Beantwoord

Hoge abonnementsprijs ten opzichte van Ziggo

  • 12 September 2019
  • 6 reacties
  • 172 keer bekeken

L.S.,
Ik heb geen behoefte aan een discussie, maar kom toch op dit forum terecht omdat er kennelijk geen normale manier is om met kpn te mailen.
Ik ben al jaren een trouwe klant van kpn maar voel me nu redelijk in de kou gezet. Er komt een aanbieding van Ziggo binnen waardoor ik bijna € 140,00 per jaar goedkoper uit kan zijn dan bij kpn en ook nog met een beter aanbod (o.a. 500 Mbit/s i.p.v. 100 Mbit/s).

kpn: alles in 1: € 72,00 + € 16,50 = € 88,50
Ziggo: idem maar beter: € 67,50 + € 11,95 = € 79,45
Besparing op Voda abb: € 2,50
Totaal per jaar € 138,60

Vraag aan kpn: Wat gaat u hieraan doen? Ik verwacht als trouwe klant een tegemoetkoming. Dwing mij niet om over te stappen naar Ziggo. Er zal altijd wel wat prijsverschil zijn; dat is niet erg, maar dit verschil is gewoon te groot om te blijven. Bovendien is het een klap in het gezicht van trouwe en zeer trouwe klanten.
Ik verwacht graag een serieus antwoord.
Met vriendelijke groet,
Bert Huiskamp

PS: Zoals u ook met zakelijke klanten doet mag u mij gerust met u aanspreken; dat getutoyeer van consumenten is hoogst irritant en ook behoorlijk onfatsoenlijk.

Admin: persoonlijke gegevens verwijderd en titel van het bericht aangepast
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 16 September 2019, 11:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Die laatste discussie hebben we hier onlangs al gehad. We spreken aan met je/jou, tenzij de vragensteller anders aangeeft. En dat doet u. En dat is prima.

Ik begrijp dat u nu Belonbeperkt Altijd op de vaste telefoon hebt. Tenzij u veel naar landen buiten de EU belt kunt u beter uw mobiel daarvoor gebruiken. In de abonnementen die sinds 2017 worden aangeboden zit bellen in en naar EU in de bundel. Als u dus de afgelopen 2 jaar heeft verlengt heeft u een dergelijk abonnement.

Belt u vaak buiten Nederland maar in EU dan kan Belonbeperkt eraf. En kunt u het af met uw mobiele telefoon (abonnement, niet prepaid), ook voor bellen binnen Nederland. Dat is al een aardige besparing.

Het onbeperkt bellen van Ziggo dekt minder landen. Dus advies is even goed te kijken of de landen die u belt daar wel bij zitten.
Reputatie 7
Badge +30
Beste Bert, welkom! Goed dat u uw vraag hier stelt, we helpen u er graag verder mee. Zoals Peter aangeeft, tutoyeren we, tenzij anders aangegeven. Goed dat u dit direct doet.

Voor wat betreft de communicatie met KPN: dit kan telefonisch, via de chat, via het forum en via onze sociale media kanalen, Facebook en Twitter. Het kan inderdaad niet per mail, omdat de minst efficiënte manier is. U kunt immers op schrift ook via het forum of via de chat uw vraag stellen. Via het forum hebt u het geluk dat andere klanten u ook kunnen helpen, via de chat staat u in rechtstreeks contact. Op die manier wordt u veel sneller geholpen.

Voor wat betreft het abonnement: maakt u gebruik van Spotify Premium? Als dat niet het geval is, kunt u overwegen om uw abonnement aan te passen naar onze huidige propositie: Internet+TV. U betaalt hiervoor 62,50 euro per maand, 63,50 euro als u uw vaste telefoonaansluiting ook wilt behouden. Het enige verschil is dat er dan geen Spotify Premium bij inbegrepen zit. U kunt dit zelf gemakkelijk wijzigen via MijnKPN.

Daarnaast attendeert Peter u heel mooi op Belonbeperkt Altijd. Belt u veel buiten de EU? Anders is het wellicht een idee om inderdaad meer te gaan bellen via uw mobiele telefoon. Ik zie dat u op dit moment geen mobiel abonnement bij ons hebt als u overstapt naar KPN, kunt u gebruik maken van de KPN Compleet voordelen, waaronder 5 euro korting op uw mobiele abonnement. Heeft u op dit moment bij uw huidige provider een onbeperkt bellen abonnement? Als u alleen nationaal belt, kunt u daarvoor uw mobiele telefoon gebruiken en bespaart u weer 16,50 euro per maand.

Mocht u verder nog andere vragen hebben, laat u het ons weten?
Kleine correctie op zin van Marcia:
U betaalt hiervoor 62,50 euro per maand, 63,50 euro als u uw vaste telefoonaansluiting ook wilt behouden. (excl. belkosten/belonbeperkt)
Reputatie 7
Badge +30
Aangepast, bedankt!
Reputatie 7
Ben je een voetbalfan?
Zo ja, dan wordt Ziggo een dure grap als je voetbal op FOX Sports wilt kijken. (€17,95)

Heb je een tweede televisie?
Dat is €2,- voor een CI+ module maar, als ik het goed begrepen heb, is het daarmee niet mogelijk on-demand aanbod en opnames te kijken.

Waarom vergelijk je de prijs van het 4K abonnement van KPN met het Ziggo Alles-in-1 complete abonnement terwijl daar geen 4K zenders in opgenomen zijn?
Bij Ziggo zal je voor die éne 4K zender het Ziggo Movies & Series XL pakket (€11,95) moeten afnemen en dan wordt het vergelijk ineens heel anders.
wjb schreef: CIc module maar, als ik het goed begrepen heb, is het daarmee niet mogelijk on-demand aanbod en opnames te kijken.

Dit kan alleen als je woont in oud-Ziggo gebied. In oud-UPC gebied werkt alleen live kijken via de CI module.