Vraag

Hoge ping via DVS 1200 adapters

• 19 november 2017
  • 4 reacties
  • 89 keer bekeken

Hallo, ik heb een DVS 1200 zodat ik ethernet verbinding kan hebben op de zolder. Nou vind ik het toch zeer vreemd, dat hoewel ik in hetzelfde huis woon, dezelfde internetverbinding, DVS, abonnement, laptop, etc heb. Waarom heb ik dan steeds problemen met mijn internet. En niemand van mijn vriendenkring? Ik game veel en in games heb je het zogenaamde ms, de vertraging in milliseconden. Het aantal ms is cruciaal bij het spelen van online games, hoe midner hoe beter. ik heb bijvoorbeeld 33 ms. maar iedereen uit mijn vriendenkring heeft 9ms. Waarom is er zo'n enorm verschil, bij vrijwel identieke spullen? Heeft iemand een idee waaraan dat misschien zou kunnen liggen?
Alvast bedankt.

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden

4 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Casper,

Ik kan niet direct zeggen waarom je vrienden wel een goede verbinding hebben en jij niet, ik weet namelijk niet welke provider of apparatuur ze hebben. Of wonen jullie in hetzelfde huis? Als je compleet afhankelijk bent van een draadloze verbinding via de draadloze adapters, dan kan dit een oorzaak zijn van je slechtere verbinding. Een draadloze verbinding is gevoeliger voor omgevingsfactoren.

Ik wil je dan als eerste de volgende tips meegeven. Zorg dat je draadloze adapters correct zijn aangesloten. Op de volgende pagina vind je meer informatie over hoe het aangesloten hoort te zijn: http://k.pn/4BaxGI Dit is erg belangrijk.

Ik game zelf ook regelmatig en weet waar je het over hebt als je 'ms' noemt. Dit gaat over je 'ping'. Ik moet eerlijk zeggen dat een ping van 33 ms niet heel erg slecht is. Een ping van 9 ms is natuurlijk wel veel beter. Ik kan geen garanties geven op ping. Sowieso wil ik je adviseren om je console of PC bekabeld aan te sluiten. Zo is je verbinding veel stabieler en dat wil je tijdens online games. Dit zal iedere gamer beamen.

Ik hoor graag je reactie!

Ja ik heb het probleem gevonden: ik heb gewoon 9ms, maar mijn virus scanner (Mcaffee) controleert alle in en uitgaande “packages” waardoor ik wat meer vertraging heb. Als je weet hoe ik zorg dat Mcaffee dit niet doet bij mijn games dan bedankt, maar in ieder geval bedankt voor je reactie.
Reputatie 5
Badge +11
Ah, fijn dat je erachter bent wat voor de vertraging zorgt. Ik ken helaas geen methode om dit te voorkomen. Je anti-virusprogramma doet waar hij voor is geïnstalleerd. Controleren of het verkeer veilig is. Ik denk dat alleen het uitschakelen van je anti-virusprogramma ervoor zorgt dat je deze vertraging niet ervaart.

Merk je dan nadeel tijdens het gamen met 30 ms ping?
Reputatie 7
Ik denk dat alleen het uitschakelen van je anti-virusprogramma ervoor zorgt dat je deze vertraging niet ervaart.Dat moet ik met klem ontraden, zonder actieve antimalware scanner ben je niet alleen een gevaar voor jezelf, maar ook een springplank voor malware naar de rest van het internet. Als je Windows 10 hebt kun je McAfee de-installeren, dan grijpt als het goed is Windows direct in door het ingebouwde Defender te activeren en - hoewel de meningen daarover verdeeld zijn - dat is imho ook een adequate malware scanner. Of die ook een verhoging van je ping veroorzaakt weet ik niet, ik ben geen gamer.

Reageer