Beantwoord

Hoge ping uitschieters

  • 25 February 2021
  • 9 reacties
  • 219 keer bekeken

Sinds ik internet via KPN heb, heb ik met enige regelmaat last van dat mijn verbinding extreem traag lijkt te zijn.

Ik merk het als ik tv kijk en het tv signaal blijft hangen op een aantal frames,

of dat bellen via Skype/Viber plots weg valt

streams via youtube freezen

internetpaginas even niet wil laden.

De verbinding is over het algemeen best prima, dus via speed test zie ik het niet terug (behalve als het precies samenvalt met zo'n dip in verbinding

Als ik mijn ping over langere tijd bij hou zie ik hetzelfde patroon. Meestal gewoon rond de 20ms-30ms maar af en toe dan ook wel uitschieters naar 1s.

De meeste topics die ik op dit forum zie gaan jaren (>5) terug, dus wat te doen met zo'n verbindings probleem anno 2021?

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 27 February 2021, 11:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hoi @P i e t e r . Welkom op het forum.

Gaat dit om draadloze verbindingen? Of merk je het ook met bekabelde verbindingen?

Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt? Dan kan ik in ieder geval even de lijn doormeten.

Mijn TV-ontvanger is verbonden met een internetkabel (dus geen netwerk via het stopcontact) en daarop werk ik soms de onderbrekingen ook.

De rest van mijn devices heb ik wel via wifi verbonden.

Badge +19

Heb je ergens een switch zitten?

Ik heb je lijn doorgemeten. Die v8 is niet ideaal in combinatie met jouw lijntype. Ik wil die graag omruilen voor een recenter modem. Lijkt jou dit iets?

Verder zie ik dat je een verouderde itv tuner gebruikt. Mocht je een moderner apparaat willen (sneller en met meer mogelijkheden zoals netflix) kun je dat zelf regelen via deze link:

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm

 

@Erwin_  Als ik met een hardware update mijn verbinding stabieler kan krijgen dan lijkt me dat wel wat ja :)

En het inwisselen van de tv tuner, kan ik dat dan het beste zelf via die link regelen of is het makkelijker om dit samen met het nieuwe modem in 1 pakket op te sturen?

@P i e t e r : als het goed is, heb je zojuist een SMS met logistieke informatie gehad. Klopt dat?

Wat het omruilen van de tuner betreft, kun je dit het beste zelf doen. Ik mag dat alleen in noodgevallen als de website niet werkt. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 

@Erwin_ 

Ik heb het modem en tv-ontvanger vervangen en alles verliep vlekkeloos.

De tv-ontvanger reageert merkbaar sneller en ik heb geen haperingen meer gehad in de eerste avond (maar de extra mogelijkheden mogelijkheden zoals netflix heb ik niet gevonden)

Verder lijken de ping uitschieters verdwenen te zijn. Het lijkt er dus op dat het vervangen van de hardware inderdaad de problemen heeft opgelost.

Hoi @P i e t e r . Fijn dat alles nu stabiel is. :-)

Op kanaal 200 zit Netflix. (uiteraard heb je nog wel een account nodig).Â