Beantwoord

Hoeveel aansluitingen op 1 adres

  • 16 May 2019
  • 8 reacties
  • 1135 keer bekeken

Ons huis bestaat uit 4 appartementen met 4 verschillende huisnummers. Ik ben de hoofdbewoner en heb KPN. Voor zover ik kan nagaan komen alle nutsvoorzieningen, dus ook telefoon en kabel via 1 punt in de meterkast terecht. Er is nog 1 andere aparte aansluiting op KPN via de meterkast. De andere appartementen willen nu ook Internet en TV. Hoe kom ik erachter of er nog extra aansluitingen mogelijk zijn ?
icon

Beste antwoord door PeterG 16 May 2019, 16:57

Bekijk origineel

8 reacties

Staat het ook als aparte adressen in de basisadministratie?

Via fourstack kan je per adres zien wat er mogelijk is. En of die adressen dus in het systeem staan.
http://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Hallo Peter,

In de GBA zijn 4 adressen bekend, nl. 3A, 3B, 3C en 5. Maar in fourstack staan alleen de nummers 3 en 5. En deze 2 zijn dus in gebruik voor KPN. De appartementen zijn namelijk later gesplitst en bij de gemeente geregistreerd dan de aansluitingen.

Wellicht kunnen we dan iets met de kabel en/of glasvezel ?
Er zou volgens mij gewoon een abonnement aangevraagd moeten kunnen worden.
Is er nu wel kabel in alle appartementen beschikbaar? Of ook niet?
Je hebt het over glasvezel, is dat er überhaupt???

@Ward_ weet wel het e.e.a. over dit soort situaties. Lees je even v.a. het begin, Ward?
Ik ben er inmiddels achter dat in het betreffende appartement idd glasvezel aanwezig is. Dat wist de bewoner niet (?!).
Dus gaat goed komen.
In ieder geval bedankt!
Reputatie 7
Oh, dat is fijn @Wolfgang1957! Glasvezel is de toekomst 😉 Bedankt voor je terugkoppeling. Ik sluit hiermee je topic. Mocht je toch nog vragen hebben, kom gerust terug. De KPN community helpt je graag.

Ik ga binnenkort (5 maanden) verhuizen naar een woning met een redelijk aantal kamers. Sowieso wil ik op elke slaapkamer, woonkamer en keuken interactieve TV via glasvezel hebben. 

In dit geval zou het gaan om minimaal 9 interactieve TV aansluitingen.

 

Op mijn huidige adres heb ik 6 interactieve TV aansluiting via glasvezel 500Mb, wat het huidige maximum is volgens de KPN site.

 

Welke mogelijkheden heb ik of bestaan er om mijn wens op mijn nieuwe adres te verwezenlijken?

Ook daar neem ik glasvezel met 500Mb inclusief internet en vaste telefonie.

@ruudlek Het maximaal iTV-ontvangers is 6, maar op de overige 3 zou je dmv een app op de tv of op een Chromecast iTV kunnen kijken. Scheelt je ook nog eens 3 maal 5 euro voor een bruikleen-decoder.

Reputatie 7
Badge +24

Gewoon naar elke kamer een LAN kabel leggen. Dan kunt u overal een tv neerzetten.

Reageer