Beantwoord

Hoge kosten abonnement terwijl er nieuwe abonnementen beschikbaar zijn

  • 29 July 2019
  • 19 reacties
  • 429 keer bekeken

We hebben telefonisch contact gehad met de klantenservice van KPN m.b.t. de kosten ons abonnement KPN compleet (internet, tv en bellen). Momenteel betalen wij 72 euro per maand, terwijl exact hetzelfde abonnement afgesloten kan worden voor 63,5 euro per maand.

Bij de klantenservice hebben wij de vraag gesteld hoe het kan dat wij teveel betalen. Als antwoord hierop ontvingen wij dat wij een verouderd abonnement hebben en dat het de verantwoordelijkheid van de klant is.

Wij kregen alleen de mogelijkheid om het abonnement om te zetten naar het huidige KPN compleet abonnement, zodat we 63,5 euro per maand betalen. Hierbij vervalt echter wel de spotify premium die wij bij ons huidige abonnement gratis hebben.

Op de vraag of kpn ons tegemoet wil komen voor de maanden dat we in onze ogen teveel betaald hebben, krijgen we de reactie dat dit niet mogelijk is en dat wij zelf maar beter op hadden moeten letten dat de huidige abonnementen zijn aangepast (de wijzigingen die gedaan zijn kunnen wij niet terug vinden. Met andere woorden dezelfde diensten worden aangeboden)

Bij de mogelijkheid om het om te zetten naar het nieuwe KPN compleet abonnementen bestond ook niet de mogelijkheid om de eerste maanden 36 euro te betalen zoals dat wel bij een nieuwe klanten wordt aangeboden.

Het is erg pijnlijk dat KPN niet de moeite neemt om een jarenlange klant in deze kwestie tegemoet te komen.

Ddeze klant zal dan naar hoogste waarschijnlijkheid al zijn abonnementen bij KPN gaan opzeggen.
icon

Beste antwoord door Hsd 30 July 2019, 08:38

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Rekensommetje:

Je betaalt nu 72 EUR inclusief Spotify Premium.
Nieuw abonnement kost 63,50 EUR exclusief Spotify Premium.

Als je nog steeds Spotify wilt kost dat 8,99 EUR per maand extra en zit je op 72,49 EUR per maand. Dat is dus 0,49 EUR per maand meer.

Dat je geen nieuwe klant korting krijgt is ook logisch, je bent geen nieuwe klant. Als KPN elke korting die ze geven om nieuwe klanten te lokken ook door zouden moeten berekenen aan bestaande klanten zou het snel gedaan zijn met ze.

Maar je conclusie is terecht, als je goedkoper uit wilt zijn dan moet je jaarlijks gaan switchen van provider.
Het is raar dat je een abonnement afsluit bij KPN voor 59 euro per maand met daarbij gratis spotify premium. Vervolgens stijgen de kosten van het abonnement (ook als je een nieuwe afsluit) dus moet ik ook meer betalen. Dat kan ik nog begrijpen.

Nu is het nieuwe abonnement KPN compleet gewijzigd en is spotify premium niet meer gratis. Maar dan vind ik raar dat ik bij mijn abonnement (origineel dus met spotify premium gratis) in 1 keer meer moet gaan betalen (het komt er op neer dat ik nu betaal voor spotify premium), omdat mijn abonnement verouderd zou zijn. Dit hadden ze toch wel beter mogen vermelden
Ook in Premium was Spotify niet gratis. Dat zat er voor € 6 in (anders was het wel dezelfde prijs geweest als het lagere abonnement, toch?). Ook de tweede "gratis" ontvanger zat/zit er gewoon voor de volle prijs van € 5 in evenals het opnemen (€ 5).

De oude abonnementen zijn nu voor o.a. Spotify gelijkgetrokken.
Bij de nieuwe abonnementen zit Spotify er niet meer in, omdat veel mensen het niet gebruikten. En er dus wel die € 6 in hun abo voor betaalden.

De term gratis moet je vervangen voor "inbegrepen".

Gebruik je Spotify niet dan kun je over naar een nieuw abonnementsvorm "Internet + TV". Daar neem je dan geen Spotify bij. Ook vaste telefoon is niet meer inbegrepen.
Met Spotify en vaste telefoon is het verschil meestal maar € 0,50 t.o.v. de oude Alles in 1 vorm.

Verder heb je nu inbegrepen het Pluspakket en het Fox Sports pakket (6 kanalen tegenwoordig). Die zitten ook niet meer standaard erbij. En kunnen los afgenomen worden. Één van deze twee evt. i.c.m. Compleet écht gratis mits je ook minimaal één mobiel abonnement bij KPN hebt.

Maak eens een goede prijsvergelijking met alles wat nu erin zit en je bij een nieuw abonnement apart moet afnemen. Dan zul je zien dat de prijs dus nog geen Euro scheelt.
Maar bij een nieuw abonnement "Internet + TV" kun je makkelijker Spotify, Pluspakket, Fox Sports danwel vaste telefoon weglaten.
Waarom betaalde ik eerst dan 62 euro per maand en wordt dat plots verhoogt naar 72 euro per maand terwijl ik niets gewijzigd heb. Leg dat eens uit.
KPN had ons beter moeten informeren dat de kosten omhoog gingen en waarom het tarief verhoogt werd, dan had ik hierin een beslissing kunnen nemen.

Het stoort mij nu vooral dat KPN mij hierover niet wil helpen en niet bereid is om tegemoet te komen....
Reputatie 7
Badge +24
Volgens mij krijg je regelmatig mails over prijswijzigingen en nieuwe abo's. Ik heb ook nog een oud abo en ik heb volgens mij gewoon bericht gehad dat er nieuwe abo's zijn. Ook op allerlei sites als bijv tweakers.net staan nieuwsberichten als er nieuwe abo's zijn bij diverse providers.
Als ik er een mail over ontvangen had, zou ik niet zeggen dat ik niet geïnformeerd zou zijn.

Verder ga ik niet het internet maandelijks afstruinen om op andere websites te vinden dat KPN abonnementen heeft gewijzigd...

Ik heb een abonnement zodat ik weet wat ik maandelijks kwijt ben. Als daarin iets wijzigt hoor dat graag van de provider. Dat is deze keer niet gebeurd. Hierover heb ik contact opgenomen en hierin wordt mijn klacht niet serieus genomen en wordt ik simpelweg afgewimpeld. Dan kan je net zo goed geen klantenservice hebben...

Maar goed ik ga KPN achter mij laten en opzoek naar een andere aanbieder.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb een abonnement zodat ik weet wat ik maandelijks kwijt ben. Als daarin iets wijzigt ...
Dat is niet gebeurt. Het abo wat u had is niet gewijzigd. Deze loopt gewoon door. Er zijn nieuwe gekomen, maar daarmee is aan uw abo niets gewijzigd.
Maar de kosten zijn wel aanzienlijk gestegen?
Reputatie 7
Badge +24
Maar goed ik ga KPN achter mij laten en opzoek naar een andere aanbieder.
Die doen precies hetzelfde hoor.
Reputatie 7
Badge +24
Maar de kosten zijn wel aanzienlijk gestegen?
Ja, inflatie.
Als de kosten stijgen, wijzigt er toch iets? Namelijk de kosten. Dit schijnt nogal moeilijk te zijn om te begrijpen.
Ik snap dat er inflatie inzit, maar dat is niet het enige. Maar het schijnt geen zin te hebben om dat hierin verder uit te leggen.

Ik zit ook niet meer te wachten op verdere reacties. Fijne avond verder.
Waarom betaalde ik eerst dan 62 euro per maand en wordt dat plots verhoogt naar 72 euro per maand terwijl ik niets gewijzigd heb. Leg dat eens uit.
Alle abonnementen zijn in een paar jaar flink gestegen. Met inflatiecorrectie en ook 2,00 tot 2,50 daar bovenop per jaar. Dus stijging van 10 in enkele jaren kan goed kloppen.
Jouw abonnement is vorig jaar en dit jaar extra met 3,50 verhoogt. Juist vanwege Spotify. (die ene Euro dus meer dan de verhoging v.d. andere abonnementen)
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Rsch123! Ik denk dat Hsd en Peter het goed uitleggen. De abonnementen zijn daadwerkelijk duurder geworden. Niemand wordt daar blij van maar het is niet dat je te veel hebt betaald.

Als je geen Spotify gebruikt kun je goedkoper uit zijn met de nieuwe abonnementen. Als je wel Spotify gebruikt kun je het abonnement vooralsnog beter zo laten doorlopen. De exacte verschillen vind je ook in dit topic: Overzicht van Thuisabonnementen
Reputatie 7
Badge +24
En je krijgt wel degelijk emails over tarief verhogingen. Ik heb ze ff opgezocht van 2018 en 2019:



Reputatie 7
Badge +24
En nee, KPN gaat je niet adviseren om over te stappen op een goedkoper abo. Het is geen filantropische instelling.
Joran. Ik begrijp de uitleg van Hsd en Peter. Ik betaal nu voor Spotify Premium waar ik dat eerst niet deed (toen ik op dat moment het abonnement afsloot kreeg ik de aanbieding om Spotify te gebruiken voor gratis/ 0 euro per maand). Als ik zie wat ik nu betaal en terug reken met de huidige abonnementen komt het erop neer dat ik nu ook voor Spotify Premium betaal. Het geen wat voor mij niet nodig is en ik liever ook niet voor had willen betalen. Bij de prijs stijgingen door de jaren heen was mij dit verder ook niet duidelijk in de informatie die ik ontvangen had. Bedankt verder voor de uitleg.
Nick83 bedankt dat je zo'n wijsneus bent. Ik zit op jou opmerkingen niet te wachten. Je kan niet in mijn Postvak IN kijken, maar schijnbaar lijk je wel te weten wat ik aan email ontvang. Ik heb inderdaad weleens email van KPN over prijsstijgingen ontvangen. Maar niet van de laatste, aangezien ik die nergens terug kan vinden.

Aan alle anderen in ieder geval bedankt voor jullie normale en vriendelijke reacties.

Reageer