Beantwoord

Hoeveel mb verbruik bij 4G kpn itv

  • 7 May 2018
  • 16 reacties
  • 32183 keer bekeken

Hoeveel mb verbruik je bij kpn itv kijken via 4G ?
icon

Beste antwoord door Susan_ 8 May 2018, 17:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo kpn itv 4g hoeveel mb verbruik, welkom op ons Forum!
Er zijn verschillen in het dataverbruik van verschillende apps, dit heeft onder andere te maken met de kwaliteit van de videostream. De iTV app van KPN kiest automatisch de optimale kwaliteit op basis van de huidige snelheid van de internetverbinding. Live tv-kijken met de beste kwaliteit kost in dat geval ongeveer 1GB per uur. Schakel je over naar een lagere kwaliteit, zal dit minder worden. Bij een lage kwaliteit zal je uitkomen op ongeveer 1,5 uur per GB, gemiddelde kwaliteit dus op 1 uur per GB en op hoge kwaliteit ongeveer 30 minuten per GB. Deze informatie kan je vinden in de app bij Mijn Profiel > Instellingen > Beeldkwaliteit. Je kan dit apart instellen voor WiFi en 3G/4G! Tv-kijken buitenshuis is op maximaal 2 smartphones of tablets tegelijk beschikbaar trouwens ;)
Ben je hiermee voldoende geholpen?
Reputatie 7
En dus niet maar 12Mb per minuut zoals in de Google Playstore vermeld wordt.

@Susan_, misschien iets om te laten corrigeren? Ik heb het tijdens de pilot al meerdere keren als fout gemeld, maar blijkbaar geloven ze mij niet. 🤔
Reputatie 7
Badge +21
@wjb, daar ga ik nog achteraan! Je hoort van me.
Ik heb nu een paar keer gekeken naar het einde van de giro op mn telefoon en onderhand 10gb gebruikt volgens mij is dit veeeels te veel... is toch niet leuk meer zo?!? Zal miss een uurtje zijn totaal..
Zie hier, alleen op de achtergrond al 9 gb gedraaid.. en dit allemaal vanaf de afgelopen update!
Reputatie 7
Badge +22
Zie hier, alleen op de achtergrond al 9 gb gedraaid.. en dit allemaal vanaf de afgelopen update!ik zie trouwens dat je hierbij jou WiFi hebt aan staan, en niet je 4G internet. 😉 Is die 9GB niet via de WiFi gegaan dan? 🤔
Zie hier, alleen op de achtergrond al 9 gb gedraaid.. en dit allemaal vanaf de afgelopen update!ik zie trouwens dat je hierbij jou WiFi hebt aan staan, en niet je 4G internet. 😉 Is die 9GB niet via de WiFi gegaan dan? 🤔 dit is alle data via 4g. Wifi staat aan omdat mn data bijjna op is nu
Reputatie 7
Badge +30
Hier wordt bevestigd dat dit 30 Mei wordt opgelost: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/waarschuwing-sluit-je-itv-app-volledig-af-in-het-buitenland-om-hoge-roamingkosten-te-voorkomen-451096/index1.html#post618600
Hoeveel mb verbruik je bij kpn itv kijken via 4G ?

Maar wat verbruikt een opname terugkijken via de iTV app?
Reputatie 7
Badge +22
Maar wat verbruikt een opname terugkijken via de iTV app?Beste @Suusrem Er zijn verschillen in het dataverbruik van verschillende apps, dit heeft onder andere te maken met de kwaliteit van de videostream. De iTV app van KPN kiest automatisch de optimale kwaliteit op basis van de huidige snelheid van de internetverbinding. Live tv-kijken met de beste kwaliteit kost in dat geval ongeveer 1GB per uur. Schakel je over naar een lagere kwaliteit, zal dit minder worden. Bij een lage kwaliteit zal je uitkomen op ongeveer 1,5 uur per GB, gemiddelde kwaliteit dus op 1 uur per GB en op hoge kwaliteit ongeveer 30 minuten per GB. Deze informatie kan je vinden in de app bij Mijn Profiel > Instellingen > Beeldkwaliteit. Je kan dit apart instellen voor WiFi en 3G/4G! Tv-kijken buitenshuis is op maximaal 2 smartphones of tablets tegelijk beschikbaar trouwens ?
Deze datawaarde geldt dus ook voor een opname te kijken. Ben je hiermee voldoende geholpen?
Dank! ?
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Suusrem, welkom op het Forum!
Als toevoeging op het vorige antwoord, kan ik aangeven dat de opnames op één en dezelfde kwaliteit worden afgespeeld en dat is te vergelijken met de kwaliteit 'Hoog'. Via Mijn Profiel > Instellingen > Beeldkwaliteit kun je zien hoeveel MB's die kwaliteit verbruikt!
Reputatie 7
Als toevoeging op het vorige antwoord, kan ik aangeven dat de opnames op één en dezelfde kwaliteit worden afgespeeld en dat is te vergelijken met de kwaliteit 'Hoog'.Begrijp ik het goed dat bij het terugkijken van opnames de beeldkwaliteitsinstelling wordt genegeerd?
Reputatie 7
Badge +21
Begrijp ik het goed dat bij het terugkijken van opnames de beeldkwaliteitsinstelling wordt genegeerd?

Ja en nee. Nee want we leveren de beste kwaliteit die we kunnen leveren, ook bij de opnames! En ja, omdat hierbij niet gekeken wordt naar wat je hebt ingesteld in de app.
Reputatie 7
Begrijp ik het goed dat bij het terugkijken van opnames de beeldkwaliteitsinstelling wordt genegeerd?

Ja en nee. Nee want we leveren de beste kwaliteit die we kunnen leveren, ook bij de opnames! En ja, omdat hierbij niet gekeken wordt naar wat je hebt ingesteld in de app.
Wat een onduidelijk antwoord, wordt de beeldkwaliteitinstelling nu genegeerd of niet bij het terugkijken van opnames?
Voorbeeld: Ik zet de beeldkwaliteitinstelling op Laag, kijk ik nu naar die opname in de kwaliteit Laag of in de kwaliteit Hoog?

Het simpele antwoord is dus blijkbaar: Ja, die wordt genegeerd, dus ondanks dat je zo weinig mogelijk data wilt verbruiken van jouw 4G databundel en de beeldkwaliteit dus op "Laag" hebt gezet, sturen we je lekker toch het volle pond aan data.
Dat lijkt me toch wel een vermelding waard in de beschrijving van de app.
Reputatie 2

Ik vond dit draadje, nadat ik in april 2022 dezelfde ervaring had. De instelling LAAG/480p zou volgens diverse bronnen iets minder dan 1GB per uur moeten kosten.

Ik heb echter twee keer een uur TV gekeken (opname terugkijken) wat me 2,9GB en 3,2GB kostte. Daarbij was mijn telefoon niets noemenswaardigs anders aan het doen. Dit komt ongeveer overeen met 1080p.

De helpdesk bevestigde mij telefonisch - na heel lang zoeken - dat de instelling wordt genegeerd bij opname terugkijken. Dat baseerden zij echter op een zoektocht via Google 😩, dus dat is niet eens goed bekend.

Ik ben gelukkig oplettend geweest en daardoor niet over mijn bundel heen gegaan. Maar je mag toch verwachten dat de app dit duidelijk weergeeft?