Beantwoord

hoelang duurt een upgrade??



Toon eerste bericht

31 reacties

https://

Even weer een update

Vandaag nog geen verbetering.

Down prima maar up lijkt er niet op.

nou gisteren even gemaild naar kpn en de volgende mail ontvangen.

Geachte heer/mevrouw Benjamins,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 6 juni met uw vraag over uw abonnement. U geeft aan dat de uploadsnelheid niet naar behoren is. Dit is erg vervelend en ik los dit graag voor u op. Graag informeer ik u hierover.

Snelheid testen
Om een melding aan te kunnen maken voor de Technische Dienst zijn printscreens nodig van de door u behaalde snelheid. Deze dient u te testen met een bekabelde verbinding.

Internetsnelheid testen
De internetsnelheid van uw abonnement is tot 500 Mbit/s download en tot 500 Mbit/s upload. Om te testen of u de snelheid haalt, kunt u dit het beste testen met de snelheidstest op http://kpn.com/speedtest.

Als u met een laptop of ander mobiel apparaat test, wees er dan zeker van dat de stroomkabel is aangesloten.

Verbinding met Experia Box
Het is van belang om de snelheid te testen met één computer die met een kabel rechtstreeks is aangesloten op de Experia Box, zodat de verbinding van KPN getest wordt en niet uw draadloze verbinding. Ook verzoek ik u om andere apparatuur tijdens de test los te koppelen van de Experia Box.

Uitschakelen software
Tevens is het goed om te testen met de tijdelijk uitgeschakelde antivirus- en firewallsoftware. Wanneer de snelheid op dat moment wel in orde is, kan de oorzaak in deze programma’s gezocht worden. Ook is het belangrijk dat er geen andere programma’s actief zijn die van het internet gebruik maken, zoals downloadprogramma’s. Dit geldt zowel voor de computer waarmee getest wordt, als voor andere aangesloten computers.

Snelheidsverlies
Van de internetsnelheid van uw abonnement kan tot maximaal 20 procent overhead afgetrokken worden. Wanneer de snelheid onvoldoende is, kan dit mogelijk opgelost worden door de Experia Box te herstarten. Dit kan door deze 30 seconden stroomloos te maken.

KPN Servicetool
KPN heeft ook een gratis programma welke automatisch uw verbinding controleert. Dit programma kan u ook helpen om de Wi-Fi instellingen te optimaliseren. Informatie over dit programma kunt u vinden via de volgende link:

www.kpn.com/servicetool

Te lage snelheid
Mocht het resultaat van de test met een bekabeld aangesloten computer ver van de snelheid van het abonnement vandaan liggen, dan wil ik u vragen om de resultaten van deze tests aan mij toe te sturen middels een schermafbeelding. Wanneer u deze zendt, wil ik u voor een goede ontvangst vragen om deze als bijlage bij te voegen en niet in tekst te plaatsen. Met dit resultaat kunnen mijn collega’s van de technische afdeling onderzoeken hoe uw probleem opgelost kan worden.

Wi-Fi Versterker
Als de snelheid bekabeld klopt maar u de Wi-Fi snelheid wilt verhogen, kunt u overwegen een Wi-Fi Versterker aan te schaffen. In veel gevallen kan dit de behaalde snelheid en stabiliteit van het Wi-Fi netwerk verhogen. KPN heeft sinds kort een eigen Wi-Fi versterker. Informatie hierover kunt u vinden via de volgende link:

http://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132208/wifi-versterker-dualband/

Hierbij is het wel belangrijk dat uw eigen apparatuur niet de beperkende factor is in de maximaal behaalde snelheid.

Opsturen bijlagen
In reactie op deze e-mail kunt u bijlagen toevoegen. Ik verzoek u de bijlage als bestand toe te voegen. Als deze in de tekst is geplaatst, komt deze helaas niet aan. U kunt maximaal 10 bijlagen per keer versturen, waarbij de maximale grootte van het totale bericht 10 MB kan zijn.

Het is alleen mogelijk om bijlagen met de extensie DOC, DOCX, XLS, XLSX, PPT, PPTX, PNG, BMP, GIF, JPG/JPEG, TIFF of PDF mee te sturen.

Hebt u nog vragen?
Reageer op dit bericht, kijk op kpn.com/glasvezel/help of bel gratis 0800-0404. Wij zijn 24 uur per dag en 7 dagen in de week bereikbaar. Kijk ook eens op forum.kpn.com voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,

Marjan *****
KPN Klantenservice Glasvezel

[THREAD ID:2-3I62EAD]

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: noreply@kpnglasvezel.nl
Verzonden: 6-6-2015 09:21:38
Aan: GLASCRM3 <glascrm3@kpn.com>
Onderwerp: CustomerServiceContactMail
[ACCOUNTID : 1007665742]
[CATEGORY : Order]
[RESPONSE TYPE : Email]
[MESSAGE : geachte lezer(es) gisteren ben ik overgezet van een 100/100mbit verbinding naar een 500/500mbit verbinding. Nu is de download perfect maar de upload nog steeds onder de honderd mbit.ik heb dit meerdere malen getest met uw aangeboden progr. speedtest voor glasvezel. graag spoedig reactie. met vriendelijke groet, R.Benjamins]

geprobeert terug te mailen maar dit lukte weer niet.

zie mail hieronder.

Geachte lezer(es)
Ik heb alle andere bekabeling voor tv ed. verwijdert, virusscanner uitgeschakeld en het modem gereset.Hierna de service tool gebruikt en dan komt het volgende resultaat uit speedtest test.
(zie bijlage)
Succes met u zoektocht naar het probleem.
M.v.g,
R.Benjamins
https://

Vandaag het modem mogen wisselen (v8 voor v9)

En zie hier, het probleem op gelost.

KPN medewerkers bedankt .

met vriendelijke groet,

rbenjamins

https://

Reputatie 7
Dat lijkt mij toch niet helemaal opgelost, ook die download hoort gewoon stabiel op 500Mbps te blijven.

Dit ziet er niet goed uit, met name ook omdat er blijkbaar een grote fluctuatie in de downloadsnelheid zit.

Nou het gaat vandaag veel beter.https://

Reageer