Beantwoord

Homepage activeren

  • 1 August 2019
  • 22 reacties
  • 450 keer bekeken

Kan iemand me helpen met het actief maken van mijn kpn homepage? Wat is de route ernaartoe, waaruit start ik? Vanuit de webmail bijvoorbeeld? De medewerker aan de telefoon weet het niet en verwees me naar het forum. Hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik stop met mijn website elders nl. en vond dit een mooie oplossing. Kennelijk heb ik er een FTP-programma voor nodig.

Bedankt!
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 5 August 2019, 14:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi 2019, welkom! Je bent hier op het goede adres. Ik ga je wel eerst wat informatie geven over de homepage zodat je zeker bent dat dit aan je eisen voldoet.

De homepage bij KPN biedt 200 MB aan opslagruimte. Je website is dan te bereiken via home.kpn.nl/gebruikersnaam. Waarbij gebruikersnaam dan het voorstuk is van je hoofdmailadres. Nadat de homepage geactiveerd is, kun je met een FTP-programma je bestanden uploaden en zal de website online zijn.

Het activeren kan je niet zelf doen, daarvoor moet je bij ons wezen. Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt.

Voor in je FTP programma heb je vervolgens deze gegevens nodig:
Serveradres: home.kpn.nl
Poort: 21
Gebruikersnaam: je volledige KPN e-mailadres
Wachtwoord: het wachtwoord van het KPN e-mailadres waarmee je inlogt
Bedankt voor je reactie Erik, ik ga het komende week rustig uitproberen en laat je weten wanneer ik zover ben. Waar haal ik zo'n FTP-programma vandaan? Heb je een suggestie voor een goede?
Dank!
Reputatie 7
Badge +30
Je kunt niet eerder beginnen met uploaden van data tot dat ik de homepage activeer. Tot die tijd is er namelijk nog geen plek voor jouw data gereserveerd op onze servers. Dus als je hier mee aan de slag wilt, vul je profiel in, dan activeer ik de boel :)

Er zijn verschillende FTP-programma's beschikbaar. Een van de bekendere is FileZilla.
Hoi Erik,

Ik heb op mijn profiel mijn naam, emailadres en mobiele nummer ingevuld. Een wachtwoord had ik al. Zou jij mijn homepage willen activeren? Als ik nog andere gegevens moet invullen hoor ik het graag.
Dank en groet,
2019
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, 2019! Ik heb bij dezen je homepage geactiveerd. Je kunt dan nu met het FTP-programma de bestanden uploaden naar de server.
Ik kan niet terugvinden of mijn eerdere vraag op het forum terecht is gekomen, dus nog maar een keer. Ik heb FileZilla geinstalleerd en wil nu inloggen via snelverbinden om het uit te proberen. Als ik ftp://home.kpn.nl dan gebruikersnaam wachtwoord en poort 21 intyp krijg ik een heel verhaal dat dat server geen FTP over TLS ondersteund en dat mijn gegevens - als ik doorga - onveilig het internet opgaan.

Hoe moet ik dit oplossen? Bedankt voor de hulp.
2019
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb je nieuwe vraag even samengevoegd met je eerdere topic, @2019.

Vul jij in het veld achter host alleen home.kpn.nl in, of echt volledig ftp://home.kpn.nl? Als je het met ftp:// invult, wil je het eens zonder proberen?
Ik heb het allebei geprobeerd maar hij verandert het zelf in home.kpn.nl en geeft dan die onveilige melding. Dan durf ik niet verder. Ligt het aan de browser? Ik gebruik Firefox, die staat streng afgesteld qua beveiliging en tracking cookies en zo. Misschien Chrome proberen? Dank voor het weer oppakken.
Reputatie 7
Badge +30
In je browser kun je die meldingen gewoon negeren. De homepages staan standaard ingesteld dat ze geen gebruik maken van https. Dit omdat dan ook alle inhoud op je homepage allemaal beveiligd moet zijn. En we zien in de praktijk dat de meeste mensen dit niet doen bij het maken van hun webpagina's. Dus om dan allerlei extra meldingen te voorkomen zijn de homepages alleen http. Je kunt in Firefox/Chrome de melding over veiligheid dan ook negeren.

FileZilla is alleen weer iets anders. Kun je daarin inmiddels al verbinden?
Die melding krijg ik in FileZilla en ik kan nog steeds niet snelverbinden. Ik heb een print van het scherm gemaakt maar weet niet of ik dat hier kan plaatsen. Nee, dan wordt het aantal tekens te groot voor het bericht, dus kan ik dat anders versturen?

hij maakt er dan dus zelf home.kpn.nl van en de poort staat weer leeg.
Groet van 2019
Reputatie 7
Badge +9
Hoi @2019 , de host staat goed, en het feit dat de poort leeg is is ook goed. In dit geval is je gebruikersnaam je volledige hoofdmailadres, en niet alleen hetgeen wat voor de @ staat. Waarschijnlijk als je het daarmee probeert dan kun je inloggen.
Dus je adviseert me om die melding in beeld bij FileZilla gewoon te negeren zodat mijn gegevens open en bloot het net op gaan. "if you allow, your password and files will be sent in clear over the internet." En dan zou ik een hokje "always allow insecure plain FTP for this server" moeten aanvinken.

Graag je bevestiging, dan durft deze benauwde 2019 het aan.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi 2019, zoals mijn collega Erik al aangeeft gebruiken de homepages geen https, dus inderdaad is er geen andere keus dan de melding te negeren.
Nu is het gelukt en krijg ik een mappenstructuur. Dank dat jullie mijn vrees hebben weggenomen.

Op internet heb ik teruggevonden dat ik informatie die ik wil, moet uploaden naar de map index.html rechts. Wat ik mij afvraag: kan ik vervolgens ergens terugzien bij Mijn KPN waar mijn homepage dan staat en hoe hij eruitziet? Kan ik hem bewerken met kleur en foto's etc.
De foto's zal ik dan ook moeten uploaden via index.html?

Groet, 2019
Ik probeer van alles en vind ergens terug dat ik, net als H. Savenije1 eind 2018 via csc.mail.kpnmail.nl mijn homepage button zou kunnen vinden. Nou nee dus. Ik krijg, net als hij, alleen dit te zien: het schijnt dat mijn instellingen door jullie nog niet goed zijn geactiveerd. Hij kreeg het aanbod om in een privé-sessie de boel via hulp op afstand goed te zetten. Dat wil ik ook graag. Zo gaat het nooit werken. Gefrustreerde 2019.

Reputatie 7
Badge +24
Het uploaden van bestanden gaat via FTP. Niet via https. FTP is al een heel oud protocol en het heeft idd geen versleuteling. Alle info gaat open en bloot over het internet. Zowel de login gegevens als de data zelf.

Een nieuwe versie van FTP die wel versleuteling bied is sFTP. Fillezilla wil dit protocol ook het liefst gebruiken, niet de oudere onveilige FTP. Maar aangezien de KPN servers dit niet ondersteunen zal Fillezilla toch FTP moeten gebruiken. Dat kan ook prima, maar het geeft daarbij wel een melding weer.

Tot nu dus helemaal niets geen https. Bestanden uploaden met Fillezilla en https hebben niets met elkaar te maken.

Na het uploaden kan je je website bekijken in je browser via http://home.kpn.nl/gebruikersnaam/



Ik heb er niets staan, dan krijg je dit.


En dit als je een verkeerde gebruikersnaam gebruikt.
Als ik home.kpn.nl + gebruikersnaam intyp, krijg ik even te zien: KPN homepage in aanbouw. Daarna komt hij weer met: KPN heeft een eigen nieuwsserver en dat verhaaltje over je homepage. Ik kan er voorlopig nog geen chocola van maken. Dank voor je medeleven.
Reputatie 7
Badge +24
"KPN heeft een eigen nieuwsserver"

Wat heeft dat er nou weer mee te maken... 🧐
Reputatie 7
Badge +30
@2019: je zult je webpagina's moeten bouwen in een apart programma. Daar hebben wij niets voor. Als je bekend bent met html kun je dit in een tekstverwerker doen. Als je dat niet kunt, dan heb je een editor nodig. Daar zijn een heleboel van, zowel gratis als betaald. Je kunt dan het beste zoeken op een wysiwyg editor. Dit staat voor what you see is what you get, waarbij jij je alleen druk hoeft te maken over je tekst en afbeeldingen enzo, en het programma maakt de code wel.

Als je dat doet, dan komen daar html pagina's uit. En die pagina's, samen met de afbeeldingen die je gebruikt, moet je dan via Filezilla uploaden. Zorg dat de hoofdpagina van je homepage de bestandsnaam index.html heeft. Als je dan alles via FileZilla op z'n plek hebt kun je in je browser gaan naar home.kpn.nl/gebruikersnaam. Waarbij 'gebruikersnaam' dan jouw mailadres is tot aan de @.


Nick: de infopagina die we hebben over homepages is een combipagina over homepages en de nieuwsserver. Ik denk dat 2019 op die pagina beland is.
Erik, reuze bedankt voor al je uitleg. Ik dacht dat het eenvoudiger was en van html heb ik geen verstand. Mijn website liep via een sjabloon binnen website-maker, maar die gaat er uit per oktober. Kan Hostnet nog vragen of ze iets voor me kunnen betekenen hierin.

Groeten van 2019 en ja, die komt na de melding "homepage in aanbouw" automatisch op die combipagina terecht.
Reputatie 7
Badge +30
Graag gedaan, 2019. Navragen bij Hostnet lijkt me goed. Verder kun je ook nog even dit artikel doornemen. Er zijn namelijk allerlei websites waar je gratis een eigen site kunt maken. Deze gebruiken over het algemeen een wysiwyg-editor gebruiken zodat je zonder html-kennis aan de slag kunt. Het artikel zet een aantal mogelijkheden op een rijtje. Ik denk dat die opties meer in lijn liggen met de websitemaker van Hostnet.
Dat is ook nog een optie. Bedankt voor de tip!