Vraag

hoge ping

• 24 november 2016
  • 5 reacties
  • 113 keer bekeken

Ik heb al lang een probleem dat zich regelmatig voor doet (soms 1 keer per week en soms vaker).
mijn ping word dan spontaan erg hoog, meestal boven de 1000ms. dit kan aanhouden tot wel 2 uur!

Het ligt niet aan mijn verbinding met de centrale, dat weet ik zeker.
ik denk dat het ligt aan de modem(V10).
herstarten werkt soms, maar een reset werkt altijd. alleen dat is totaal niet handig om dat ik erg veel instellingen heb.

weet iemand wat hier aan de hand kan zijn??

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ik zet in op: Een apparaat dat op de achtergrond upload/download (backup, updates, seeden) waardoor de queue vol komt en de packets moeten wachten.

Kan dit?

Hoe weet je dat het niet aan de lijn ligt?
Waarom denk je dat het aan de Experiabox ligt?
IK had toen dat gebeurde geen achtergrond processen die iets met internet te maken hadden en ik heb kpn gebeld hierover en we hebben de lijn getest en er blijkt niks mis mee te zijn.

en ik denk dat het aan de modem ligt aangezien ik veel last van die dingen heb gehad, zeker met de vorige versies
Reputatie 7
Wat is de snelheid van die lijn. Plaats hier eens het resultaat van een meting via http://speedtest.operator.nl/kpn vanaf een bekabeld aangesloten PC. Ik ben in zowel de download als upload snelheid geïnteresseerd.
Gebruik je Windows 10?
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Rezo! Leuk dat je ons forum hebt gevonden. Je bent hier op de juiste plek voor je vraag!

Ik ben ook benieuwd naar een antwoord op de vragen die hierboven worden gesteld. Kan je die geven? Dan kijken we vanuit daar verder. @wjb en Robin bedankt!
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb geen reactie meer van je gezien, heb je inmiddels een oplossing gevonden? Mochten we nog wel iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten.

Reageer