Vraag

Hoge ping tijdens gamen via netwerkkabel en glasvezel

  • 19 June 2022
  • 60 reacties
  • 2617 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

60 reacties

ik zit nou weer in een spel en opeens weer 150 ping

mischien ligt het aan die speedtest of aan de server van de game?

 

heb de kabel vanaf mijn netgear switch naar de pc vervangen en er zijn geen verstoorders tenzij het de netgear swtich is hij loopt vanaf de router recht omhoog achter het gordijn door het plafon door een andere kamer naar de kamer van de pc dus er zou geen spul tussen moeten zitten

Klopt maar een kabel kan ook perongeluk (als het een goedkope versie is) signaal ontvangen van verstoorders zoals een magnetron. Dat heet interferentie, maar waarschijnlijk heb je daar nu geen last meer van want het signaal is opzich goed.

Wifi zou denk ik vanaf de netgear switch/router komen? Je kan eventueel proberen eventueel dat kastje een powercycle te geven (stroom eraf, tien seconden wachten, stroom erop). Misschien kan het sowieso geen kwaat om alles even een powercyle te geven. Beginnen bij het KPN modem en als die opnieuw gestart is de netgear switch, router, computer etc.

ik zit nou weer in een spel en opeens weer 150 ping

 

Is je switch/router niet perongeluk kapot. Kan je de PC niet rechtsreeks aan het KPN kastje hangen? Gewoon als test liefst dus met zo kort mogelijke kabel. Als het dan nog hoge ping is en dat zie je dan ook op sites als https://www.speedtest.net/ weet je zeker dat je dat hebt uitgesloten

mijn netgear switch is alleen voor lan ik heb een losse netgear extender

ik zit nou weer in een spel en opeens weer 150 ping

mischien ligt het aan die speedtest of aan de server van de game?

 

wat ping je op je router?

wat ping je op de kpn site?

 

Dit is wat ik krijg op mijn laptop aan een heel klein kabeltje 

Dit is wat ik krijg op mijn laptop aan een heel klein kabeltje 

huh je ipv6 werkt niet

probeer eens ping -4 kpn.com 

Komt dit door je router denk je?

scherp gezien! er is inderdaad een issue met de externe ipv6, 

 

wat gebeurt er als je: ping 13.248.191.199  

(13.248.191.199 is het ip4 van kpn.com)

 

 

Dan krijg ik dat die cmnd niet bestaat 

Dan krijg ik dit @EAZ1964 

 

 

Ok, dus tot nu toe hebben we 3 dingen:

De pings naar intern en extern lijken ok, latency op IP4 is prima

de gameserver geeft een hoge ping dat lijkt me dan aan die server te liggen, het komt vaker voor met servers die zwaar belast worden.

 

Er lijkt een probleem met IPv6, en dat zou opgepakt moeten worden door KPN helpdesk.

Krijg je zelf wel een Ipv6? zie je een ipv6 als je whatismyip.com bezoekt? Als je de router even van de stroom haalt, pingt ie dan wel naar IPv6 van KPN?

 

Bij die website staat IPv6 en in de router settings staat die ook aan en status is ook aan

Dan zie ik eigenlijk geen probleem anders dan dat de game server traag is.

maar best om het zo nipu en dan even te checken met een ping naar een andere server.

Ja naja alleen die wifi die de hele tijd weg valt maar denk dat dat met KPN moet worden gedaan en die IPv6 ook dus als @Erwin_  daar een privé bericht over wilt sturen zou fijn zijn

Okay. Dus gamen gaat nu goed maar wifi valt aldoor weg? Valt wifi op alle apparaten tegelijkertijd weg? Wat voor apparaten heb jij in gebruik om het wifi signaal te versturen?

Okay. Dus gamen gaat nu goed maar wifi valt aldoor weg? Valt wifi op alle apparaten tegelijkertijd weg? Wat voor apparaten heb jij in gebruik om het wifi signaal te versturen?

en ook belangrijk waar valt het weg,en hoever weg? bijvoorbeeld beneden wel goed?

Het is op alle apparaten tegelijk inclusief lan en wifi ik heb een Netgear wifi extender boven staan en een V10 kpn Router met zo'n zwart glasvezel kastje het is meestal voor 5 minuten compleet weg dat ook mijn google nest hub aan geeft geen verbinding te hebben en ik uit mijn online spellen Word gekickt 

@JustMatthew Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?

@Erwin_  het abonnement staat niet op dit account het staat op het account van mijn vader die weet alleen niet hoe dit werkt dus moest ik het van hem doen enige ideeën hoe we dit dan gaan doen als je bijvoorbeeld in de router moet?

@Erwin_  moet ik dan de gegevens van mijn vader er in zetten? Want dan ben ik uiterlijk vrijdag klaar

Reputatie 4
Badge +1

De Ping naar een gameserver is ook afhankelijk van de locatie van de server, netwerkverbinding van de server en de hardware van de server. 
 

een Ping van tussen de 20 en 30 is best oké voor veel games. 
 

oings onder de 10 haalde ik alleen bij Nederlandse cs servers. 
heb zelf een gbit glas verbinding. 

De Ping naar een gameserver is ook afhankelijk van de locatie van de server, netwerkverbinding van de server en de hardware van de server. 
 

een Ping van tussen de 20 en 30 is best oké voor veel games. 
 

oings onder de 10 haalde ik alleen bij Nederlandse cs servers. 
heb zelf een gbit glas verbinding. 

Op de website https://testmy.net/latency kun je ping naar verschillende delen van de wereld eens testen, als de game server in Amerika staat, heb je al snel 100ms te pakken in de latency.

Reputatie 2

Okay. Dus gamen gaat nu goed maar wifi valt aldoor weg? Valt wifi op alle apparaten tegelijkertijd weg? Wat voor apparaten heb jij in gebruik om het wifi signaal te versturen?

en ook belangrijk waar valt het weg,en hoever weg? bijvoorbeeld beneden wel goed?

Hij heeft een extender in gebruik, dus dat werkt zoiezo al nooit erg lekker...

 

@Erwin_  moet ik dan de gegevens van mijn vader er in zetten? Want dan ben ik uiterlijk vrijdag klaar

In je profiel staat een veldje voor persoonlijke opmerkingen. Kun je daar de gegevens van je vader inzetten?