/s), gaan we je overzetten naar een VDSL verbinding (meer informatie vind je hier). Hier hoort een bepaalde levertijd bij, omdat er allerlei technische zaken op de achtergrond nog moeten worden geregeld. Uiteindelijk zal je verbinding 12 november worden omgezet en administratief ingaan. Vandaar dat je nog geen verschil merkt.

Je huidige modem is zowel geschikt voor ADSL als VDSL, echter zul je ook nog een gratis nieuw modem ontvangen. En verder zal er niet veel voor je veranderen. Je kunt het nieuwe modem (indien je daar voor kiest) gelijk aansluiten zodra je deze hebt ontvangen. Het enige wat je wat van de overgang zult merken, is dat de verbinding even 5 minuten wordt onderbroken.

Ik moet je dus nog even vragen geduld op te brengen tot 12 november, dan wordt alles omgezet en zul je de snelheid van je nieuwe pakket gaan merken! :D

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Beste GeraldBuel,

Heb je de upgrade vandaag aangevraagd? De levertijd van een upgrade hangt er vanaf wat er precies voor moet gebeuren om je de hogere snelheid te geven. Mocht je bijvoorbeeld moeten worden omgezet van ADSL naar VDSL kan dit toch wat langer duren namelijk. Maar zonder inzage in je dossier is het vooralsnog gissen. 

Daarom ontvang ik graag in een privébericht je postcode, huisnummer en telefoonnummer. Dan kan ik je aangeven wat de status is.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Ik heb je een PM gestuurd met de benodigde infomatie.

Ik had m'n upgrade gister geregeld niet vandaag.

Mijn Thread bestaat all 1 dag ^^

Ik kreeg zonet een mail dat 't 12 November ingaat. ( Kpn Mail )

In de winkel zelf " ben vandaag geweest ", zijden ze dat 't vandaaag zou ingaan.

een upgrade zou alleen 24 uur duren.

Het is van instap internet en interactieve tv naar standaard internet en interactieve tv.

We willen alleen het internet upgraden.

Ik heb verder geen info gekregen als ik een nieuw modem zou krijgen.

Speedtest getest en ik kom niet hoger dan  8 mb/s

en als ik naar mijn KPN ga staat het dat het een maand gaat duren.

Mvg Gerald,

Reputatie 5
Badge +7
Beste Gerald,

Ik heb je PM ontvangen en zag ook inderdaad dat ik mij in de dag heb vergist, mijn excuses daarvoor! Ik heb het allemaal voor je uitgezocht moet je helaas vertellen dat je niet helemaal correct geinformeerd bent. 

Je had Instap (waarbij een snelheid van 8 Mb/s hoort) via een ADSL2+ verbinding. Bij een ADSL2+ verbinding hoort een theoretische maximale snelheid van 24 Mb/s, waar het bij jouw (door de afstand naar de centrale) rond de 18 Mb/s is, met een actuele snelheid van 15 Mb/s.  Daar gaat de snelheid van Interactieve TV nog vanaf.

Omdat je overstap naar Standaard waar een hogere snelheid bij hoor (tot 40 Mb/s), gaan we je overzetten naar een VDSL verbinding (meer informatie vind je hier). Hier hoort een bepaalde levertijd bij, omdat er allerlei technische zaken op de achtergrond nog moeten worden geregeld. Uiteindelijk zal je verbinding 12 november worden omgezet en administratief ingaan. Vandaar dat je nog geen verschil merkt.

Je huidige modem is zowel geschikt voor ADSL als VDSL, echter zul je ook nog een gratis nieuw modem ontvangen. En verder zal er niet veel voor je veranderen. Je kunt het nieuwe modem (indien je daar voor kiest) gelijk aansluiten zodra je deze hebt ontvangen. Het enige wat je wat van de overgang zult merken, is dat de verbinding even 5 minuten wordt onderbroken.

Ik moet je dus nog even vragen geduld op te brengen tot 12 november, dan wordt alles omgezet en zul je de snelheid van je nieuwe pakket gaan merken! :D

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Dankjewel voor al jouw hulp.

Ik heb nu genoeg informatie gekregen.

Ik moet alleen effe afwachten wanneer de nieuwe modem binnen is.

Die ga ik meten aansluiten en dan afwachten to 12 November.

Mvg Gerald,

Reageer