Beantwoord

hoelang duurt een upgrade??

hallo,

ik heb nu 100mbit glasvezel. eindelijk is er nu 500mbit beschikbaar op mijn adres. ik heb vorige week woensdag gebeld en de upgrade aangevraagd. de medewerker van kpn vertelde mij, dat een upgrade niet lang duurt... hoelang duurt het voordat ik geupgrade wordt?? het nieuwe modem zou meteen verstuurd worden (bezit namelijk een v7 die geen 500mbit ondersteund). het nieuwe modem hem ik nog niet mogen ontvangen

met vriendelijke groet

icon

Beste antwoord door Erik_ 27 maart 2015, 14:43

Hallo pvg103103,

Een upgrade naar 500/500 glasvezel duurt over het algemeen ongeveer drie weken. Ik zie hier dat de omschakeling gepland staat voor 7 april aan het einde van de midag. Je zult dan enige dagen voor die tijd het installatiepakket met het nieuwe modem ontvangen :)

Hartelijke groet,

Erik

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 3
Badge
Ongeveer 13 werkdagen duurt een wijziging binnen KPN volgens de website. Het pakket zou dan binnen die tijd geleverd moeten worden. - Ga dus maar uit van drie volle weken.

vreemde zaak, aangezien er maar op 1 knop gedrukt hoeft te worden.....

Reputatie 3
Badge
Het is waarschijnlijk de standaardperiode die het systeem neemt om de wijziging van kracht te laten worden. Maar ik begrijp dat het raar is dat zoiets niet direct kan

Reputatie 5
Badge +8
pvg103103 schreef:

vreemde zaak, aangezien er maar op 1 knop gedrukt hoeft te worden.....

------------------------------

Ik vermoed dat jij hier een grove inschattingsfout maak, in die 3 weken, moet er een monteur naar de centrale waar uw aangesloten zit, om een "kaart" te vervangen wat de snelheid aan kan, en garandeert!

Van de 3 miljoen klanten wat KPN heeft, is 3 weken een hele acceptabele termijn.

Groet,

Johnny_c

Reputatie 7
Badge +27
Hallo pvg103103,

Een upgrade naar 500/500 glasvezel duurt over het algemeen ongeveer drie weken. Ik zie hier dat de omschakeling gepland staat voor 7 april aan het einde van de midag. Je zult dan enige dagen voor die tijd het installatiepakket met het nieuwe modem ontvangen :)

Hartelijke groet,

Erik

bedankt voor je antwoord erik :)

het pakket laat angstig op zich wachten, aangezien we nog maar twee effectieve werkdagen verwijderd zijn van de upgrade.

Reputatie 7
Badge +27
Hallo

Ik zie inderdaad dat het pakket nog niet verzonden is. Ik heb handmatig een installatiepakket voor je aangevraagd, deze zal z.s.m. bezorgd worden!

Groet,

Erik

thx erik.

indien hij niet binnenkomt, zal ik aanstaande dinsdag zelf naar kpn xl breda rijden. die hebben dergelijk soort spul wel in voorraad liggen.

nu alweer domme pech. post nl heeft mijn pakket 8 verdiepingen lager geleverd volgens het briefje wat er in de brievenbus lag. bij die betreffende mensen aangebeld of ze mijn pakketje aangenomen hebben. deze mensen weten van niks. nu heb ik mijn pakket alsnog niet en hoogstwaarschijnlijk zoek geraakt, als niemand zich meld.

fijn weer!

alsnog mijn pakket ontvangen. waarom krijg ik weer die **** v8 binnen???

dit modem heb ik 2 maanden geleden weggebracht!!!

uiteraard de v8 even geprobeerd met dmz functie. uiteraard werkt dit weer niet met xbox live en playstation. dat was de reden dat ik hem teruggebracht had. echter hadden die pannekoeken mij een v7 mee gegeven bij kpn xl, wat weer niet gaat werken met 500mbit. nu weer de v7 aangesloten en xbox live/playstation werken weer. die v8 moet kpn schrappen.

100mbit = v7

hogere snelheid = v9/v10

Reputatie 7
Badge +27
Hallo pvg,

Mooi dat het pakket wel is gekomen, jammer dat het niet de V9 was. In principe moet een V8 tegenwoordig prima werken met gaming consoles door middel van UPnP. Ik wil echter wel een omruil met je proberen om te kijken of ik een V9 jouw kant op krijg. Ik kan echter niet 100% garanderen dat het lukt.

Mocht je dit willen ontvang ik graag je 06-nummer in een privébericht en een aantal dagen/dagdelen waarop het uitkomt.

Groet,

Erik

met upnp werkt het niet. de enige optie met een v8 is bridging modus. dit is maar een tijdelijke oplossing, want na een paar dagen wordt mijn verbinding in quarantaine gezet. ik heb alle mogelijke instellingen gedaan. hier om de hoek zit een kpn xl. kan ik hem daar niet omruilen voor een v9? dat werkt voor iedereen sneller.

Reputatie 7
Badge +27
Hallo pvg,

Het is helaas niet gelukt om de omruil via de winkel te doen. Ik heb de nieuwe naar een servicepunt in de buurt laten sturen. Ik stuur je zo direct een privébericht met aanvullende informatie!

Groet,

Erik

njah. ik heb de sms gekregen. jij hebt in iedergeval je best gedaan. morgen zal ik de v8 in bridge modus zetten. dan kan ik alsnog gebruik maken van de nieuwe snelheid en xbox/ps4.

ik ben net zelf al bij kpn xl geweest en het verhaal uitgelegd. ze wilde mij een zxv10 h220n modem meegeven. deze medewerkers waren ervan overtuigd dat dit een experiabox versie 10 is!! ik vertelde dat dit een experiabox v7 is en dat het niet gaat werken met een 500mbit verbinding. ik zei: type het nummer maar eens in google. dan kan je zien dat het een v7 is. de lan poorten zijn namelijk maar 100mbit. erg jammer dat de medewerkers totaal niet weten wat ze meegeven.

waar ik nu bang voor ben:

donderdag kan ik de kpn apparatuur omruilen bij een dhl service point. ik durf te wedden dat hier ook weer een v7 in zal zitten. er staat immers zxv10 op, waarvan men DENKT dat het om een v10 gaat.  tenzij erik het modem zelf gecontroleerd heeft.......alvorens het de deur uitgaat bij kpn

Reputatie 5
Badge +8
Durf mijn handen in het vuur te steken dat jij een V9 krijg, en geen V7 (ZXV10 aka. V7). Als Erik of elk ander webcare-medewerker iets regelt, dan komt het bijna altijd wel goed.

edit:

Ik zou graag de weddenschap met je aan gaan.....:mantongue:

Reputatie 7
Badge +27
Dank je, Johnny :robotembarrassed:

het zal een V8 of een V9 worden, en ik heb zelf goede hoop dat het ook idd een V9 zal zijn!

Groet,

Erik

laten we hopen dat het een v9 is. ik haal met de v8 nu de volle 500mbit up and down. echter heb ik met de ps4 problemen. audio chat is bijna niet mogelijk.

ik heb een eigen router achter de v8 zitten met vast ip. dmz is op de experiabox ingesteld. werkt gewoon niet.

het is idd een v9. gelukkig maar. deze als dmz ingesteld en tot nog toe geen problemen gehad!

thx erik

Reputatie 7
Badge +27
Dank je voor je bericht 🙂 Fijn te horen dat het inderdaad een V9 is geworden en dat het nu weer goed werkt!

Hartelijke groet,

Erik

Reputatie 5
Badge +8
zei het je toch dat het een V9 zou gaan worden......:mantongue: ......was ik nou maar de weddenschap aan gegaan

Reageer