Beantwoord

Hogere internetsnelheid mogelijk na afronden werkzaamheden

  • 1 July 2019
  • 9 reacties
  • 232 keer bekeken

Ontving vandaag onderstaande e-mail van KPN:
"De werkzaamheden bij u in de buurt zijn afgerond. Dat is goed nieuws, want binnenkort kunt u genieten van sneller en betrouwbaarder internet. Daarvoor heeft u wel een abonnement nodig dat hier geschikt voor is. Bent u benieuwd of uw abonnement nog past bij het nieuwe netwerk? Neem dan contact op met uw provider."

Volgens de gegevens van KPN zou ik theoretisch download tot 100 Mbs en upload tot 10 Mbs moeten hebben. Of zoals de website aangeeft: Minimale download- en uploadsnelheid 75% en hoger van de maximale download- en uploadsnelheid.

Uit metingen (https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow) blijkt echter dat dit tussen de 20 en 41 Mbps download en tot 4,4 Mbps upload is. (bekabeld is via KPN-servicetool niet mogelijk) Kortom voor ons nog steeds geen verbetering. Is mogelijk "binnenkort" nog niet in werking getreden?

Zie een reactie/oplossing graag tegemoet.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door M.Cramer 2 July 2019, 12:31

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Twee punten.
1) Als je vandaag die mail hebt gekregen dan lijkt het mij logisch dat "binnenkort" nog ergens in de toekomst ligt.
2) De snelheid van de Internet verbinding moet je altijd meten vanaf een bekabeld aangesloten PC.

www.kpnnetwerk.nl/mijn-status meld:

"Goed nieuws Een vernieuwd netwerk
Uw adres is aangesloten op een combinatie van glasvezel en koper.
Informeer bij uw provider wat de mogelijkheden van uw huidige netwerk voor u zijn.
Reputatie 7
Badge +10
KPN netwerk meldt wat er mogelijk is. Jij meet wat je nu hebt op je oude verbinding. Ik weet 99% zeker dat je nog aangesloten bent op de oude apparatuur in de centrale en niet op een nieuwe straatkant.
Je zou de komende weken automatisch moeten worden omgezet als KPN klant. Of even wachten tot een Webcare medewerker reageert.
Heb je een andere provider dan KPN, dan kan je daar beter zelf contact mee opnemen. Dat gaat niet automatisch.
Reputatie 7
Heb je ondertussen ook al eens vanaf een bekabeld aangesloten PC via https://kpn-itns.speedtestcustom.com de snelheid gemeten?
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @M.Cramer Goed dat je je hier meldt op het Forum. Zowel Ward als Wjb hebben al zeer nuttige zaken aangestipt, die allebei op je situatie van toepassing zijn.

Allereerst voor wat betreft je huidige snelheid. Je geeft aan dat je zo'n 100 Mbs moet kunnen halen, maar uit een speedtest blijkt dat je tussen de 20 en 41 Mbs haalt. Zoals @wjb heel terecht aangeeft is het zaak de speedtest uit te voeren via een bekabelde verbinding, via de link die hij vermeldt in zijn bericht. Ik zie dat jij verwijst naar de wifi tuner. De snelheid die je via Wifi haalt zal bijna altijd lager liggen dan de snelheid die je bekabeld haalt.

Echter, ik heb je verbinding direct even doorgemeten (je had alle noodzakelijke gegevens al vermeld in je Forum Profiel) en daaruit blijkt dat er ook bekabeld een dikke 40 Mbs bij je binnenkomt. Dat heeft te maken met de techniek die nu op je lijn zit.

Dan komt dus de opmerking van @Ward_ om de hoek. Hij vermoed dat je nog op de oude techniek zit en ik kan bevestigen dat hij daarin gelijk heeft. Ik kan een afspraak voor je inplannen met een monteur, die dat verandert. Zullen we dat doen? Je zou dan in principe tot 200 Mbs moeten kunnen gaan halen. Let wel: daar heb je een extra snelheidspakket bij nodig. Jouw huidige abonnement voorziet in een snelheid tot 100 Mbs.
Allen bedankt voor de reacties.

100Mbs vind ik voldoende. Mocht het in de toekomst nodig zijn, kan ik alsnog overstappen naar een extra snelheidspakket.
@Ward_ geeft aan dat wij de komende weken automatisch moeten worden omgezet als KPN klant. Is er zicht op wat voor termijn dit is? Wanneer dit augustus wordt, maak ik graag gebruik van @Bart_ voor het inplannen van een afspraak met een monteur, die dat verandert. Kun je ook aangeven of hier extra kosten aan verbonden zijn?

@wjb Zoals in mijn bericht aangegeven is bekabeld aangesloten PC via KPN-servicetool niet mogelijk (Melding die ik krijg)

Nogmaals allen dank voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +20
Ha @M.Cramer Ik kan op korte termijn een afspraak met je inplannen. Check je het privébericht dat ik je stuurde voor de verdere details?
Reputatie 7
Badge +20
En inmiddels is de afspraak voor de upgrade al gemaakt! Veel plezier alvast met de hogere snelheid!
Reputatie 7
@wjb Zoals in mijn bericht aangegeven is bekabeld aangesloten PC via KPN-servicetool niet mogelijk (Melding die ik krijg)
Maar ik gaf toch aan dat je via https://kpn-itns.speedtestcustom.com vanaf een bekabeld aangesloten PC moest meten? Daar heeft de KPN-servicetool dan toch helemaal niets mee te maken?

Reageer