Beantwoord

Hogere snelheid dan KPN aangeeft

  • 11 May 2019
  • 8 reacties
  • 317 keer bekeken

We hebben hier sinds 2011 een VDSL aansluiting. Onze actuele snelheid is 60mb down en 30 mb up. Echter als ik zou willen overstappen binnen KPN dan is de maximum up ineens maar 10 mb. Wat is waar en wat kan ik verwachten bij een overstap naar een ander pakket van KPN? Wordt de upload dan afgeknepen naar 10mb? Waarom wordt in het aanbod nog steeds gesproken over DSL terwijl we hier al sinds 2011 een VDSL aansluiting hebben?
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 12 May 2019, 13:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hallo

Om met de laatste vraag te beginnen: DSL is de algemene naam. Daarbinnen is er ADSL, VDSL, VVDSL en zo verder...
Omdat niet iedereen over hetzelfde kan beschikken is het praktischer om de algemene naam aan te houden. Dat is ook alleen bedoeld om het onderscheid met glasvezel (ftth) duidelijk te houden.

Dan die eerste vraag: technisch gezien zit er geen beperking op de upload snelheid . In het beste geval is deze dan ook 30 Mbit. Providers (ook KPN) maken de keuze om dit niet altijd als zodanig te verkopen maar aan de veilige kant te gaan zitten. Commercieel is er gekozen om een pakket te verkopen met 100/10 of 50/5. Maar aangezien die upload niet beperkt wordt is dat bij jou dus gewoon 30 Mbit. Maar bij iemand die een kilometer verder woont is het wellicht maar 15 Mbit upload.
Je huidige abonnement is trouwens ook maximaal 100/10 of 50/5 neem ik aan.
Dankjewel voor het duidelijke antwoord. Ik ben zelf de draad kwijtgeraakt wat ik zou moeten hebben aan snelheid. Het abonnement loopt sinds 2011 en heet “alles-in-een Zilver”. Er is intussen wel eens een snelheidsverhoging geweest maar dat was altijd onverwacht en nooit aangekondigd. Ik weet dus officieel niet wat het zou moeten zijn. Ons pakket is destijds verkocht als glasvezel maar is in feite een vdsl pakket. Ik moest indertijd ook inloggen als klant op mijnglasvezel. Ik kreeg tv pakketten gekoppeld aan mijn pakket waar ik nooit om gevraagd had maar niet voor betaalde, kortom ik zou niet weten waar ik recht op heb. Nu heb ik sinds een jaar of 2 altijd 60mb download en 30mb upload.
Hallo

Om met de laatste vraag te beginnen: DSL is de algemene naam. Daarbinnen is er ADSL, VDSL, VVDSL en zo verder...
Omdat niet iedereen over hetzelfde kan beschikken is het praktischer om de algemene naam aan te houden. Dat is ook alleen bedoeld om het onderscheid met glasvezel (ftth) duidelijk te houden.

Dan die eerste vraag: technisch gezien zit er geen beperking op de upload snelheid . In het beste geval is deze dan ook 30 Mbit. Providers (ook KPN) maken de keuze om dit niet altijd als zodanig te verkopen maar aan de veilige kant te gaan zitten. Commercieel is er gekozen om een pakket te verkopen met 100/10 of 50/5. Maar aangezien die upload niet beperkt wordt is dat bij jou dus gewoon 30 Mbit. Maar bij iemand die een kilometer verder woont is het wellicht maar 15 Mbit upload.
Je huidige abonnement is trouwens ook maximaal 100/10 of 50/5 neem ik aan.


Dankjewel voor het duidelijke antwoord. Ik ben zelf de draad kwijtgeraakt wat ik zou moeten hebben aan snelheid. Het abonnement loopt sinds 2011 en heet “alles-in-een Zilver”. Er is intussen wel eens een snelheidsverhoging geweest maar dat was altijd onverwacht en nooit aangekondigd. Ik weet dus officieel niet wat het zou moeten zijn. Ons pakket is destijds verkocht als glasvezel maar is in feite een vdsl pakket. Ik moest indertijd ook inloggen als klant op mijnglasvezel. Ik kreeg tv pakketten gekoppeld aan mijn pakket waar ik nooit om gevraagd had maar niet voor betaalde, kortom ik zou niet weten waar ik recht op heb. Nu heb ik sinds een jaar of 2 altijd 60mb download en 30mb upload.
Reputatie 7
Badge +10
Ik werk niet bij de klantenservice dus ik weet het niet helemaal zeker. Uit mijn hoofd zeg ik dat het Zilver pakket destijds 40/4 was en dat een paar keer verhoogd is naar 60/6.
Daarna kwamen er nieuwe abonnementen en het jouwe is "bevroren". Het blijft werken maar je kan het niet meer wijzigen. Wil je dat toch dan kun je over naar een nieuw abonnement volgende de huidige snelheden en voorwaarden.
Even een dagje wachten tot iemand van webcare hier reageert. Die kunnen aan de hand van de profielgegevens wel zien wat je hebt.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @nash1964, welkom! Het klopt helemaal wat er door Ward gezegd wordt 🙂. Ik kan je gegevens er zeker even bijhalen om te kijken hoe het zit met de snelheid, maar je kunt er gewoon vanuit gaan dat je, bij een ander abonnement, deze uploadsnelheid ook gewoon kunt halen. Als je nog iets wilt weten over jouw pakket, vul je dan je forumprofiel aan met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan help ik je er graag verder mee.
Hallo @nash1964, welkom! Het klopt helemaal wat er door Ward gezegd wordt 🙂. Ik kan je gegevens er zeker even bijhalen om te kijken hoe het zit met de snelheid, maar je kunt er gewoon vanuit gaan dat je, bij een ander abonnement, deze uploadsnelheid ook gewoon kunt halen. Als je nog iets wilt weten over jouw pakket, vul je dan je forumprofiel aan met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan help ik je er graag verder mee.

Profiel aangevuld. Dat ik de uploadsnelheid kan halen begrijp ik maar het ging mij erom of ik bij een ander pakket met een beloofde uploadsnelheid die lager is ook daadwerkelijk krijg of mijn huidige uploadsnelheid.
Reputatie 7
Badge +30
Je kunt als je nu meer haalt dan 10 Mbit/s dit ook halen als je een ander abonnement hebt. Dat wilde ik in m'n vorige bericht ook zeggen, maar dat is dan niet helemaal gelukt 😉.Wat dat betreft kan je dus gewoon overstappen naar een ander abonnement. Je kunt dit gemakkelijk via MijnKPN doen óf via mij. Laat je in dat geval weten welk abonnement je wilt?
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, dus ik ga er voorzichtig vanuit dat het nu in orde is. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, geef je maar een gil!