Beantwoord

Hoge Ping bij KPN

• 22 juni 2018
  • 16 reacties
  • 1893 keer bekeken

Badge
Beste lezer,
Ik heb laatste tijd vele last van Hoge PING
De Download en Upload snelheid is wel normaal (bij PS4 niet daar kom ik rond de 500Kbp/s)
Hoe kan ik er voor zorgen dat de PING weer normaal word
Het zit nu tussen de 300 en 500ms
icon

Beste antwoord door Joran 11 juli 2018, 10:24

We zijn nog via privébericht in contact maar ik zet het topic vast op opgelost. De monteur heeft veel fouten op de lijn gemeten waarna de ondergrondse ploeg opnieuw is aangestuurd. Na herstel ziet de lijn er een stuk beter uit:
Actuele bitrate down: 7994.0
Actuele bitrate up: 772.0
Haalbare bitrate down: 15880.0
Haalbare bitrate up: 1087.0

De upload en download worden nog even gelimiteerd door de problemen die er waren. Over een paar dagen is die limiet er ook af.
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Ik heb het vermoeden dat jouw Internetverbinding een heel lage upload snelheid heeft, klopt dat?
Meet dat anders eens via http://kpn-itns.speedtestcustom.com vanaf een bekabeld aangesloten PC.
Reputatie 7
Badge +18
Beste @tristandijkstra, zou je eens in je modem kunnen kijken: http://192.168.2.254, en dan eventueel even kijken bij de FEC en CRC errors? Hoe is jou PlayStation aangesloten, met een DVS of Wi-Fi of bekabeld? En heb je ook al eens een speedtest gedaan? (bekabeld)
Badge
@wjb: Via me mobiel word de Ping tegen de 500 aan gegeven en via PC gedraagt de Upload zich niet normaal.
Heeft dus bij beide wel een probleem..

Alles is bij mij Bekabeld
enige wat hier draadloos is is de Chromecast (2stuks) en me Mobiel

@DennisSchreve: de details zie je in meegeleverde Screenshot
Reputatie 7
Badge +18
Ik zie dat je nog ADSL2+ hebt, woon je in een buitengebied? Zou je hier eens kunnen kijken of je ook VDSL kan hebben? Want die verbinding is erg laag voor interactieve TV.
Badge
Ik zie dat je nog ADSL2+ hebt, woon je in een buitengebied? Zou je hier eens kunnen kijken of je ook VDSL kan hebben? Want die verbinding is erg laag voor interactieve TV.

klopt woon in het buiten gebied.
we maken gebruik van 2 Lijnen op deze Modem word geen iTV gebruikt op Lijn 2 word er 1 iTV gebruikt
Reputatie 7
Badge +18
Is dit dan niet iets voor jullie:
Sneller Internet Buitengebied

Buitengebied
Thuis onbeperkt internetten met

De oplossing voor traag internet
Woon jij in een buitengebied? En heb je traag of geen internet? Dan kan Sneller Internet Buitengebied de oplossing zijn! Hiermee internet je snel en stabiel, omdat het vaste netwerk gecombineerd wordt met het mobiele 4G netwerk van KPN.
  • Internetten via het mobiel netwerk van KPN internet buitengebied
  • Onbeperkt internetten met Sneller Internet Buitengebied
  • Geen datalimiet: Thuis onbeperkt Facebooken, Netflixen, muziek streamen
  • Gemiddeld tot 20 Mbit/s meer dan je huidige snelheid
  • Je krijgt een extra 4G modem gratis in bruikleen die je bij het raam plaatst
  • Kosteloos in combinatie met de nieuwste Internet abonnementen van KPN
Badge
Is dit dan niet iets voor jullie: Sneller Internet Buitengebied

Buitengebied
Thuis onbeperkt internetten met

De oplossing voor traag internet
Woon jij in een buitengebied? En heb je traag of geen internet? Dan kan Sneller Internet Buitengebied de oplossing zijn! Hiermee internet je snel en stabiel, omdat het vaste netwerk gecombineerd wordt met het mobiele 4G netwerk van KPN.
  • Internetten via het mobiel netwerk van KPN internet buitengebied
  • Onbeperkt internetten met Sneller Internet Buitengebied
  • Geen datalimiet: Thuis onbeperkt Facebooken, Netflixen, muziek streamen
  • Gemiddeld tot 20 Mbit/s meer dan je huidige snelheid
  • Je krijgt een extra 4G modem gratis in bruikleen die je bij het raam plaatst
  • Kosteloos in combinatie met de nieuwste Internet abonnementen van KPN

Die hebben we nu bijna een maandje,
maar die geeft alleen de Download een Boost.
de Upload niets.
Vond het ook al vaag.
Reputatie 7
Badge +18
Die hebben we nu bijna een maandje, maar die geeft alleen de Download een Boost. de Upload niets.
Vond het ook al vaag.
Dat is raar, je moet wel meer snelheid halen, ik ben ook bang dat je geen 4G buitengebied hebt. 🤔 heb je ook deze modem:

Badge
Die hebben we nu bijna een maandje, maar die geeft alleen de Download een Boost. de Upload niets.
Vond het ook al vaag.
Dat is raar, je moet wel meer snelheid halen, ik ben ook bang dat je geen 4G buitengebied hebt. 🤔 heb je ook deze modem:

De Download snelheid is er, want als ik de 4G modem uitzet kom ik ongeveer op 5 a10Mbp/s.
en de Modem op afbeelding is het zelfde.

Had van de week KPN Zakelijk aan de telefoon die zei ook dat alleen de Download een Boost krijgt en niet de Uppload.
Reputatie 7
Zoals ik al vermoedde, een zeer lage uploadsnelheid.
Door deze lage uploadsnelheid ontstaat er een wachtrij bij het versturen van datapakketjes omdat er meer data verstuurd moet worden dan de lijn aan kan..
Je zie dan dat pingtijden omhoog gaan lopen omdat de datapakketjes voor die pingrequests ook in de wachtrij komen te staan en de wachttijd dus onderdeel wordt van de pingtijd.

Spelletjes op een gameconsole versturen vaak behoorlijk veel data en daarmee zie je dit probleem dan ontstaan.
Het vervelende van het geheel is dat dit alleen maar opgelost zal kunnen worden als de uploadsnelheid verbeterd wordt.
Ik hoop dat er iemand van KPN Webcare meeleest en zich over jouw situatie zal buigen.
Je zegt overigens dat je contact hebt gehad met KPN zakelijk. Betreft het een zakelijk of privé abonnement?
Badge
Zoals ik al vermoedde, een zeer lage uploadsnelheid.
Door deze lage uploadsnelheid ontstaat er een wachtrij bij het versturen van datapakketjes omdat er meer data verstuurd moet worden dan de lijn aan kan..
Je zie dan dat pingtijden omhoog gaan lopen omdat de datapakketjes voor die pingrequests ook in de wachtrij komen te staan en de wachttijd dus onderdeel wordt van de pingtijd.

Spelletjes op een gameconsole versturen vaak behoorlijk veel data en daarmee zie je dit probleem dan ontstaan.
Het vervelende van het geheel is dat dit alleen maar opgelost zal kunnen worden als de uploadsnelheid verbeterd wordt.
Ik hoop dat er iemand van KPN Webcare meeleest en zich over jouw situatie zal buigen.
Je zegt overigens dat je contact hebt gehad met KPN zakelijk. Betreft het een zakelijk of privé abonnement?

klopt we hebben Internet via Zakelijk aangezien waar ik woon ook een bedrijf is (zorgboerderij/Stoeterij)
en via Twitter KPN Webcare kom ik ook niet ver mee.

Er zijn wel plannen om glasvezel aan te leggen maar in de tijd dat dat er ligt kan wel gaan duren
Reputatie 7
Toch hoop ik nog steeds dat iemand van Webcare (voor consumenten) bereid gevonden kan worden zich hierover te buigen.
Met name het feit dat er gezegd wordt dat 4G buitengebied alleen zorgt voor een "boost" van de downloadsnelheid en niet van de uploadsnelheid baart mij ernstig zorgen. Dit zou het product mijns inziens ernstig verzwakken.
Badge
Toch hoop ik nog steeds dat iemand van Webcare (voor consumenten) bereid gevonden kan worden zich hierover te buigen.
Met name het feit dat er gezegd wordt dat 4G buitengebied alleen zorgt voor een "boost" van de downloadsnelheid en niet van de uploadsnelheid baart mij ernstig zorgen. Dit zou het product mijns inziens ernstig verzwakken.
klopt dat idee had ik ook ja. als je iets een boost geeft doe het dan voor beide opties niet voor 1. dat gaat gewoon niet werken..
Reputatie 7
Badge +30
Maar, de sagemcom variant schakeld ook upload bij, alleen in mindere mate.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Tristan, goed dat je de vraag hier stelt! Zoals Robin aangeeft hoort de uploadsnelheid ook verbeterd te worden.

Ik kan de 4G verbinding niet uitmeten maar de ADSL lijn meet in ieder geval niet goed. De upload is veel te laag en de lijn lijkt niet stabiel. De 4G verbinding biedt een verbetering op de ADSL lijn, maar als de ADSL lijn niet goed is kunnen dit soort problemen ontstaan. De screenshot van de Experiabox geeft ook erg veel CRC fouten aan. Ik wil graag een monteur aansturen om de verbinding te controleren. Kan ik met jou de afspraak maken? Ik heb je daarover een privébericht gestuurd.
Reputatie 7
Badge +28
We zijn nog via privébericht in contact maar ik zet het topic vast op opgelost. De monteur heeft veel fouten op de lijn gemeten waarna de ondergrondse ploeg opnieuw is aangestuurd. Na herstel ziet de lijn er een stuk beter uit:
Actuele bitrate down: 7994.0
Actuele bitrate up: 772.0
Haalbare bitrate down: 15880.0
Haalbare bitrate up: 1087.0

De upload en download worden nog even gelimiteerd door de problemen die er waren. Over een paar dagen is die limiet er ook af.

Reageer