Hoeveel Wifi apparaten kunnen er op onze speedtouc

• 29 december 2012
  • 17 reacties
  • 21995 keer bekeken

Voor onze Speedtouch WiFi lijken vijf telefoons en vier computers teveel, heel vaak kunnen er niet meer dan vier verbinding krijgen. Zit er een maximum aan? En hoe is dat op te voeren?

17 reacties

Reputatie 6
Badge +7
de ip range loopt van .1.2 tot .1.254 met andere woorden zoveel pc´s laptops ETC kun jij niet aansluiten 😃 wel is het zo dat de internet verbinding gedeeld wordt met alle verbonden apparaten dus hoe meer je aansluit hoe trager

Reputatie 4
Badge +1
Kan me herinneren dat het maximum aantal WiFi clients op de ZTE H220N op 8 was gezet.

Dat is onzin, veel te weinig, 15 is meer in de richting. Gelukkig kan je het aanpassen, tot 32.

Voor de speedtouch (ik neem aan een "oudere" versie) gok ik dat 5~10 wel een beetje het maximum is.

Je moet er bij wireless rekening mee houden dat alle wireless verkeer over één dun "kabeltje" moet.

Dat kabeltje is meestal maar 54mbps, als het niet veel minder is.

Het aantal actieve clients (youtube, spotify, browsen etc...) zal dus weinig zijn, stuk of 5 ofzo.
@demie, het maximum aantal IP adressen staat niet voor het maximum aantal actieve gebruikers.

Reputatie 6
Badge +7
.1.254 webinterface .1.253 telnet .1.1 dns dus heb je nog 251 ip adressen die kunnen worden uit gegeven dus in theorie kun je er dus meer dan 200 aansluiten op het zelfde moment, niet dat je dat zou willen omdat het niet werkbaar is IVM snelheid. Maar dat was de vraag niet, de vraag was hoeveel er aangesloten zouden kunnen worden :D

Reputatie 4
Badge +1
Ik betwijfel of 200 appareten tegelijk link kunnen houden met een simpele router.

Vandaar dat ik het op enkele tientallen schat.

Bedankt allemaal,

Maar bij ons zijn het er max 4..waardeloos dus. Idd. Vaak geeft hij op je telefoon wel aan met een wifi symbool dat je verbonden hebt maar als je dan een pagina wilt laden of je mail wilt ophalen dan weigert ie. Doe je dezelfde dingen op 3G dan laden de paginas prima...

Reputatie 6
Badge +7
http://forum.kpn.com/t5/Internet/draadloos-internet/m-p/72104

http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/11027

Wil met aangeschafte smartphone LG-L3 thuis via modem (speedtouch) internetten. Alles zodanig ingesteld dat ik signaal op tel. heb, echter.... verbinding krijg ik niet. Met dezelde telefoon in de winkel van Phonehouse lukt het wel.

Zoek naar de oorzaak:

-bij LG kom ik niet verder.

Verder zoekend op internet kom ik nog de volgende zaken tegen: 

- voor sommige netwerken met een MAC filter (wat dat ook moge zijn) moet je het Mac-nr van je telefoon opgeven in de router.

-verder las ik op het forum dat als de tel. ingesteld staat op 2G (en dat is zo) dat misschien veranderd moet worden naar 3G

Ook de internet verbinding bij kpn met eenzelfde speedtouch werkte ook niet.

Wie kan mij verder helpen.

Reputatie 4
Badge
3G heeft in principe niets te maken met je wifi verbinding. Het zou zo moeten zijn dat je je wifi aanzet, vervolgens zoekt naar je netwerk en dan verbinding maakt dmv je WPA sleutel in te vullen. Wat gebeurt er dan vervolgens?

Telefoon geeft aan dat er verbinding met de router is zowel dmv een icoontje als in het menu.

Als ik internet aanklik begint de tel. te zoeken (scannen). Er loopt dan een balkje boven in beeld langzaam vol. Ergens midden in stopt eea met de mededeling: geen verbinding.

Na een tel. met LG en zojuist lang en uitgebreid met de internet- helpdesk van KPN (goede hulp !) heeft het probleem niet opgelost.

Reputatie 4
Badge
Werken je apps die gebruik maken van je verbinding wel gewoon, is het dus puur alleen je browser wat niet functioneert?

De app (geïnstalleerd in de winkel) werk ook niet. Had een paar berichten gemaakt, maar die kwamen niet over. Bij een 2e bezoek aan Phone House (waar de internetverbinden wel weer werkte) werden die verzonden.

Geeft aan : geen verbinding.

Reputatie 4
Badge
Heb je al geprobeerd je modem op een ander kanaal te laten uitzenden? Dat lost ook vaak problemen op. Heb daarvoor wel een handige link voor je gevonden:

http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/11027

Heb vanmiddag op instructie van helpdesk kpn net een ander kanaal ingesteld. Ook stroom eraf gehad, net als het even uitschakelen van de telefoon.

Trouwens: bedankt voor het meedenken. Ik ben maar een leek, maar kan geen enkele logica ontdekken.

Reputatie 4
Badge
Geen probleem hoor, daar is een forum voor! :D

Je weet trouwens 100% zeker dat de sleutel die je invult correct is (denk aan hoofdletters e.d.)? Want 1 klein foutje en de verbinding gaat nooit werken!

Heb bij mijn dochter ook goede verbinding met haar netwerk (KPN) en toch werkt de telefoon niet.

Het enige dat ik zelf nog kan bedenken is om binnenkort bij iemand met een ander netwerk dan KPN eea te checken (Phone House heeft wellicht ook een ander netwerk).

Maar ja, dan weet je eigenlijk nog niks 

Heb net nog iets gelezen overzg USB tethering. Dat zou dan de mogelijkheid geven om via de laptop internetverbinding voor je telefoon te krijgen. Heeft dat nog zin ????

Reputatie 4
Badge
Ik zit me overigens net te bedenken dat ik ook een probleem had met mijn nieuwe telefoon bij een vriend met een Speedtouch modem. Deze stond op de zng WEP beveiliging (rood wifi lampje ipv groen) en ik kon daar ook niet mee verbinden met mijn Sony Xperia T. Na wat googelen bleek dat mij telefoon niet kon verbinden met een (lagere) WEP-beveiliging en alleen met een WPA beveiliging.

Heb vorig jaar WEP gewijzigd in WPA.

Reageer