Beantwoord

hoge ping/latency

  • 25 October 2019
  • 7 reacties
  • 282 keer bekeken

Hallo,

Ik heb de laatste tijd ontzettend veel last van hoge ping… ik speel warface en heb normaal in de EU server 5ms ping en de laatste paar weken al 114 ms ping. Met de speedtest heb ik gewoon 200/200 met 5 ms ping. Ik heb de makers van het spel al gecontacteerd en in het bijgevoegde bestand kun je zien wat hun reactie is.

Ook wil ik vermelden dat ik soms youtube op de tv wil openen om een filmpje voor m’n zoon op te zetten, maar dan opent hij gewoon niet en moet ik de stekker van de hd ontvanger er gewoon uithalen en weer opnieuw indoen.

Deze dingen beginnen me wel een beetje te irriteren nu en hoop dat er snel een oplossing komt. Dus heb je enig idee laat het me weten! B.V.D.

 

admin: andere topic verwijderd ivm dubbelpost

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 30 October 2019, 13:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi @Juste . Welkom op het forum.

Lastige situatie. Ik ben blij dat je al contact hebt gezocht met de developers. Ik zie in het berichtje dat er actie uitgezet is naar servers.com.

Heeft dat effect gehad? 

 

Hey Erwin,

 

Dit heeft gedeeltelijk effect gehad. Ik hang nu rond de 43 ms ping en dit is al een hele verbetering. Ik vraag me wel af of er van deze kant (kpn) nog wat gedaan kan worden. 

ik kom hier even op terug…. net ingelogd en zit weer op dik 80 ms ping. andere nederlandse spelers met internet van Ziggo o.i.d. hebben hier geen last van. mocht dit aanhouden en er geen oplossing komen dan is mijn enige optie nog om over te stappen.

Jammer om te lezen, @Juste . Ik wil er graag serieus met je naar kijken. Voorlopig ben jij de eerste die ik hier over hoor en dan is het verstandig om even goed uit te zoeken of de KPN routering hier iets mee te maken heeft. Ken je het programma ping plotter? http://www.pingplotter.com/

Kun je hiermee een test op de betreffende server doen? En liefst ook nog even een andere server? 

De uitdraai zie ik tegemoet. (wel even anonimiseren, mocht jouw thuis ip ergens in voorkomen)

Ik heb niks meer van je gehoord. Ik ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust. 

Hey Erwin,

 

sorry voor de late reactie, maar ik vermoed dat het ook met het spel zelf te maken heeft aangezien ik nu gewoon weer op een nette 17 ms zit zonder lag of ping spikes. het gaat nu al ruim 4 dagen goed dus ik hoop dat dit aanhoud. mocht er onverwachts toch weer iets gebeuren dan laat ik het gelijk weten. toch ontzettend bedankt voor je hulp!

Geen probleem en dank voor de update. Ik ben blij dat je weer een speelbare ping hebt. 

Mocht het toch weer ontsporen, post dan even die pingplotter resultaten. Dat geeft wat meer inzage in de bottlenecks.Â